Alternatief laptop vervoer

Jpunt

MF'er
11 dec 2009
170
2
Utrecht
Ik rij dagelijks met m'n laptop in een rugzak naar m'n werk. Dat bevalt opzich prima, maar nu ik in het weekend weer eens zonder rugzak heb gereden voelde dat wel een stuk fijner. Ik ben dan ook een beetje aan het zoeken naar een andere manier om m'n laptop mee te nemen.

Een tanktas lijkt me super onpraktisch (bijv bij.. tanken) en de koffers die ik tot nu toe heb gezien vind ik super lelijk.

Voordeel: ik vervoer echt alleen m'n laptop, geen laders, muizen, etc. Het zou dus super minimaal kunnen, ik zit zelfs te denken aan een waterdichte sleeve ala:

1033-NW-APP_NVY_ANGLE.jpg


En die vervolgens monteren met zoiets als dit:

0000-Givi-PLXR-Side-Case-Bracket.jpg

(maar dan aan 1 kant, waar m'n uitlaat niet zit)

Dan zou het mooi zijn als je dat ook makkelijk los en vast kunt klikken om je huis of kantoor binnen te lopen met alleen je laptop :)

Bestaat er al zoiets? Of denkt er nu iemand, mijn koffer-mount zou daar ideaal voor zijn, evt met wat geknutsel?
 
De laptop op je werk laten liggen en thuis van je vrije tijd genieten lijkt mij een veel betere oplossing. ;)
En voor thuis een tabletje om dit forum te blijven volgen.
 
Laatst bewerkt:
Trillingen zijn vooral slecht voor ouderwetse hd's (in de mijne zit een ssd), dus volgens mij moet dat tegenwoordig wel goed gaan.

Verder werk ik regelmatig op twee verschillende locaties (den haag en amsterdam), waar ik al zvm gestald heb, maar een tweede laptop is geen optie :+
 
Een Honda CBR 600 FS ('02). Vandaar dat een koffer ook niet echt een optie is :)
 
Een quicklock tanktas (SW Motech/Bags Connection) is echt niet lastig met tanken, dat is 10 seconden meet werk alles bij elkaar (en dan reken ik al ruim).
 
Oei, ik heb vorig jaar een mooie laptopoplossing op de motorbeurs gezien. Kan hem nu niet vinden op internet, maar het moet er dus wel zijn!
 
Meh, die givi is mij veel te lomp. SV Motech is een goeie, mooi spul! De saddlebags zijn niet eens zo heel verschrikkelijk, hoewel ik me afvraag of daar een 15" MacBook in past en of je er ook aan maar een kant kan hebben.
 
Een tanktas lijkt me super onpraktisch (bijv bij.. tanken) en de koffers die ik tot nu toe heb gezien vind ik super lelijk.

Als je een tanktas met tanklock-systeem neemt valt dat echt wel mee hoor.
Ik heb zopas nog 7.500km gedaan op een maand, met tanktas, dus bijna elke dag tanken, geen probleem hoor. Knopje drukken, tanktas op je buddy leggen, tanken en weer terugklikken.

Dat deed ik zelfs allemaal zonder afstappen.

15" wordt echter wel krap vrees ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een,s met mijn Givi XS308 getest. Daar past maar net een 11" Dell Venue Pro in.
En dat is een zeer compact dingetje. Met een tanktas gaat 15" niet lukken.

Daar had ik vroeger met m'n FJR die boven vermelde Givi Laptoptas voor.
Voor de rest ga je al snel uitkomen op topkoffers of tassen zoals die van Kriega. Daar ga je wel wat in vinden.

http://www.kriega.com/categories/bike-packs/

Ik heb hier een Kriega US-10. Die is net zo breed als mijn laptoptas. HEt zou wel krap kunnen worden met 15".

http://www.kriega.com/us-10-drybag/

Bij die Kriega tassen zitten ook lussen die je aan je frame kan maken. De US-tassen kan je daar dan aan vast maken.

Tech Spec.
330(H) x 220(W) x 125(D) mm
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n waterdichte rollbag, van Ortlieb of Louis.de,
daarin past de laptop inclusief laptoptas.
Geheel zet ik op de buddy vast met een bagagenetje.
Deze methode werkt al 15 jaar ofzo probleemloos.
 
misschien een mini tanktasje met een click systeem of anders naar een fatsoenlijke rugtas kijken.
 
had zelfde overweging toen ik de Bandit had...
uiteindelijk toch uitgekomen op "blijf bij de rugzak"..

Als je geen topcase of panniers wilt/kunt,
en een tanktas te klein is (in mijn geval paste de laptop net neit)
dan blijft de rugzak als beste over.

note; rollbags of buddy-seat bags heb ik toen niet echt overwogen...

maar denk ff na:
- je wil blijkbaar geen topcase..
- je kan toe met alleen de macbook (dan is je rugzakje dus verwaarloosbaar licht)
- (assumption) je rijdt niet bovenmatig wild of ver voor WW (<2uur/rit)
Waarom zou je nog moeilijk doen ???

nb, pats alert: ik gebruikt een Tumi-alpha (kunststof, geen leer), onverwoestbaar spul.
Die backpack bevatte meer dan alleen de mac, en ik reed vaak Denhaag-Spa, en Amstrdam-Spa.
dankzij brede schouderbanden goed te doen, en over motorjas voel je m niet
(op de Penang scooter, en bij urenlange wandelingen over alleen een shirtje, was dat na uurtje soms wel zwaar - niet te veel meesjouwen dus...)
 
Bedankt voor de tips iedereen! M'n rugzakje is inderdaad ook echt niet zo'n ramp, ik was vooral nieuwsgierig of het ook anders kan. Ik ga het bekijken allemaal :]
 
Mijn 15" laptop paste met een beetje duwen en trekken wel in mijn jopie goedkopie tanktas en ik heb best vaak zo gereden, werkte prima, al was ik niet helemaal gerust op de heavy-duty magneten die in die flappen zaten, en die waren echt vrij heavy duty... Ik hoefde het ding maar met de flappen richting een lantaarnpaal te zwiepen en *KLONK* vast, wat 'ie ook woog. Was gelukkig mijn laptop niet en snel ergens komen was belangrijker dan laptop heel houden (wij hadden wel reserves), maar de tas heeft 't dik een jaar uitgehouden, ook na uren in de stromende regen, niets aan 't handje. Tasje van iets van 50 euro bij de Motozoom. Altijd enorm tevreden geweest met de tanktas.

Tas begaf 't in ieder geval eerder dan de laptop, na een dik jaar dagelijks gooi- en smijtwerk (nooit zuinig op die tas geweest) en hem ook vaak gebruiken als boodschappentas (en dan uitvouwen naar dubbel volume en met geweld volproppen met colaflessen, pakken melk en ander zwaar grut) was een naad gaan lekken en een rits ging niet meer lekker meer.

Toen kocht ik er eentje (ook zo'n goedkopie) die je ook als rugzak/schoudertas kon gebruiken, wat ik persoonlijk dan wel weer fijner vind omdat ik af en toe een stukje moest lopen. Die had ook wat minder zware magneten trouwens. Nog steeds alles prima.

Ik vind 't heerlijk rijden met tanktas en hoef niet meer anders.
 
Laatst bewerkt:
Mini laptop nemen en deze in je jack schuiven, tussen de backprotector en buitenkant jack in. Zo neem ik mijn tablet ook wel eens mee naar de zaak.

"Levensgevaarlijk" en "absurd" zullen sommigen denken?
Don't care ;)
 
Als we dan toch iets geks/geekies moeten bedenken: Overweeg een VM of een cloud-based workstation.
Dan hoef je (vrijwel) niets meer mee te sjouwen.

Collega had ooit een machine-on-a-stick: een Virtual machine, ik meen een VMware clone.
Hoefde alleen de memory stick mee te nemen... Handig!

Deze dagen:
Je kan een virtueel workstation bij Amazon huren: kan je van-overal op inloggen.
Geen idee hoe handig het echt is.
(ik gebruik alleen "cloud-opslag", nog niet veel ervaring met cloud machines)

En er is nog "citrix".
Een van mijn remote klanten laat me via citrix inloggen. Werkt matig, maar werkt.
De beperkingen van die citrix-omgeving hebben meer te maken met de paranoide klant dan met citrix, denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan