anticondens

Sergio

MF veteraan
11 jul 2008
2.267
449
Alkmaar
Hallo mensen,

Ik heb net een nieuwe HJC en er een pinlock in laten monteren. Na een week toch een vervelende ingevreten plek op mijn nieuwe visier.
Nu heb ik de zoekfunctie al gebruikt en lees er verschillende verhalen over.
Ik wil dus geen pinlock meer maar als ik een nieuw visier vergoed krijg behandelen met een condensspray. Dit omdat ik het hele jaar doorrijd.

Hoe is daar jullie ervaring mee?

Alvast bedankt.
 
Mijn idee is dat al die spray's bij dagelijks gebruik niet werken. Een pinlock wel. Maar dan moet je wel een vizier hebben zonder condensbescherming. De pinlock gaat een reactie aan met het spul wat op je vizier zit. Dan krijg je inderdaad die lelijke plekken.
 
Ik gebruik de 'Foggy Breathguard' die plaats je in je helm en voorkomt ook het beslaan van de helm.

dfe2_1.JPG


Daarvoor gebruikte ik Rain-X Anti Fog
 
stoppen met ademen..... werkt het beste :Y
Maar als je een nuttig antwoord wil, dan weet ik het niet.
Ik was zeer tevreden met mijn pin-lock,
maar wist ook niet dat het een chemische reactie aanging met al behandelde viziers :N
 
Jaren met een Pinlock gereden en er toch een stuk tevredener over dan over zo'n anticondenssticker die HJC er tegenwoordig standaard in plakt (in mijn laatst aangeschafte FG14 dan.)

Een nieuw vizier kost ongeveer 25 euri, dan zou ik de ingevreten plekken (waar ik trouwens geen last van had) voor lief nemen en een poservizier erbij kopen voor in de zomer.

Ik wil dus geen pinlock meer maar als ik een nieuw visier vergoed krijg...

Euhh, van wie??
 
Laatst bewerkt:
Helpt tegen condens idd maar wordt je zicht/vizier troebel van..

Wel spannend.. :Y
 
Laatst bewerkt:
Van motoport die mij vertelde dat dit kon en mij een nieuwe beloofde indien er plekken op zouden komen. Dit op mijn vraag omdat er toevallig net een visier werd gebracht die mat werd. Men had zelfs nog gebeld met HJC om dit te bevestigd te krijgen. Motoport als leverancier van de pinlock is hier verantwoordelijk voor als winkelier en deze regelt het weer met de fabricant.
 
Maar bedankt voor de re jongens, ik zal even zoeken naar een spray. En anders idd adem maar inhouden. ....
 
inderdaad een beetje afwasmiddel op een doekje en dan poetsen.
buitenkant inwrijven met tabak.
dit werkt heel goed tegen de regendruppels.
werkt als een soort was. de druppels vliegen er af
 
werkt dit ding goed?

Ik word soms echt gallisch als ik in de avond/nacht rij en hij begint dan langzaam te beslaan. Ik heb een stuk keukenrol in een rits zitten om af en toe het weg te vegen..

Schijnt perfect te werken :Y

Ik heb er nog een liggen. Destijds in Engeland besteld, maar nooit gebruikt omdat ik een vizier met pinlock (gratis) kreeg. Zit nog in de verpakking, als je belangstelling hebt moet je het maar laten weten...
 
Vizier aan de binnenzijde inwrijven met afwasmiddel. Wel goed uitpoetsen! Dan zie je het afwasmiddel niet meer, maar het werkt wel goed.

Langduriger is het effect als je het vizier aan de binnenzijde insmeert met Siliconenvet/siliconencompound. Dun laagje aanbrengen en uitsmeren. Daarna uitpoetsen met een dot watten, tot je weer helder zicht hebt. Dit werkt weken lang goed, als je dagelijks je helm gebruikt voor b.v. ww-verkeer.
Nadeel ervan is, dat je wel vegen krijgt als je onverhoopt aan de binnenzijde over het vizier veegt.
 
Laatst bewerkt:
werkt dit ding goed?

Ik word soms echt gallisch als ik in de avond/nacht rij en hij begint dan langzaam te beslaan. Ik heb een stuk keukenrol in een rits zitten om af en toe het weg te vegen..

Ja ik ben er erg tevreden mee, begin nu net weer last te krijgen van beslagen vizier, en 's ochtends is het te koud om het vizier los te gooien dus ga hem binnenkort weer gebruiken. Ik gebruik hem alleen met een systeemhelm, en ik weet niet of je hem net zo makkelijk in de helm maakt bij een integraal (zou het eens kunnen proberen met het kindeel dicht).
 
[afbeelding]


"I ate his liver with some fava beans and a big Amarone" Dr. Lecter.

;)

Ha ha, ziet er niet uit man, dat ding.

Ik doe ook dreft aan de binnen en buitenzijde.

Ik zit wel te denken aan een betere oplossing, misschien toch maar eens een nieuw vizier (mag onderhand wel eens) met pinlock oid.
 
Ha ha, ziet er niet uit man, dat ding.

Ik doe ook dreft aan de binnen en buitenzijde.

Ik zit wel te denken aan een betere oplossing, misschien toch maar eens een nieuw vizier (mag onderhand wel eens) met pinlock oid.


Ik heb nog gezwommen, en daar gebruikten we speeksel in de brilletjes :Y .
Maar om een heel vizier daarvan te voorzien...:+

Ik heb sinds afgelopen donderdag een nieuwe helm (Arai Chaser), mét pinlock, en moet zeggen: het werkt perfect! :]
 
Laatst bewerkt:
Lelijke plekken he... Tja, ik moet zeggen, ik wil ook niks anders meer dan pinlock. Als het goed zit, werkt het namelijk echt perfect, en je hoeft niet om de zoveel tijd opnieuw te sprayen/poetsen/uitwrijven/etc. Nieuw vizier regelen dat wél geschikt is voor pinlock, en dan toch daarvoor gaan, dat zou ik doen.

Moet je trouwens wel opletten. Mijn pinlockviziertje heeft helemaal rondom een siliconen randje zitten, maar van de week kwam ik iemand tegen waarbij dat randje alleen aan de bovenkant zat. De onderkant van dat vizier was dus 'kaal' en kwam meteen tegen het gewone vizier aan, waardoor het ging krassen. Pinlockvizier met een rand helemaal rondom nemen dus....
 
ik heb K-jah's theorie zoals ik ook geleerd had met duiken toegepast en op onsmakelijke wijze me hele vizier onder geroggeld :P

tot mijn ongenoegen hielp dit vrij weinig, de condens kwam wel minder snel maar op de plekken waar je speeksel te kort kwam werd je al gauw weer snel blind :P

Toen belde ik een maat op en hij vertelde me dat dreft blijkbaar goed werkt. Gezien ik mn gehuurde (voor MFMM 2008-2 trouwens :D) GSX-600R bij mn maten aan het showen was vroeg ik dus bij 1 of hij dreft had, dit was inderdaad het geval en ik was voor 1,5 dag condens vrij. Prima alternatief mocht je geen behoefte hebben om darth vader te imiteren :D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan