Alles over de Aprilia RSV Serie #4

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de performance Bikes van deze maand hebben ze (volgens hen) een nieuw ronderecord gezet op de Norschleife, met een RSV. 7.32 minuut. Op de Tuono 7.45 minuut. Ik mag nog even gaan oefenen..
 
Mensen, ik ben met spoed op zoek naar een open demper voor mijn rsv van 2000. Wie heeft er nog wat mooi's liggen? Zonder uitlaat reageren de buren zo raar. ;)
 
ik heb een ratel... het komt van de linkerkant van het blok. Tussen 3500-5000 toeren. Daarboven niks aan de hand. Het lijkt erger bij linkerbochten. -O-

Motor op de montage-standaard. Mn ketting stuitert als ik het achterwiel draai op sommige plekken... ketting versleten? Zou dat het zijn?

Andere mogelijkheden? :?




edit: oh ja, in stand gasgeven doet hij het niet.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een ratel... het komt van de linkerkant van het blok. Tussen 3500-5000 toeren. Daarboven niks aan de hand. Het lijkt erger bij linkerbochten. -O-

Motor op de montage-standaard. Mn ketting stuitert als ik het achterwiel draai op sommige plekken... ketting versleten? Zou dat het zijn?

Andere mogelijkheden? :?




edit: oh ja, in stand gasgeven doet hij het niet.

Denk dat het idd je ketting is. In linkerbochten is ook te verklaren: geluid weerkaatst dan tegen het wegdek en ketting zal door het inveren net ff strakker komen te staan.
Even je voortandwielafdekkapje eraf halen en de staat van het voortandwiel checken!
Hier zie je nl. als eerste dat je kettingset versleten is.
Mijn ketting stuitert bij veel gas geven op lage toeren. Hoorde soms wel een geluidje bij sportief optrekken, maar zag pas op de bank bij RF wat er aan de hand was :o
Zal hoogstwaarschijnlijk ook komen door ovale tandwielen en een ketting die niet overal even strak staat...
Volgende maand ff bij www.jossmit.nl langs om een nieuwe set te halen :9
 
Denk dat het idd je ketting is. In linkerbochten is ook te verklaren: geluid weerkaatst dan tegen het wegdek en ketting zal door het inveren net ff strakker komen te staan.
Even je voortandwielafdekkapje eraf halen en de staat van het voortandwiel checken!
Hier zie je nl. als eerste dat je kettingset versleten is.
Mijn ketting stuitert bij veel gas geven op lage toeren. Hoorde soms wel een geluidje bij sportief optrekken, maar zag pas op de bank bij RF wat er aan de hand was :o
Zal hoogstwaarschijnlijk ook komen door ovale tandwielen en een ketting die niet overal even strak staat...
Volgende maand ff bij www.jossmit.nl langs om een nieuwe set te halen :9

tnx..

VTW heb ik gisteren gechecked. Ik wilde em vervangen voor een kleinere, maar niet gedaan.
Anders maar ff nieuwe set bij mezelf bestellen :+
 
Laatst bewerkt:
tnx..

VTW heb ik gisteren gechecked. Ik wilde em vervangen voor een kleinere, maar niet gedaan.
Anders maar ff nieuwe set bij mezelf bestellen :+
spammmmm B| B|
je ketting heeft gewoon zijn beste tijd gehad (en vermoedelijk zitten er een paar schakels aan elkaar vast ) dit komt meestal door slecht of geen onderhoud aan de ketting dan gaat je brommer idd. ratellen .
 
en dat je ketting versleten is , merk je als eerste als je vaker je ketting moet stellen .
 
spammmmm B| B|
je ketting heeft gewoon zijn beste tijd gehad (en vermoedelijk zitten er een paar schakels aan elkaar vast ) dit komt meestal door slecht of geen onderhoud aan de ketting dan gaat je brommer idd. ratellen .

hmm.. de ketting is eigenlijk niet van het achtertandwiel af te trekken. Na flink smeren en de kettingspanning iets verlaagd te hebben gaat het beter. Ik kijk het nog even aan... anders maar vervangen. B|

edit: oeps broertjes account :+
 
Laatst bewerkt:
dat heet dan ook slijtage heh O-)

Maar als ie bijna aan vervanging toe is is de meeste rek eruit, en rekt ie niet veel meer. Een betere indicatie zijn je tandwielen, zodra deze enigzins op maantjes gaan lijken is het hoog nodig deze te vervangen. Ketting + tandwielen te gelijk...
 
hmm.. de ketting is eigenlijk niet van het achtertandwiel af te trekken. Na flink smeren en de kettingspanning iets verlaagd te hebben gaat het beter. Ik kijk het nog even aan... anders maar vervangen. B|

edit: oeps broertjes account :+

Je mag ook de ketting niet van je achtertandwiel kunnen trekken, ook al staat hij heel slap. Als dat wel kan betekend dat je set begint te slijten en spoedig aan vervanging toe is.
Ik heb met mijn tandwiel/kettingset dat ik dus de ketting van mijn achtertandwiel af kan pakken en mijn ketting gaat tijdens het draaien slap staan en dan weer strak. Dus nieuwe set besteld. 16 om 42 :P
 
Hee Johan Mulder :P

moi.JPG






:+ :+ :+ :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan