Apeldoorn e.o.

kevinblade

motorverslaafde/deskundige
1 okt 2003
11.195
759
Apeldoorn
Ik zie veel motorrijders in en rond Apeldoorn, maar zie ze niet op het Forum.
Ik zal me even kort voorstellen.
Ben Ruud, 61 jaar oud, rij motor, heb het genot dat ik uit veel mag kiezen.
Mijn huidige voorkeur zijn dikke nakeds, veel koppel.
Heb 16 jaar mogen racen, en heb nu ook een racende zoon, die vanaf zijn 9e al rondgaat op het circuit.
Ben werkzaam in Apeldoorn, verder heb ik weinig interessants te vertellen.

gr. Ruud
 
Hoi Ruud, ik kom zelf oorspronkelijk uit Arnhem. Ik woon nu in Hoogeveen, ik rij nog bijna dagelijks Hoogeveen-Arnhem op en neer voor werk, kom dus ook langs Apeldoorn. Knooppunt Beekbergen was vroeger geweldig om bochten te rijden. Je geeft aan weinig interessants te vertellen te hebben, met je race ervaring zal je best leuke maar ook leerzaam ervaringen hebben. Misschien een topic starten met race verhalen?
 
Hoi Ruud, ik kom zelf oorspronkelijk uit Arnhem. Ik woon nu in Hoogeveen, ik rij nog bijna dagelijks Hoogeveen-Arnhem op en neer voor werk, kom dus ook langs Apeldoorn. Knooppunt Beekbergen was vroeger geweldig om bochten te rijden. Je geeft aan weinig interessants te vertellen te hebben, met je race ervaring zal je best leuke maar ook leerzaam ervaringen hebben. Misschien een topic starten met race verhalen?
kan ik boeken over schrijven *O* .
Maar je mag altijd even buurten met koffie
 
Nou ook even kort dan: Ik ben Michel, 42 en woon in Apeldoorn Oost.
Ik rij een iets minder dikke naked, namelijk een Honda CB1000R en ik heb ook nog een CBR600F staan, maar die is te koop :)
 
Hoi ik ben marcel uit arnhem rijd op een ducati, 120.000 km op de rijn/waaldijken gereden, ga nu deze week naar zeeland, daar de dijken proberen,😁
 
Nou ook even kort dan: Ik ben Michel, 42 en woon in Apeldoorn Oost.
Ik rij een iets minder dikke naked, namelijk een Honda CB1000R en ik heb ook nog een CBR600F staan, maar die is te koop :)
e CB1000R is best een dikke met genoeg power, en een mooie achterbrug😍
 
Momenteel rij ik op een Suzuki GSX750 Inazuma, en heb in de werkplaats nog een Bandit 1200 blok liggen met een stukke gierende versnellingsbak.
Zit serieus te denken om een bak te scoren en dat blok onder deze Inazuma te bouwen.
Zo had ik vorig jaar een GSXF600 uit 2000 ook voorzien van een 1200 bak, trok op als een kogel.
 
Dan bezuinig je niet echt op onderhoud, je komt zeker bij Carl????
Had 2 weken geleden een streetfighter 848, groot onderhoud en kleppen stellen, moest eerlijk zeggen dat het er mooi uitzag .
 
Dan bezuinig je niet echt op onderhoud, je komt zeker bij Carl????
Had 2 weken geleden een streetfighter 848, groot onderhoud en kleppen stellen, moest eerlijk zeggen dat het er mooi uitzag .
Ja klop, carl die heeft behoorlijk wat spaar centen van mij 😁😁 maar duc rijden is wel anders, daar doen we het voor, zeg ik dan maar
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201104-083148_Facebook.jpg
    Screenshot_20201104-083148_Facebook.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 30
Ik zal even een foto posten waar ik soms ook mee rijd, dit is een Kawasaki GPX750R uit 1987.
In die periode reed ik in Nederland in de wegraceklasse Standaard 750cc viertaktklasse, dat waren wedstrijden met motoren van 750cc zo uit het krat.
Mocht niets aan gedaan worden, bandenkeuze was vrij, maar moesten voor op de openbare weg goedgekeurde banden zijn.
De motor waren de aanpassingen minimaal, midden bok en zijstandaard moesten weg, koplamp en knipperlichten moesten eraf, beugel voor passagier moest eraf, dat was het verder.
Mochten zelfs geen carburateurkitjes in en vering kon je alleen de olie en luchtkamer veranderen ( en meer, maar dat was stiekem :9 ).
Remblokken het zelfde verhaal, merk was eigen keuze, maar wel voor straat gebruik.
Eerlijk gezegd was dit de leukste klasse waar ik in heb mogen meestrijden en we reden ook soms in de superbikeklasse mee.
Omdat we mindere wegligging hadden, mindere remmen en minder snelheid deden we de gekste dingen om mee te komen, en zelfs dat lukte.
Later reed ik op een superbike uitvoering van de GPX en dat was een mega groot verschil, zat serieus gang in en ging prima de hoek om, mijn GPX was echt een wiebelbakkie.
Deze kwam ik tegen nadat ze lange tijd had stilgestaan, natuurlijk het nodige gedaan om de motor weer goed te krijgen besloot ik na een rit dat deze motor meer verdiende dan wiebelen en niet willen remmen.
Ik heb er wielen, remmen en voorvork van een Kawasaki ZZR600E onder gezet, voorvork natuurlijk netjes gereviseerd, nieuwe keringen, olie en geleide bussen, t stukken aangepast zodat het in de GPX paste, remmen gereviseerd en nieuwe SDP remblokken erin en nieuwe Michelin banden.
Resultaat is dat deze motor gewoon veel fijner stuurt dan de superbike uitvoering uit 1988.
Het lijkt wel een Honda CBR600F4.
Doordat ik heel lang van Kawim ( vroegere importeur Kawasaki ) netjes mijn Kawasaki,s kreeg ben ik emotioneel verbonden met dit merk:P, net als Michelin.
Maar zoals gewoonlijk mag deze wisselen van eigenaar, ik woon 5 minuten van mijn werk, dus ze staat merendeel stil.
Wat racen betreft kan ik wel een boek schrijven, dat was gewoon een groot avontuur.
gr. Ruud

p.s. voor motortechnische vragen mag je me altijd mee lastigvallen.
Kan alleen niet beloven dat je een antwoord krijgt dat je graag wil horen:9
 

Bijlagen

  • GPX1.jpg
    GPX1.jpg
    15,1 KB · Weergaven: 16
Ik zal even een foto posten waar ik soms ook mee rijd, dit is een Kawasaki GPX750R uit 1987.
In die periode reed ik in Nederland in de wegraceklasse Standaard 750cc viertaktklasse, dat waren wedstrijden met motoren van 750cc zo uit het krat.
Mocht niets aan gedaan worden, bandenkeuze was vrij, maar moesten voor op de openbare weg goedgekeurde banden zijn.
De motor waren de aanpassingen minimaal, midden bok en zijstandaard moesten weg, koplamp en knipperlichten moesten eraf, beugel voor passagier moest eraf, dat was het verder.
Mochten zelfs geen carburateurkitjes in en vering kon je alleen de olie en luchtkamer veranderen ( en meer, maar dat was stiekem :9 ).
Remblokken het zelfde verhaal, merk was eigen keuze, maar wel voor straat gebruik.
Eerlijk gezegd was dit de leukste klasse waar ik in heb mogen meestrijden en we reden ook soms in de superbikeklasse mee.
Omdat we mindere wegligging hadden, mindere remmen en minder snelheid deden we de gekste dingen om mee te komen, en zelfs dat lukte.
Later reed ik op een superbike uitvoering van de GPX en dat was een mega groot verschil, zat serieus gang in en ging prima de hoek om, mijn GPX was echt een wiebelbakkie.
Deze kwam ik tegen nadat ze lange tijd had stilgestaan, natuurlijk het nodige gedaan om de motor weer goed te krijgen besloot ik na een rit dat deze motor meer verdiende dan wiebelen en niet willen remmen.
Ik heb er wielen, remmen en voorvork van een Kawasaki ZZR600E onder gezet, voorvork natuurlijk netjes gereviseerd, nieuwe keringen, olie en geleide bussen, t stukken aangepast zodat het in de GPX paste, remmen gereviseerd en nieuwe SDP remblokken erin en nieuwe Michelin banden.
Resultaat is dat deze motor gewoon veel fijner stuurt dan de superbike uitvoering uit 1988.
Het lijkt wel een Honda CBR600F4.
Doordat ik heel lang van Kawim ( vroegere importeur Kawasaki ) netjes mijn Kawasaki,s kreeg ben ik emotioneel verbonden met dit merk:P, net als Michelin.
Maar zoals gewoonlijk mag deze wisselen van eigenaar, ik woon 5 minuten van mijn werk, dus ze staat merendeel stil.
Wat racen betreft kan ik wel een boek schrijven, dat was gewoon een groot avontuur.
gr. Ruud

p.s. voor motortechnische vragen mag je me altijd mee lastigvallen.
Kan alleen niet beloven dat je een antwoord krijgt dat je graag wil horen:9
Mooi man, 1987 zat ik nog in het zand met motoren, heb ergens in 1974 wel aan de racer van rob bron gesleuteld , op de salzburgring, toen was ik iets van 15 jaar naast ons stond giacomo agostini toen net overgestapt op yamaha, kwam op het renerskwartier met helpers kaart van marcel ankone, (waargebeurd)
 
Laatst bewerkt:
En dit is het gevolg als een motorcoureur een wippie maakt :X
 

Bijlagen

  • 21-AM2-8996-873.jpg
    21-AM2-8996-873.jpg
    63,3 KB · Weergaven: 33
Hier ook Apeldoorn (maar dat wist jij al @kevinblade :+ )
Allerlei motoren gehad maar ik ben toch vooral van de motorvakanties (goede herinneringen aan mijn Cagiva Gran Canyon - vandaar mijn nickname).
Momenteel vind je me hier op M-F vooral op het elektrische motoren forum en het GS topic.
 
Mijn nickname is ontstaan dat mijn zoon Kevin werd geboren en dat ik toen een Fireblade had.
Was eerst yellowblade
 
Het is weer stil in Apeldoorn.
Wij zijn gister even op Assen geweest met de Fireblade.
Zoonlief kon op het laatste moment een circuitdag overnemen.
Gezien we nogal wat aanpassingen hebben gedaan, was het mooi om even te testen.
Hij bleef steken op een 1.49 met een standaard SC59 uit 2008, op zich redelijk netjes, maar als je in het IDC wil rijden dan is de 1.47,99 wel handig.
De aanpassingen zijn, speciale velocity stacs, ( inlaatkelken). De originele zijn immens lang.
De vering, ik heb de hydrolock uit de voorvork gehaald, dus we hebben 1 cm meer veerweg, en als de vork diep zit dan hebben we nu nog 1 cm werkende voorvering, andere vorkveren, de achtershock heb ik de binnenkant gemodificeerd, demper mechanisme veranderd en een Ohlins veer erop gezet, dat voelde inderdaad al een stuk beter.
Verder rijden we op Bridgestone slicks, maar nu hebben we de Michelin Performance slicks getest.
Vreemd genoeg zijn de Michelins niet te koop in Nederland ( vanaf nu wel bij ons*O*}.
Gezien de snelste ( expert) groep volledig bezet was mocht Kevin in de 2e snelste groep, voor snelle tijden is dat jammer.
Maar nu reed hij 1.49 constant zonder inspanning en zelfs in de Ossenbroeken kon hij 1 hand los van het stuur, motor stuurde vanzelf.
Helaas was de 1.45 nog niet mogelijk, maar als we middels de laptimer de snelste sectortijden bekijken zijn deze tijden prima te doen.
Wat je niet allemaal kan met een standaard motor.
Van de winter ga ik het blok onderhanden nemen, we hebben nu 163 pk aan het achterwiel, daar wil ik rond de 20 a 25 pk bij hebben.
De concurrentie rijden momenteel met 200+ pk aan het wiel.
Dat zou ook lukken, maart dan gaat de betrouwbaarheid achteruit, dat willen we niet.
Mochten jullie technische vragen hebben dan ben je welkom.
gr. Ruud
 

Bijlagen

  • 21-AM2-2890-228.jpg
    21-AM2-2890-228.jpg
    78,1 KB · Weergaven: 22
  • 21-AM2-3315-280.jpg
    21-AM2-3315-280.jpg
    70,1 KB · Weergaven: 22
Terug
Bovenaan Onderaan