algemeen bagagetopic?!

jr777

MF veteraan
3 feb 2008
3.776
1
Steenwijk
Ik wil dit jaar met m'n ZZR voor 't eerst voor langer dan 1 dagje op pad. Misschien ook samen met m'n vriendin.

Er zijn natuurlijk tig oplossingen voor bagage:

- koffers
- rugtas
- tanktas
- zadeltas
- zadelrol

Heb al even gezocht op zadeltassen maar daar werd ik niet echt wijzer van.

Daarom bij deze een topic voor alle bagage gerelateerde vragen (maar verwacht niet dat ik ze beantwoord).. hopelijk jullie wel!

Ik vond de motodetail® Evolution zadeltassen voor 60 euries bij Motozoom.
http://www.motozoom.nl/index2.cfm?categorie=4&gclid=CMLYivOqkZgCFQsyQgodtXKPnA

Zoiets lijkt me wel wat omdat ook m'n vriendin dan nog meekan. En samen met de tanktas moet een weekendje weg zeker lukken.

Wat zijn jullie bagage - ervaringen. En dan met name zadeltas ervaringen. Hebben jullie nog tips.. of goede ervaringen met een bepaalde tas?

Mijn vriendin is niet erg groot zal ze nog wel kunnen opstappen met die tassen d'r op? Moet zij dan eerst opstappen en dan ik of ehm..?
 
Laatst bewerkt:
deze tassen dus
full
 
Ik heb inmiddels 4x iets van 1000 km gereden met die tassen en bij mij zijn ze nog helemaal gaaf! Echt ideale dingen voor mensen zonder koffers (die heb ik inmiddels)...

Ahoewel er ook mensen zullen zijn met slechte ervaringen vind ik het geen miskoop voor dat bedrag. :)
 
Ik heb bij mijn huidige Div koffers zitten. Die zaten er al op en ik vind ze ideaal!
Rijd meestal met topkoffer, maar als we verder en langer weg gaan met twee :)

In twee koffers kan vanalles, zolang je maar economisch inpakt, daarom gaat er de ene keer ook meer mee dan de ander, maar zitten ze beide keren wel 'even vol' :')

Afgelopen zomer in Italië had ik er naast mn twee koffers ook nog een waterdichte bagagerol op zitten 8-) zit prima vast, met z'n spin en dus zeker voor herhaling vatbaar :)

Vriendlief heeft 3 koffers en die had de tent er ook nog bij op!
 
Kijk maar eens bij louis.de wat deze nu kosten bij hen *D Zoeken op artikel nummer: 10025339

29,95 !!

pssst....

12025339 = motozoom
10025339 = louis.de~[/quote]


Thx. voor de tip!! ik denk dat ik ze nu maar ga bestellen. Daar kan ik geen buil aan vallen!

En Faithy
Tja (standaar) koffers is natuurlijk wel heel mooi maar een beetje te grote investering voor m'n fiets. En daarnaast wil ik m'n ZZR nog een keer gaan ruilen (voor bijv. een SV650S) dus dan kan ik de tassen mooi meenemen!
 
het is een 'algemeen' bagagetopic ey ;) dus ik vertel slechts mijn verhaal over mijn bagagemogelijkheden ;)

vraag als je specifieke informatie wilt anders een TT-change aan naar 'informatie over zadeltassen gevraagd' ofzo :+
 
oeps nee mag algemeen blijven leek me idd wel handig omdat anders overal een enkel topic staat en je (ik) door 't bomen 't bos niet meer zie :+
 
Laatst bewerkt:
Ik maak veel gebruik van munitiekisten, goedkoop en goed en zijn ook in een handig zijkoffer formaat te koop (ca 10 euro p stuk).
Je moet wel even een beetje kreatief met staal zijn om het een en ander te bevestigen.
 
Ik heb voor mijn reis (china) net een stel ortlieb tassen aangeschaft. Dingen zijn van het zeil gemaakt die ze ook op vrachtwagens gebruiken. Ze zijn echt waterdicht en ze zijn supersterk. Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik een topkoffer meeneem of niet. Het nadeel van zakken is dat je ze niet op slot kan doen. Maar je kan er rustig me vallen en ze kunnen ook rustig op je vallen. Iemand wees me laatst op dat hij ging steppen toen hij op een moelijk zandpad terecht kwam en hij toen zijn zijkoffer raakte met een nare bloeding tot gevolg.

Maar, topkoffer of zo'n rolzak? Rolzak groter, topkoffer heeft een harde buitenkant. Keuzes keuzes.
 
Ik heb voor mijn reis (china) net een stel ortlieb tassen aangeschaft. Dingen zijn van het zeil gemaakt die ze ook op vrachtwagens gebruiken. Ze zijn echt waterdicht en ze zijn supersterk. Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik een topkoffer meeneem of niet. Het nadeel van zakken is dat je ze niet op slot kan doen. Maar je kan er rustig me vallen en ze kunnen ook rustig op je vallen. Iemand wees me laatst op dat hij ging steppen toen hij op een moelijk zandpad terecht kwam en hij toen zijn zijkoffer raakte met een nare bloeding tot gevolg.

Maar, topkoffer of zo'n rolzak? Rolzak groter, topkoffer heeft een harde buitenkant. Keuzes keuzes.
Het is wel prettig om iets te hebben wat ook redelijk op slot kan, verder vind ik rolzakken best practisch. Een plunjezak uit het leger is ook best wel goed, daar bleef mijn slaapzak droog in!
 
Kijk maar eens bij louis.de wat deze nu kosten bij hen *D Zoeken op artikel nummer: 10025339

29,95 !!

pssst....

12025339 = motozoom
10025339 = louis.de\


Thx. voor de tip!! ik denk dat ik ze nu maar ga bestellen. Daar kan ik geen buil aan vallen!

En Faithy
Tja (standaar) koffers is natuurlijk wel heel mooi maar een beetje te grote investering voor m'n fiets. En daarnaast wil ik m'n ZZR nog een keer gaan ruilen (voor bijv. een SV650S) dus dan kan ik de tassen mooi meenemen![/quote]


Als je zuinig op je brommer bent dan wel even je plastic afplakken om krassen van je schurende tassen te voorkomen.
En maak effe een proefritje voordat je bepakt op vakantie gaat en na een stuk snelweg door andere windstromingen/luchtwervelingen tot de conclusie komt dat je jas ineens omhoog waait en niet meer strakker kan... Is niet alleen fris maar ook uitermate irritant.
 
Laatst bewerkt:
\Ik ga tegenwoordig met 2 zijkoffers een topkoffer en een Ortlieb roltas op reis. Toen ik nog geen topkoffer had, gebruikte ik een Ortliebtas en de roltas icm met 2 zijkoffers. De topkoffer is gemakkelijk in gebruik omdat ik die op de camping gewoon op de motor kan laten zitten en de koffers ook. In de roltas zit alleen de matras en wat klein spul. Eenmaal de tent opgezet en de matras erin, gebruik ik de roltas om op te zitten.
full

Zit ook allemaal goed vast tijdens het rijden en 100 procent waterdicht.
Oeps :o kan zo natuurlijk geen vriendin meenemen. Voor op de tank gaat ook niet, want daar zit de tanktas... |(
 
nu dit toch een algemeen bagagetopic is, stel ik ook graag een korte vraag. Wat is jullie ervaring qua roltassen. Mij lijkt eentje die over de hele breedtje open kan een stuk praktischer dan een die aan het uiteinde open kan, maar zit nog een beetje met de breedte. Ik begrijp dat als je ook nog zijkoffers hebt dat minder een rol speelt, maar welk formaat wordt hier zoals gebruikt voor mensen die op een motor zonder koffers rijden.
 
\Ik ga tegenwoordig met 2 zijkoffers een topkoffer en een Ortlieb roltas op reis. Toen ik nog geen topkoffer had, gebruikte ik een Ortliebtas en de roltas icm met 2 zijkoffers. De topkoffer is gemakkelijk in gebruik omdat ik die op de camping gewoon op de motor kan laten zitten en de koffers ook. In de roltas zit alleen de matras en wat klein spul. Eenmaal de tent opgezet en de matras erin, gebruik ik de roltas om op te zitten.[afbeelding]
Zit ook allemaal goed vast tijdens het rijden en 100 procent waterdicht.
Oeps :o kan zo natuurlijk geen vriendin meenemen. Voor op de tank gaat ook niet, want daar zit de tanktas... |(
hoeft toch ook niet? als ze meewil leert ze zelf maar rijden :+
 
\Ik ga tegenwoordig met 2 zijkoffers een topkoffer en een Ortlieb roltas op reis.
[knip]
Oeps :o kan zo natuurlijk geen vriendin meenemen. Voor op de tank gaat ook niet, want daar zit de tanktas... |(

Ik voel een eindeloos "ik-ga-op-vakantie-en-ik-neem-mee" topic opkomen als ik dit zo zie / hoor :+

Ontopic: ik ga die tassen van €30,- bij Louis bestellen denk ik. Laat de ervaring wel achter.
 
nu dit toch een algemeen bagagetopic is, stel ik ook graag een korte vraag. Wat is jullie ervaring qua roltassen. Mij lijkt eentje die over de hele breedtje open kan een stuk praktischer dan een die aan het uiteinde open kan, maar zit nog een beetje met de breedte. Ik begrijp dat als je ook nog zijkoffers hebt dat minder een rol speelt, maar welk formaat wordt hier zoals gebruikt voor mensen die op een motor zonder koffers rijden.

Welke het makkelijkste is, is afhankelijk van het "soort" baggage. De roltas die aan het eind open kan is gemakkelijk voor een matras, een grotere tent e.d. De tas die over de breedte open kan, gebruikte ik voor kleinere spullen.

full


in de koffers de "breekbare" spullen zoals bijv. kookgerei, zodat die niet platgedrukt worden door de spanbanden waarmee de tassen vastgesjord worden.

De smoking stop je natuurlijk ook in de koffers, anders kreukt hij zo.... ;)
 
Ik heb voor mijn reis (china) net een stel ortlieb tassen aangeschaft. Dingen zijn van het zeil gemaakt die ze ook op vrachtwagens gebruiken. Ze zijn echt waterdicht en ze zijn supersterk. Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik een topkoffer meeneem of niet. Het nadeel van zakken is dat je ze niet op slot kan doen. Maar je kan er rustig me vallen en ze kunnen ook rustig op je vallen. Iemand wees me laatst op dat hij ging steppen toen hij op een moelijk zandpad terecht kwam en hij toen zijn zijkoffer raakte met een nare bloeding tot gevolg.

Maar, topkoffer of zo'n rolzak? Rolzak groter, topkoffer heeft een harde buitenkant. Keuzes keuzes.

Zelf gebruik ik ook een bagagerol. Enig nadeel is dat het een beetje klam kan worden. Er komt geen vocht in, maar eruit ook niet. Dus geen natte handdoeken of een vochtige tent erin!
 
Zelf gebruik ik ook een bagagerol. Enig nadeel is dat het een beetje klam kan worden. Er komt geen vocht in, maar eruit ook niet. Dus geen natte handdoeken of een vochtige tent erin!
Mee eens, maar soms moet je wel in regen je tent op pakken en dan is het niet anders.
Mijn natte handdoek, doe ik meestal buiten om de sjorband heen, kan die lekker droog-wapperen :) Moet het natuurlijk wel mooi weer zijn die dag :+
 
Als je zuinig op je brommer bent dan wel even je plastic afplakken om krassen van je schurende tassen te voorkomen.
En maak effe een proefritje voordat je bepakt op vakantie gaat en na een stuk snelweg door andere windstromingen/luchtwervelingen tot de conclusie komt dat je jas ineens omhoog waait en niet meer strakker kan... Is niet alleen fris maar ook uitermate irritant.
Sowieso is het goed om voor je een langere rit gaat maken eens een proefweekendje weg te gaan met al je bagage bij je. Je merkt dan vanzelf of je handig hebt ingepakt, of alles past, hoe je de spullen moet vastsjorren en hoe je motor zich gedraagt met bagage. :)
 
Sowieso is het goed om voor je een langere rit gaat maken eens een proefweekendje weg te gaan met al je bagage bij je. Je merkt dan vanzelf of je handig hebt ingepakt, of alles past, hoe je de spullen moet vastsjorren en hoe je motor zich gedraagt met bagage. :)
Precies! Zeker als het je aller eerste keer kamperen met de motor is
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan