Sender
MF veteraan
En nu?Brommert nieuwe achterband gemonteerd.
190-55-17 i.p.v 190-50-17.[afbeelding]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En nu?Brommert nieuwe achterband gemonteerd.
190-55-17 i.p.v 190-50-17.[afbeelding]
Fantastisch he supercorsa's !Brommert nieuwe achterband gemonteerd.
190-55-17 i.p.v 190-50-17.[afbeelding]
Inderdaad, alleen slijten ze idioot hard.Fantastisch he supercorsa's !
Even snel in WP gekeken, inderdaad het kloptKan iemand zien of mijn brandstoffilter goed zit?[afbeelding]
Mapsensor onder het zadel gecontroleerd?Top, thanks jonges!
Dan het volgende, ik heb een probleem met m'n Mille . De eerste serieuze in 4 jaar tijd trouwens, om het even positief te bekijken. De RSV houd namelijk behoorlijk in als je het gas open zet. Ik kon amper de 100 halen. Als je heel voorzichtig gas geeft kun je nog wel optrekken, maar volgas lukt niet. Ook bij stilstand in z'n vrij even een dot gas geven merk je goed dat ie zich verslikt.
Ik heb de pomp en filter al gechecked (filter is nieuw en pomp loopt mooi, weerstand 1 ohm). Bogies en doppen zijn goed. Vacuumslangen zijn goed. Injectors weerstand ook goed, maar misschien smerig?
Verschillende sensors doorgemeten, CMP, CKP, IAP, ECT, IAT, TO (leuk die afkortingen ) en wat kleine abnormaliteiten gevonden:
- ECT (KVS temp sensor), IAP (inlaatdruk sensor) en de TP (gasklep sensor) zitten net buiten de waardes van Haynes. Gasklep sensor is bij dicht goed, maar bij open wijkt ie zo'n 150 ohm te laag af. Ik twijfel nog een beetje wat ik hier mee moet, want als deze sensors echt niet goed zouden zijn zou de ECU dit ook zien en een foutcode op het dash geven toch? Ik heb verder toch ook het vermoeden dat het iets simpelers moet zijn dan dat.
Iemand verder nog tips en trucs?
Gewoon aan de zender zelf want je moet er op blazen/zuigen om te zien of de spanning veranderdIk gooi de injectors nog even in de ultrasoon reiniger en dan de boel weer opbouwen en nog een keer testen. Ik zal dan ook meteen de dynamo, spanningsregelaar en de dynamo even doormeten.
Overigens heb ik de pomp unit voor de zekerheid nog uit elkaar gehad en schoon gemaakt.
@ i-Ron: waar meet ik dat? Op de ECU zelf?
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is bij een gen 2 een losse zender onder het zadel,deze meet de buitenluchtdruk.iap zou kunnen.zal even een afbeelding zoeken.Bedoel je die IAP (inlet air pressure sensor)?
Sensorafbeelding klopt,tekst niet helemaal maar de uitleg over de meting wel.
Heren,
Ik ben van de week tegen het eerste probleempje aangelopen met mijn Mille. De koelvinnen slaan niet meer aan. Inmiddels het een en ander onderzocht en ik vermoed dat de thermoschakelaar kapot is. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat er twee varianten bestaan, eentje waarvan de fans op een lagere temperatuur aanslaan. Weten jullie wellicht waar ik deze kan vinden/bestellen?
Alvast bedankt!
Mijne slaan ook niet meer aan, kun je mij laten weten welke je hebt gekocht, en waar? Bvd.
Mijne slaan ook niet meer aan, kun je mij laten weten welke je hebt gekocht, en waar? Bvd.