Advies: Nieuwe toermotor voor seizoen 2011 :)

S-Fury

Die hard MF'er
27 dec 2009
921
58
Na wat langere tripjes met mijn vriendin ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn chopper voor de echte lange trips ongeschikt is.

We willen graag volgend jaar 2 a 3 weken weg naar zuid frankrijk/spanje, daardoor willen we toch wel wat spullen meenemen. En is de rollbag en rugzak op de chopper toch echt te weinig en oncomfortabel voor 2 personen.

Daarnaast klaagt mijn vriendin bij de langere ritjes +250km over wat pijnlijke knieen, opzich niet gek gezien de korte afstand tussen de buddy en de steps. Ik ben zo rond de 1.90 en zij 1.80 lang.

Nu vroeg ik me dus af wat jullie toerbikkels voor mij als 2de motor kunnen adviseren. Liefst iets met cardan aandrijving. Zou leuk zijn als het ook wat sportief de bocht om kan.

Budget zit tussen de 10 en 20k in.
 
Laatst bewerkt:
Tja beste S-furry, BMWr1200rt genoeg vermogen,strak door de bochten voor het betere gooi en smijtwerk, geweldig motorblok , goede kuipen en met de zij en topkoffers plentie opberg ruimte super cardan en je meisje zit als een prinsesje.

grtzs GR185
 
Cardan en koffers:

Kawasaki GTR1400
Yamaha FRJ1300
Honda Pan European
BMW R1150RT/R1200RT

In volgorde van prijs zijn dit mijn inziens de toerbuffels. Wellicht hoort ook de BMW 1200GS in het rijtje thuis, maar dat is een all-road die uiteraard ook goed als toerfiets is te gebruiken.
 
Ik heb ondertussen wat zitten te kijken naar de verschillende modellen, volgens mij is de bmw r1200rt inderdaad een idee, vooral gezien de hoge zit van 82/84cm.

De vfr1200, daar krijg ik zelfs pijnlijke knieen op, door die krappe zit hoek. Gemaakt voor kleine japanners denk ik ;)
 
Kijk ook eens naar een BMW R1200GS (adventure)
Stuurt ook goed, toert ook aardig, heeft alleen nogal wat andere looks :P
Ik weet overigens niet hoe zo'n ding voor de duo zit...

Gr. Vier
 
Mijn ervaringen met de R1200GS tov de R1150RT:
(zelf ben ik 1.93)

Het sturen met de GS is echt super. En motorisch loopt het als een zonnetje.
Rijden op b-weggetjes is erg leuk hiermee.

maar op de snelweg vind ik de RT toch lekkerder, meer uit de wind/regen, je snelheid ligt daar wat hoger dan de GS (GS wil je eigenlijk zo'n 110 mee rijden wil je ontspannen rijden).
Dus voor lange vakantie kilometers op zo'n GS weet ik niet hoe dat zal worden. (ik heb er een tijdje WW verkeer mee gereden 80% snelweg).
De RT is dan toch wat beter voor dat werk.

Misschien is de GS Adventure weer beter qua windbescherming, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

echter als het in de zomer 25+ graden is kan ik me voorstellen dat juist wat meer wind wel lekker is. dus dat de GS dan prettiger rijd.
 
Laatst bewerkt:
Zomer 25+ graden is voor mij de reden dat ik al 4 jaar liever een RS model rij, maar ook vanwege het gewicht.

Gr. Frans.
 
Ben ondertussen eens wezen kijken bij de lokale motoport dealer, heb naar zowel de gs als de rt gekeken. Denk inderdaad dat het zo'n type motor moet worden, maar man wat zijn die dingen lelijk :)
 
Triumph Sprint GT??
051710-triumph-sprint-gt-07.jpg
 
In de nieuwe Motorplus staat 7 supertoerders getest
-Yamaha FJR1300A
-Kawasaki 1400GTR
-HD Electraglide Ultra Limited
-Suzuki GSX1250FA GT
-Triumph Sprint GT
-Honda Goldwing
-BMWR1200RT

Misschien heb je er iets aan?
Mijn voorkeur is duidelijk
De Triumph Sprint GT en de Kawasaki 1400GTR :9~
 
Kan het budget natuurlijk niet bekijken zo, maar ben zelf erg tevreden over de BMW K serie, heb inmiddels een kleine 150.000km weg gedraaid op mijn K1100LT uit 1995 met mijn 1.97 met en zonder duo, maar die bevalt me nog steeds prima.
Bagage is ook nooit een probleem geweest en al we toevallig even 300km extra weg draaien stap ik nog steeds even fris en fruitig af
 
de enige echte bmw r 1200 gs adventure....
Wind bescherming minstens net zo goed als die van de 1200rt...niets mis mee...
Sturen.....dikke plus.....zitten....eveneens dikke plus......toeren.....alweer dikke plus......doorgassen........steeds meer dikke plussen......

kortom..ik zeg doen!
 
Nog ff een update:

Uiteindelijk bleken de pijnlijke knieen bij de vrouw toch niet door de motor te komen, maar van de protectors :)

Sinds een tijdje zijn er ook wat nieuwe bagage oplossingen gekomen voor de Fury. Dus dat veranderd de zaak wel enigzins.

M.a.w. de toerfiets is voorlopig niet nodig.
 
Nog ff een update:

Uiteindelijk bleken de pijnlijke knieen bij de vrouw toch niet door de motor te komen, maar van de protectors :)
gelukkig voor je vrouw

Sinds een tijdje zijn er ook wat nieuwe bagage oplossingen gekomen voor de Fury. Dus dat veranderd de zaak wel enigzins.

M.a.w. de toerfiets is voorlopig niet nodig
.Jammer


Ik heb nl mijn Kawasaki 1400 GTR te koop een echte super toermotor.
Mocht je misschien nog intresse hebben hoor ik het graag.
:Y
 
Helaas, maar succes met de verkoop! (Al een leuke vervanger op het oog?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan