Advies racepak

imi_tatie

Die hard MF'er
31 aug 2007
712
58
Mooiste dorp in de Bollenstreek
Afgelopen maandag op Zandvoort helaas onderuit gegaan in de Mastersbocht.
Na uitkomen van de bocht een highsider.

Zelf ben ik er gelukkig goed vanaf gekomen met een beurse linker onderrug, linker pols en rechter hiel.

Mijn Alpinestars pak heeft behoorlijke schade opgelopen, dus denk niet dat repareren nog een optie is. Ben daarom op zoek naar een goed alternatief en twijfel wat te doen.

Ik ben 2 meter lang en weeg gemiddeld rond de 100 kg. Mijn huidige Alpinestars pak is maat 60 en past goed wat lengte beter maar zit iets ruim.

Wat adviseren jullie? Moet ik kiezen voor een maatpak of toch voor confectie? Welk merk pak adviseren jullie, ook met gedachte op een eventuele toekomstige reparatie.
Ik denk ook serieus over een airbagvest, want ik weet nu hoe hard asfalt is 🤣. Kan dit los, van elkaar gekocht worden of zit je vast aan een combi?

Ben nog erg zoekende, dus hoor graag jullie tips en adviezen.
 
Ik heb ondertussen mijn derde maatpak, eerst een combi (nu versleten), toen een raceoverall en dit seizoen een raceoverall met airbag. Ik ben 1.96 en 90 kg en een confectiepak past van geen kanten (lange benen).
Ik vind dat een maatpak de meerprijs absoluut waard is en zou het iedereen aanraden als confectie niet goed past. Goede pasvorm = betere bescherming.

Een airbag is weer een ander verhaal en een behoorlijk investering. Maar de beste bescherming bij een high sider. Er is een apart topic over.

Ik kom al jaren bij Damen, maar er zijn meerdere goede zaken. Ga eens bij een of twee langs en laat je adviseren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen mijn derde maatpak, eerst een combi (nu versleten), toen een raceoverall en dit seizoen een raceoverall met airbag. Ik ben 1.96 en 90 kg en een confectiepak past van geen kanten (lange benen).
Ik vind dat een maatpak de meerprijs absoluut waard is en zou het iedereen aanraden als confectie niet goed past. Goede pasvorm = betere bescherming.

Een airbag is weer een ander verhaal en een behoorlijk investering. Maar de beste bescherming bij een high sider. Er is een apart topic over.

Ik kom al jaren bij Damen, maar er zijn meerdere goede zaken. Ga eens bij een of twee langs en laat je adviseren.
Damen ken ik van naam en hoor ik goede berichten over.
Het airbag topic heb ik gevonden en gelezen, veel nuttig info en ervaringen.

Ik start bij Damen met passen en zoek eens verder naar andere maatwerkpakken.

Bedankt voor de tips.
 
Ik zie 4SR ook vaak voorbijkomen, komt uit Tsjechie maar heeft in België ook een winkel. Die zijn volgens mij 100% gericht op racepakken. Zijn stukje goedkoper dan de bekende merken.
 
Ben bij Damen op bezoek en na goede uitleg een airbag pak gekocht met tech 10 airbag.
Inderdaad paste confectie maat niet goed en wordt het pak aan alle kanten ingenomen en verlengt.

Super service bij Damen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan