Ape hanger? Enig idee waar te koop?

Verschil zit niet zo zeer in de breedte van het stuur, maar meer in de pullback. Op de foto die je als voorbeeld hebt gegeven staan je handen t.o.v. je polsen meer gedraaid waardoor je wat minder met je ellebogen naar buiten zit.

Bedoel je dan de hoek waarin de handvatten staan?
Dus recht of meer schuin?
 
Dat is dus wat mij tegen houdt om een stuur van internet te bestellen.
De meeste (waaronder die op Westland) zien er allemaal uit alsof ze redelijk naar achter staan met de hanvatten.
Ik wil hem eigenlijk gewoon recht voor mij hebben.
 
Dit is er één van Westland, de 30 cm versie:
full

full
 
Dat is inderdaad de beste manier, weet je zeker dat het goed is. Gaan zitten en bepalen waar en hoe hoog je je handen wilt hebben. Ook de hoek van je handgrepen is niet onbelangrijk. Met polsen onder een onprettige hoek houd je het niet zo heel lang vol. Ook kun je dan nog kiezen voor een dikker stuur met 25 mm control-eindstukken.
IMG_4622.JPG


Weliswaar geen Ape, maar wel zelf gemaakt. Motorcyclestorehouse heeft er diverse in diverse maten. Maar dan nog weet je niet hoe het zit. En dat is met sturen altijd lastig. Het mooiste is als je binnen een club of collega motorrijders zou kunnen proefzitten. Het blijft anders altijd een gok.
 
Laatst bewerkt:
Dit is een stuur van westland customs van 40 cm.

7f0200e2c74d311b017334fbad5c7d09_zpsixgqommu.jpg


De houding was voor mij wel goed, maar hij oogde te hoog naar mijn zin.
Zit nu zo een biltwell geval op.
 
Nee nog niet
Maar komt ook grotendeels omdak m'n huis aant verbouwen ben en de ape dus even op de achtergrond is komen te vallen.
Dus zodra de verbouwing er op zit (nog eventjes volhouden) dan ga ik er weer vol enthousiasme tegenaan.
De vraag is alleen of ik die ape als hoogste prio heb.
Er moet nog veel meer aant beestje gebeuren.
Zo lijken de koppelingsplaten vast te zitten ed.
Moet een km teller op, pinkers ed.
Dus even zien waar ik mee begin.
Maar de ape heeft wel m'n voorkeur.
Dat zorgt gelijk voor een ander beeld van de motor
 
Nee nog niet
Maar komt ook grotendeels omdak m'n huis aant verbouwen ben en de ape dus even op de achtergrond is komen te vallen.
Dus zodra de verbouwing er op zit (nog eventjes volhouden) dan ga ik er weer vol enthousiasme tegenaan.
De vraag is alleen of ik die ape als hoogste prio heb.
Er moet nog veel meer aant beestje gebeuren.
Zo lijken de koppelingsplaten vast te zitten ed.
Moet een km teller op, pinkers ed.
Dus even zien waar ik mee begin.
Maar de ape heeft wel m'n voorkeur.
Dat zorgt gelijk voor een ander beeld van de motor
Komop, klussen kreng!

Neem het ding anders maar eens mee, 1e zaterdag dat je komt (als het rijdt en kan natuurlijk). Kunnen we meteen eens kijken.
 
Komop, klussen kreng!

Neem het ding anders maar eens mee, 1e zaterdag dat je komt (als het rijdt en kan natuurlijk). Kunnen we meteen eens kijken.

Is een goed idee.
Zal er wel even een nummerplaatje op moeten zetten ;) (lang leve Belgie).

Eerst even jouw tip toepassen over het loskrijgen van de koppelingsplaten.
En dan hopelijk jouw kant op scheuren
 
Enige tijd geleden heb ik hele mooie besteld, maar nog niet geplaatst.
Vind deze zelf wel erg mooi.

full


De pinkers maak ik mij in Belgie niet zo druk om.
Maar ik rij grotendeels in NL en daar doen ze altijd een stuk moeilijker heb ik het idee.
Alhoewel ik niet uit ervaring spreek, maar toch.
En het ontbreken van de uitlaten na de bochten trekt wel de aandacht.
En dan zullen ze wel snel zien dat er voldoende mis mee is.
 
Enige tijd geleden heb ik hele mooie besteld, maar nog niet geplaatst.
Vind deze zelf wel erg mooi.

[afbeelding]

De pinkers maak ik mij in Belgie niet zo druk om.
Maar ik rij grotendeels in NL en daar doen ze altijd een stuk moeilijker heb ik het idee.
Alhoewel ik niet uit ervaring spreek, maar toch.
En het ontbreken van de uitlaten na de bochten trekt wel de aandacht.
En dan zullen ze wel snel zien dat er voldoende mis mee is.
Dat is wel de goede iig.
Er zijn veel china tellertjes te koop, waar geen olielampje in zit (rest wel).
Even opletten bij bestellen dus :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan