Andrea Dovizioso

Succes Dovi !!!!!

242130967_4494412887287286_5506577774848813296_n.jpg
 
Dovi is verkeerd gevallen met crossen.
Een tijdje bewusteloos kan langdurige gevolgen hebben.
 
Het lijkt mee te vallen.
Dat is wel vaker kort na bewusteloosheid weet ik uit ervaring.
"De patiënt zal weer helemaal herstellen", beweren de artsen dan.
Vaak kan je dat pas na een half jaar zeggen.
De aandacht gaat uit naar zichtbare blessures.
Maar laten we het hopen dat Dovi er inderdaad niets aan over houdt. :Y
 
Coureurs die ouder worden vallen harder. Zie ook Max Biaggi zijn megacrash na zijn pensioen
Uiteindelijk moeten ze beseffen dat de leeftijd mee gaat spelen en nemen hun wilde sprongen langzaam af
Bij de een gaat dat wat sneller en duidelijker dan bij de ander.
 
Springen lukt vast nog prima als je wat ouder bent. Maar landen wordt gewoon steeds moeilijker. Al zijn die gasten echt wel heel fit. En bij motorcross is landen veel meer een vast onderdeel dan bij racen op circuit....
 
Wat is fit ?
Zo'n ruim begrip
Alleen als ze zijn biceps hebben.

Een rondje door het bos op de mountainbike zetten ze elke niet topsporter op vele minuten of halverwege tot aan de ademnood. :+
Zelfs als amateurracer is 3x1 uur cardio per week en daarbij 3x2 uur fitness nog niets.
Nog lang geen topsport..
 
Hahha het is idd maar net hoe fit zijn uitgedrukt word.


Ik zou oprecht graag eens een weekje met een prof racer trainen, gewoon om een echt inzicht te krijgen
 
Hahha het is idd maar net hoe fit zijn uitgedrukt word.


Ik zou oprecht graag eens een weekje met een prof racer trainen, gewoon om een echt inzicht te krijgen
Met welke prof? Fietsen met Espargaro of medicijnballen gooien met Marc Marquez (dat wil ik)?
Jij vast niet met een motorsporter maar een fitness goeroe. :? ;)
 
Met welke prof? Fietsen met Espargaro of medicijnballen gooien met Marc Marquez (dat wil ik)?
Jij vast niet met een motorsporter maar een fitness goeroe. :? ;)
Allebei wel, al kies ik dan eerder voor de Marquez training dan die van Espargaro.
Fitness goeroes al genoeg gezien in mn leven en maar weinig daarvan die echt weten wat trainen is en/of dit zelf ook doen of gedaan hebben.

Ik bedoel echt een week de trainingen meelopen met een Marquez bijvoorbeeld.
 
Allebei wel, al kies ik dan eerder voor de Marquez training dan die van Espargaro.
Fitness goeroes al genoeg gezien in mn leven en maar weinig daarvan die echt weten wat trainen is en/of dit zelf ook doen of gedaan hebben.

Ik bedoel echt een week de trainingen meelopen met een Marquez bijvoorbeeld.
Bij een fitness goeroe dacht ik niet aan een Youtuber maar een wereldkampioen uit het IFBB. :+ ;)

Ja, met Marquez kunnen we dus een groepsles boeken bij deze en de kosten delen. _O-
 
Bij een fitness goeroe dacht ik niet aan een Youtuber maar een wereldkampioen uit het IFBB. :+ ;)

Ja, met Marquez kunnen we dus een groepsles boeken bij deze en de kosten delen. _O-
Hahhaha oke, ik vatte het idd op als zon influencer/youtube geval.
IfBB trainer ook goed ?
Maar we dwalen aardig af..

Dovi lijkt allemaal heel erg mee te vallen, dus dit topic kan weer terug in slaapmodus :P
 
Hahhaha oke, ik vatte het idd op als zon influencer/youtube geval.
IfBB trainer ook goed ?
Maar we dwalen aardig af..

Dovi lijkt allemaal heel erg mee te vallen, dus dit topic kan weer terug in slaapmodus :P
Off topic, maar een ongeval lijkt wel vaker mee te vallen.
In medische termen is een half jaar niets.
Hoor ze ook wel van acht jaar en daarna levenslang nadat er ogenschijnlijk niets aan de hand was.

Maar hopelijk zien we Dovi uberhaupt nog eens terug in de sport. :]
 
Waarom zouden coureurs fit zijn?
Zelf stond ik niet al te lang geleden nog op het podium bij internationale mountainbike marathons. Nooit Rossi of Marquez gezien daar.

Maar nu ik een jaar of wat niet meer aan duursport doe (wel recreatief nog wat pedaleer zonder e), zou ik mezelf niet echt fit noemen. Dus waarom die coureurs (behalve Aleix dan), die nooit iets hebben voorgesteld als duursporters wel. Het lijkt af en toe wel godsdienst, die blinde adoratie.
 
Laatst bewerkt:
Zelf stond ik niet al te lang geleden nog op het podium bij internationale mountainbike marathons. Nooit Rossi of Marquez gezien daar.

Maar nu ik een jaar of wat niet meer aan duursport doe (wel recreatief nog wat pedaleer zonder e), zou ik mezelf niet echt fit nomen. Dus waarom die coureurs (behalve Aleix dan), die nooit iets hebben voorgesteld als duursporters wel. Het lijkt af en toe wel godsdienst, die blinde adoratie.
De meeste rijden op de weg met de koersfiets, ik zou ze zeker niet onderschatten.
 
Zelf stond ik niet al te lang geleden nog op het podium bij internationale mountainbike marathons. Nooit Rossi of Marquez gezien daar.

Maar nu ik een jaar of wat niet meer aan duursport doe (wel recreatief nog wat pedaleer zonder e), zou ik mezelf niet echt fit nomen. Dus waarom die coureurs (behalve Aleix dan), die nooit iets hebben voorgesteld als duursporters wel. Het lijkt af en toe wel godsdienst, die blinde adoratie.
ga zelf eens crossen, of een uur aan 1 stuk echt wegracen aan een top-tempo, en je weet waarom die mannen super-top-fit moeten zijn. en niet alleen hun benen zoals bij courreurs, maar elk spiertje in het lijf van een top motor-piloot moet fit zijn want je gebruikt ze allemaal.
je bent recreatief sporter : ga eens crossen op een 250 2T of 450 4T op een echt cross-terrein, liefst in een zandbak zoals Lommel. je houdt het geen 10minuten vol de eerste keer !
 
ga zelf eens crossen, of een uur aan 1 stuk echt wegracen aan een top-tempo, en je weet waarom die mannen super-top-fit moeten zijn. en niet alleen hun benen zoals bij courreurs, maar elk spiertje in het lijf van een top motor-piloot moet fit zijn want je gebruikt ze allemaal.
je bent recreatief sporter : ga eens crossen op een 250 2T of 450 4T op een echt cross-terrein, liefst in een zandbak zoals Lommel. je houdt het geen 10minuten vol de eerste keer !
Als je Lommel pakt max 2 ronden. Een ander terrein misschien 10 min.
 
ga zelf eens crossen, of een uur aan 1 stuk echt wegracen aan een top-tempo, en je weet waarom die mannen super-top-fit moeten zijn. en niet alleen hun benen zoals bij courreurs, maar elk spiertje in het lijf van een top motor-piloot moet fit zijn want je gebruikt ze allemaal.
je bent recreatief sporter : ga eens crossen op een 250 2T of 450 4T op een echt cross-terrein, liefst in een zandbak zoals Lommel. je houdt het geen 10minuten vol de eerste keer !
Nee, ik stond op het podium bij internationale mtb wedstrijden.
 

Bijlagen

  • IMG20231031143029.jpg
    IMG20231031143029.jpg
    380,7 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan