k ben bezig met het restaureren / aanpassen van een Honda CB 350four '73.
Onderdeel van de restauratie is het motorblok. Inmiddels het gehele motorblok uit elkaar gehaald.
Hier kwam ik tot een vervelende ontdekking. De CAM Chain tensioner bolt ( nr 12 90016-286-000) is afgebroken in het frame. De vorige eigenaar heeft al pogingen ondernomen dit probleem aan te pakken. Helaas is de situatie hierdoor niet beter geworden.
Ik heb wat foto's bijgevoegd van de huidige situatie. De twee carter helften heb ik reeds gesplitst, nr. 9, de drukstang spanner, 14550-333-000, zit muurvast.
Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen. Weet iemand een adres waar ik deze bout kan laten uitfrezen en wellicht voorzien van een insert/helicoil.
De afgebroken bout is een bout met draad 8 en draad 6.
zie foto's hieronder.
de afgebroken bout zier er origineel zo uit.
Op internet ( EBAY ) heb ik een repair kit gevonden. Heeft iemand hier ervaring mee?
1 X STAINLESS STEEL INSERT, M10 X 1.25 EXTERNAL THREAD, M6 X 1 INTERNAL THREAD
Is dit een goede oplossing?
heel graag reacties.
Bert
Onderdeel van de restauratie is het motorblok. Inmiddels het gehele motorblok uit elkaar gehaald.
Hier kwam ik tot een vervelende ontdekking. De CAM Chain tensioner bolt ( nr 12 90016-286-000) is afgebroken in het frame. De vorige eigenaar heeft al pogingen ondernomen dit probleem aan te pakken. Helaas is de situatie hierdoor niet beter geworden.
Ik heb wat foto's bijgevoegd van de huidige situatie. De twee carter helften heb ik reeds gesplitst, nr. 9, de drukstang spanner, 14550-333-000, zit muurvast.
Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen. Weet iemand een adres waar ik deze bout kan laten uitfrezen en wellicht voorzien van een insert/helicoil.
De afgebroken bout is een bout met draad 8 en draad 6.
zie foto's hieronder.
de afgebroken bout zier er origineel zo uit.
Op internet ( EBAY ) heb ik een repair kit gevonden. Heeft iemand hier ervaring mee?
1 X STAINLESS STEEL INSERT, M10 X 1.25 EXTERNAL THREAD, M6 X 1 INTERNAL THREAD
Is dit een goede oplossing?
heel graag reacties.
Bert
Laatst bewerkt: