Android Smartphone Navigatie

wtMd7McqaZHIK532awMcc1AKSsTlOhxoIsDMw6vwzFTDtDdSyLJ9_Yh_wm0e7VtA_5bjhL1Sx0J1-TocIS-zrTCXG_VYoijiR0KMB8Cenc2j8kEGi9QdAnMQmE3P5J5Q-H_x0K7xzktVU1eUQFZUNx7r6Vfot62xI3ev2Mi2RkTO6yvPuonJEzilaVFRsirm9COFUTPJx-P2imns3uNJX7ktgPBoGi_vmWzOBivQj0dB7RCoPq5BAk3uLsrSbUdq_c2nfcO9SuLGHc6PSAii0Ut4BW2I1N2GEBs2hsedxVFOPoeYB-_Q6W2Nb6njp8EVdbIo45_cGBvZccDBgWCyORdufchHDBXg3af84yLK7iMsGxo7sw0dXc5zUdkeyG6rwBia2V31XR-TpxZaPuY3XAnkg4CW9t-IU3SP9W1CN-STpcKIjDedmD3wX0gKkvf6PufKGS_ubgGYU6qczd3BAzdHUfn4MzkaOhyGaSEOkfBGxcU8gHh2-WblCZx2iNSV6WDUqWlCRbGWXh565EZ9jAh_-KGV75fOSITVxmcmpHtu4rKrvvUbX0lN13OT4yjrBJM22gln7W9-EpAJHSJT1djnQERgn_aW-_aDhV0JcPMOZZf8SWhSLBwyBxxiVaAZp_gXSBYYWhxxpqFmEmkdKu_prgEJ_e1n=w1732-h974-no


Gewoon aan het batterijdeksel geschroefd. 4 Rubber ringetjes maken het geheel waterdicht. Maar dat zou eventueel ook met een beetje kit kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, met een hobbymes setje van de Gamma kom je een heel eind. Gewoon een gaatje in het afdekrubber van de usb poort gemaakt en daar de stekker in vast gelijmd. Dit zorgt er tevens voor dat de stekker stevig vast zit.
 
interphone-unicase-45-universele-telefoonhouder.jpg


Heeft iemand ervaring met deze telefoonhouder? Ik heb een Sony Xperia XZ en daar zijn geen specifieke hoesjes/mounts voor te vinden. Deze ziet er wel prima uit dacht ik zo, maar ik kan er niet echt reviews van vinden.
 
Dat is een optie. Hou er wel rekening mee dat het doorzichtige gedeelte erg hinderlijk kan zijn in de zon. Het ligt een stukje boven je smartphonescherm. Deze afstand en makkelijk vervormbare eigenschap zorgt er vaak voor dat het scherm lastig of vrijwel niet meer leesbaar zal zijn
 
En door het plastic venster kan het toestel oververhit raken.

Kun je niet beter voor een X-grip van RAM gaan? Evt in combinatie met een waterdichte case.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Heeft iemand ervaring met deze telefoonhouder? Ik heb een Sony Xperia XZ en daar zijn geen specifieke hoesjes/mounts voor te vinden. Deze ziet er wel prima uit dacht ik zo, maar ik kan er niet echt reviews van vinden.
Ik heb er positieve ervaringen mee. Bediening tijdens het motorrijden is fuck maar goed, ik bedien geen navi tijdens het rijden. Dan zet ik de brommert even stil. Verder is het een mooie oplossing voor als het even niet uitkomt om een tweede (navi) toestel erbij te kopen.
Oververhitting valt wel mee; ik heb ermee in de Pyreneeën gereden en geen problemen ondervonden. Android heeft ook een beveiliging voor oververhitting. Het toestel schakelt dan op laag verbruik.
 
De Xperia XZ is van zichzelf waterdicht. Ik heb hem ook. Superfijn toestel!

Echter heb ik liever mijn dure smartphone niet op het stuur. Ivm risisco van verlies of beschadiging.
Vandaar mijn oplossing met de goedkope Geotel.

Als je het risico op verlies/beschadiging geen probleem vindt kun je de Sony dus gewoon in een X mount of iets dergelijks zetten. Opladen onder het rijden is dan ook mogelijk.
 
Is op zich ook wel logisch. Zowel GPS als de schermverlichting zorgen voor de meeste warmte (stroomverbruik).
 
De Xperia XZ is van zichzelf waterdicht. Ik heb hem ook. Superfijn toestel!

Echter heb ik liever mijn dure smartphone niet op het stuur. Ivm risisco van verlies of beschadiging.
Vandaar mijn oplossing met de goedkope Geotel.

Als je het risico op verlies/beschadiging geen probleem vindt kun je de Sony dus gewoon in een X mount of iets dergelijks zetten. Opladen onder het rijden is dan ook mogelijk.

Ik heb geen 12v aansluiting, dus opladen is (vooralsnog) niet mogelijk tijdens het rijden. Ik vond dit hoesje een mooie (tijdelijke) goedkope oplossing tot ik ooit de financiële middelen heb om een 12v aansluiting aan te laten leggen en een navigatiesysteem te kopen. Ik dacht vooral: als mijn telefoon beschadigd raakt terwijl ie op mijn motor zit, ligt waarschijnlijk heel de fiets mee aan diggelen. Dan is mijn telefoon wel het laatste waar ik me druk om maak... :') Tenzij ie dus juist door het monteren/houden in deze case beschadigt.
 
Volgens mij heb ik ook n keer zo'n ding gekocht bij Aldi voor 6 euro.
Zag in de zon geen donder meer.

Geen geld voor 12 volt aansluiting?
Neem een power bank mee van 10 euro Action.
 
Even googlen in China en zo'n 12 volt aansluiting kost daar minder. Moet je 'm wel zelf kunnen inbouwen
 
Even googlen in China en zo'n 12 volt aansluiting kost daar minder. Moet je 'm wel zelf kunnen inbouwen

Dat is 't hele probleem, ik kan 't niet zelf inbouwen :') Ik ben best creatief en handig, maar meer met een hamer en een zaag dan met draadjes en stroom :P
 
Laatst bewerkt:
Dan wordt zo'n aansluiting inderdaad wel duur. Gelukkig kan ik met de meeste gereedschappen redelijk goed overweg.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Heeft iemand ervaring met deze telefoonhouder? Ik heb een Sony Xperia XZ en daar zijn geen specifieke hoesjes/mounts voor te vinden. Deze ziet er wel prima uit dacht ik zo, maar ik kan er niet echt reviews van vinden.
Het tasje an-sich lijkt op de gsm hoesjes die ik vroeger gebruikte omdat ze lekker strak om de gsm zaten. Kon er op gegeven moment helaas niet meer aankomen.

De voorzijde zat er strak tegen het scherm en dat lijkt hier ook zo op de foto.
Ik vermoed wel dat het zicht in de zon hinderlijk is.

Waar heb je deze vandaan (link ?) en in welke richting qua prijs ?
Ik neem aan dat die er voor allerlei telefoons zijn ?
 
Laatst bewerkt:
In die tasjes zitten een aantal schuimplaatjes die ervoor kunnen zorgen dat de telefoon strak tegen het venster aan ligt.

Het plastic van de bevestiging is vaak niet de beste kwaliteit. Waardoor je de telefoon zou kunnen verliezen. Dat is waar ik op doelde bij verlies/beschadiging.

Een 12 Volt usb aansluiting op de motor kost niet veel en kan in principe met 2 oogjes op de accu aangesloten worden. Dat zou je zelf nog kunnen.
https://www.ebay.com/itm/USB-Cigare...ash=item33d05b306d:g:Nb8AAOSwpONZORKs&vxp=mtr
 
Ook een oplossing op een smartphone op het stuur te monteren. Koop bij Ali, Banggood of één van de andere Chinese webwinkels een stuurmount voor een Garmin Edge 1000, 800, 500 etc. Dat zijn GPS toestellen voor de racefietser en mountainbiker. Bestel meteen een geschikte case voor je smartphone en lijm daar achterop dit onderdeel.
Fiets Telefoon Sticker Mount Computer Mount GPS Bracket Fietsen voor GARMIN Edge 1000 800 500 Computers in Fiets Telefoon Sticker Mount Computer Mount GPS Bracket Fietsen voor GARMIN Edge 1000 800 500 Computers van Fiets Reparatie Tools op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
Het tasje an-sich lijkt op de gsm hoesjes die ik vroeger gebruikte omdat ze lekker strak om de gsm zaten. Kon er op gegeven moment helaas niet meer aankomen.

De voorzijde zat er strak tegen het scherm en dat lijkt hier ook zo op de foto.
Ik vermoed wel dat het zicht in de zon hinderlijk is.

Waar heb je deze vandaan (link ?) en in welke richting qua prijs ?
Ik neem aan dat die er voor allerlei telefoons zijn ?

Interphone Unicase houder

Deze, dit is de goedkoopste die ik kon vinden, nog zo'n 15 euro onder de gemiddelde prijs.

De Sony Xperia laat de helderheid van het scherm goed afhangen van het beschikbare licht, in de felle zon kun je 't scherm nog goed zien. Het scherm van het hoesje zal niet in het voordeel zijn, maar ik gok dat je 'm toch nog redelijk lang kunt aflezen.
 
Die waterdichte tasjes kosten rechtstreeks uit China minder dan 10 Euro.

Vergis je niet in de levensduur van de batterij bij gebruik als navigatie. Het scherm is continu aan op maximale helderheid en de gps en bluetooth zijn ook continu actief. Een Xperia houdt dat hooguit een paar uurtjes vol.
 
Twee opmerkingen bij bovenstaande:

Pas een beetje op met de 'edge-steunen'. Die voldoen prima op de fiets maar zijn niet bedoeld voor de motor. In een ver verleden geëxperimenteerd met de fietssteun van de garmin etrex op de motor. Dat ging de eerste 600 km prima. Hij trilde een klein beetje, maar dat was acceptabel. Gaandeweg echter krijgt het kunststof meer 'ruimte' en worden de trillingen sterker waardoor het toestel na 600 km alsnog tegen de keien ging.

Toch is opmerkelijk dat eenzelfde edge-achtige bevestiging ook voor de TomTom Vio gebruikt wordt en daar wel lijkt te voldoen. Denk dat de kwaliteit (w.o. UV bestendigheid) van het gebruikte plastic van grote invloed is.

Qua 'tasjes':
Ik zou daar niet in investeren. Het zal de afleesbaarheid zeer aanzienlijk verminderen. Kom je echter toch in een bui terecht dan zul je merken dat ze niet doen wat ze moeten doen: het zal niet 'regenen' in het hoesje maar er komt wel degelijk een hoop vocht binnen; goed zichtbaar doordat het scherm aan de binnenzijde zal beslaan (en je nóg minder zult kunnen zien).
ook de 'moisture indicators' zullen er onherroepelijk door verkleuren waardoor je kunt fluiten naar evt garantie.

Rij je met een niet-waterdichte smartphone dan adviseer ik het ding bij een bui in je jaszak te stoppen.

ook al kost zo'n steun of tasje maar een paar euro: als je het na tweemaal gebruik in je bureaulade legt is het zonde geld (en geloof me: ik heb een behoorlijk volle lade ;)).
 
Die waterdichte tasjes kosten rechtstreeks uit China minder dan 10 Euro.

Vergis je niet in de levensduur van de batterij bij gebruik als navigatie. Het scherm is continu aan op maximale helderheid en de gps en bluetooth zijn ook continu actief. Een Xperia houdt dat hooguit een paar uurtjes vol.

Ik weet het, maar als ik alleen rijd is het functioneel rijden (ergens naartoe). Een blokje om, omdat het kan en omdat het lekker weer is zal ik niet gauw alleen doen, ik vind 't gezelliger om samen te gaan en dan heeft mijn vriend zijn navigatie bij zich. Via het communicatiesysteem vertelt ie mij dan wat zijn navigatie zegt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan