Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Ook wel benieuwd, ik heb laatst een mailtje gestuurd over hoe en wat en de kosten maar het kwam erop neer dat ik eerst even langs moest komen voor een 0 meting op de bank en dat we daarna wel de kosten gingen bespreken.

Aangezien de computer van de Dorso wel lastig te programmeren is wil ik eerst weten wat hij kan doen met de motor, kan het closed loop gedeelte (waar de lambda gebruikt wordt) ook uitgeschakeld worden zodat die altijd in open loop kan rijden (zou die soepeler in moeten rijden) en hoe goed kan het mengsel worden bij geregeld wanneer er extra's zoals een andere uitlaat, cat-vervanger etc gemonteerd is. En kan ik de motor brengen en dezelfde dag mee terug nemen, nogal belangrijk aangezien het 2 uurtjes rijden voor mij is.

Ik hoor graag van jullie wat de ervaringen zijn bij Madracing.
 
Geen brief ontvangen. Heb eigenlijk ook niet de illusie dat die gaat komen.
Bedankt voor het delen van de terugroepactie in ieder geval :Y
 
Hallo allen,


Vorige week 2 dagen een dorsoduro 750 mogen huren en wat een waanzinnig gave motor. Voor mij was het helemaal wennen van een GSX-1000R naar de dorsoduro. Maar ik ben wel helemaal om, aankomende seizoen zal het niks worden maar eind dit jaar zal ik me toch aan oriënteren op een goede tweedehands en dan de 1200.

Dus als er tips zijn bij aanschaf van een dorsoduro hoor ik deze graag.
 
Thanks :) problem is dat ik er de tijd niet voor vind om erop te rijden.

Verder een zeer leuke motor met een enorm vermogen (wordt er soms nog bang van als ik even een tijdje niet gereden heb)
 
Thanks :) problem is dat ik er de tijd niet voor vind om erop te rijden.

Verder een zeer leuke motor met een enorm vermogen (wordt er soms nog bang van als ik even een tijdje niet gereden heb)

Waar heb je de spiegel besteld die erop zit? Ik ben ook nog op zoek naar zoiets.
 
Iemand op zoek naar een Dorsoduro 750? Ik ga de mijne te koop zetten:

13734886_1111391452251551_2842397431498954573_o.jpg


Bouwjaar 2008
15.000km
öhlins achterveer
andreani voorvork cartridges
Motocosaro 02 optimizer
SC-Project dempers
verder compleet standaard.

PM bij interesse.
 
Hallo,

Ik heb afgelopen winter ook een Dorsoduro aangeschaft. Ik ben voor de DD gegaan omdat dit eigenlijk de enige lichte en leuke sport/tour tweecilinder is (op de Hyperstrada na dan). Erg leuke motor, inmiddels al weer een goede 7.000km mee gereden dit jaar!

Ik heb hem wat toervrienlijker gemaakt met:
  • Puig schermpje
  • Givi zijtassen set (heel erg mooi setje, er zaten al handgreepjes op dus de gaten zaten toch al in de achterkap)
  • SW motech enduro tanktas (past echt heel mooi op de DD)
Ook gelijk 2 vragen:

1. Mijn ketting en tandwielen zijn aan vervanging toe en nou wil ik ze graag vervangen voor een set met een 15/48 tandwielverhouding. Wie weet waar ik zo'n setje kan krijgen? (op ebay ed wordt het spul wel los verkocht maar koop het liever als setje in 1x)

2. Eigenlijk wil ik mijn zadel wat comfortabeler maken, maar dat Aprillia gel zadel doet niet zo veel extra (althans, dat lees ik her en der). Is er hier iemand die ervaring heeft met het comfortabeler maken van het zadel?

En een fotootje uiteraard:
full
 
Zo te zien heb je al een gel zadel? Ik heb wel eens gelezen dat het zadel van een 1200 een stuk beter is.

Kettingset is overal wel te bestellen toch, vind zelf de supersprox tandwielen altijd wel mooi.
 
Nee, is gewoon het standaard factory zadel. Voor zover ik weet heeft die alleen een ander zadelhoesje maar geen gel-inserts.
 
Klopt. Zadelovertrek van een factory is anders. Maar verder hetzelfde dan het standaard zadel.
Paar pagina's terug had dacht ik iemand een post over zn aangepaste zadel.
 
Yes van mijn oude zadel. Ff contact opnemen met tiger Leathers. Standaard schuim is veelste zacht, je zit uiteindelijk op de plastic bodem..
 

Ik heb geen brief ontvangen. Maar wel een 3 weken geleden gebeld met mijn dealer. Deze heeft contact opgenomen met de importeur en nu heb ik een afspraak voor morgenochtend om het te laten repareren.
Het leek mij wel verstandig om hier zelf achteraan te zitten i.v.m. de komende motorvakantie :)

Edit: Net geweest. Een kwartiertje werk voor de monteur. Hij gaf aan dat het onderdeel dat vervangen is er precies hetzelfde uitzag als het vervangende onderdeel. Misschien ander materiaal?
Afijn, het is gedaan en nu weer lekker rijden.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Dorsoduro Factory stond op Marktplaats te koop maar vannacht is er een koper geweest die vergeten is geld achter te laten. Ik had nog geen afspraak staan met een verkopende partij en mijn adres heb ik ook niet doorgegeven aan iemand. Postcode/kaart melding heb ik ook uit staan op Marktplaats.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk van die mensen die niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven :( :r
Zal mp in de gaten houden voor onderdelen.
Succes met de afhandeling met de verzekering, hoop dat je goed verzekerd bent.
Weer een hoop gezeik op niks af :N

Ps. Je advertentie werkt niet meer, misschien hier een paar foto's plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan