Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je koppelingsplaten dunner worden word de speling juist kleiner.note;
hoe meer je platen gaan verslijten des "te langer" duurt het voordat de koppeling zal aangrijpen,
dit merk je dan in je vrije slag, [vooral bij oudere motoren met een hoge kmstand]
"vanzelf" een grotere vrije slag hebben is de koppeling die verslijt,
soms kan zelfs je kabel dan te kort zijn waardoor je platen niet helemaal meer kunnen aangrijpen en de koppeling zou kunnen gaan slippen bij hogere rpm's.
in dat geval moet je dus je kabel langer maken zodat de platen elkaar nog volledig kunnen raken.
als dat ook niet meer helpt, tja
Als je koppelingsplaten dunner worden word de speling juist kleiner.
Je verwart de vrije slag in een kabel bediende koppeling met het aangrijppunt van de koppeling.denk aan je autokoppeling, je vrije slag wordt groter.
duurt heel lang voordat de koppeling aangrijpt, vaak bij oude auto's.
dat heet een late koppeling,
oftwel, auto laten staan/niet kopen.
Je vergist je.een vrije slag vertaal ik in de ruimte die de hevel heeft om ingeknepen te worden, zonder dat de koppeling op druk gebracht wordt.
meestal zo'n 2/3 mm.
als je platen verslijten en je verstelt deze schroef niet wordt die ruimte groter,
doordat de kabel langer moet worden en de platen dunner, duurt het langer voordat de platen elkaar kunnen raken.
lijkt mij logisch, maar je praat me altijd tegen met die theoretische kennis dus whatever je blij maakt hé.
ik weet wat ik bedoel, ik hoop de rest ook.
denk aan je autokoppeling, je vrije slag wordt groter.
duurt heel lang voordat de koppeling aangrijpt, vaak bij oude auto's.
dat heet een late koppeling,
oftwel, auto laten staan/niet kopen.
Het valt ook niet uit te leggen, het klopt gewoon (weer)niet.nee, ik vergis me niet maar krijg niet uitgelegd wat ik bedoel.
laat maar weer.
Je vergist je.
Je drukt de platen niet tegen elkaar met de hendel maar je drukt ze juist van elkaar.
Meestal loopt er een pen dwars door je blok die de platen van elkaar duwt.
Als de platen dunner worden zal die pen verder naar buiten komen en word de speling tussen hevel en pen kleiner.
Je verwart de vrije slag in een kabel bediende koppeling met het aangrijppunt van de koppeling.
De vrije slag is de mate waarin het pedaal/ of de hendel kan bewegen zonder dat er kabel verplaatst wordt. Bij een motor heb je een beetje vrije slag nodig om te compenseren voor stuuruitslag.
Overigens heeft VDV gelijk.
nee, ik vergis me niet maar krijg niet uitgelegd wat ik bedoel.
laat maar weer.
Ik weet niet hoe ik dit moet lezen wil het kloppen.een vrije slag vertaal ik in de ruimte die de hevel heeft om ingeknepen te worden, zonder dat de koppeling op druk gebracht wordt.
meestal zo'n 2/3 mm.
als je platen verslijten en je verstelt deze schroef niet wordt die ruimte groter,
doordat de kabel langer moet worden en de platen dunner, duurt het langer voordat de platen elkaar kunnen raken.
lijkt mij logisch, maar je praat me altijd tegen met die theoretische kennis dus whatever je blij maakt hé.
ik weet wat ik bedoel, ik hoop de rest ook.
Ik weet niet hoe ik dit moet lezen wil het kloppen.
WElke ruimte word dan groter?
Ik moet ineens weer aan de volgende ondertitel denken:
"Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience."
En weer ligt het aan een ander.noem me maar een idioot, zegt wel hoe smallminded iedereen hier is.
En weer ligt het aan een ander.