Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Hallo goedenavond hier ben ik weer terug van ver weggeweest.

Omdat er via de pc het een en ander mis gegaan is heb ik nu een andere gebruikersnaam.


gr Joost
Capo Rally Raid
 
Hier snap ik niets van Als het goed is moet er Desertcapo 2 staan mijn nieuwe gebruikersnaam, maar nu zie ik mijn oude gebruikersnaam terug Desertcapo.

Zelfs mijn profiel staat weer goed. Moderne techniek laten we maar zeggen.

gr Joost desertcapo
 
Verder van de week beetje op de knoppen op het dashboard aan het drukken en ineens ging de verlichting een stuk feller, Geen idee hoe ik het gedaan heb maar ben er wel blij mee 8-)~[/quote]

Dit bovenstaande las ik een paar berichten geleden


Is dit toeval of bestaat dit echt en zo ja hoe werkt het welke volgorde van knoppen indrukken.
 
Laatst bewerkt:
Verder van de week beetje op de knoppen op het dashboard aan het drukken en ineens ging de verlichting een stuk feller, Geen idee hoe ik het gedaan heb maar ben er wel blij mee 8-)\

Dit bovenstaande las ik een paar berichten geleden




Is dit toeval of bestaat dit echt en zo ja hoe werkt het welke volgorde van knoppen indrukken.[/quote]

Hoe ik het voor elkaar heb gekregen, geen idee :?
Had ineens 3 standen qua dashboard verlichting. Kon de stand veranderen met het knopje om van kilometerstand naar dagstand te gaan. Heb echt geen idee welke combinatie ik daarvoor heb gedaan......
 
Hoe ik het voor elkaar heb gekregen, geen idee :?
Had ineens 3 standen qua dashboard verlichting. Kon de stand veranderen met het knopje om van kilometerstand naar dagstand te gaan. Heb echt geen idee welke combinatie ik daarvoor heb gedaan......

Ik ben het ook tegen gekomen toen ik me aan het inlezen was. Heb t even opgezocht en kwam dit tegen:

2qbt5za.png
 
~Mister C schreef op 07 januari 2017 @ 19:21

Toch nog een vraagje: als de "tankmeter" net het laatste blokje aangeeft, hoever kan je dan nog ongeveer rijden?



Ik weet dat als het gele benzine lampje gaat branden, je nog zo'n 50 km al hypermilend kunt gaan...

Dat was een goede oefening voor de bilspieren afgelopen zomer, ergens in Roemenie nadat ik het derde opgeheven tankstation passeerde...
 
@Matthijs2101,
Dat is met lichtschakelknopje op stuur, bij de na 2003 en RR, moet je voor het starten beetje op de dagtellert rammen...
Geen idee, maar mijn brand ook soms fel, en dan weer wat zwakker...
Rare jongens die Romeinen.....
Groet, AJ
 
Ik weet dat als het gele benzine lampje gaat branden, je nog zo'n 50 km al hypermilend kunt gaan...

Dat was een goede oefening voor de bilspieren afgelopen zomer, ergens in Roemenie nadat ik het derde opgeheven tankstation passeerde...


_O-

Ik heb het gered, was ongeveer 45 kilometer. Ging toch dik 20 liter in.
 
Eens met bovenstaande opmerkingen met betrekking tot het reserve '' tankje ''. Makkelijk 50 km te rijden.

Zit nog steeds te wachten op me kabel voor de ECU... zou vandaag uiterlijk binnen zijn, maarja niks... Nog even wachten en anders bellen met m'n CC maatschappij.
 
Hallo allen!

Alweer een paar weken geleden mijn vette dame verkocht aan Jeroen (die zich nog wel een x voorstelt, denk ik). We zitten nu vol in de voorbereiding van de verhuizing en t.z.t. komt er, wellicht, wel weer een motor.

Ik moet zeggen dat ik er nog geen moment spijt van heb gehad.
Maar ook moet ik zeggen dat ik in die pakweg 1,5 jaar Capo, wel heel erg genoten heb van de fiets! Ook de ritjes met de forumleden waren altijd gezellig en leuk :)

Wellicht tot ooit? :]
 
Ben begonnen aan de "grote beurt".
Ik loop alles na, begonnen met het vacuum systeem van de slipperclutch.
Denk dat dit vacuum deel ook van invloed is op het stationair lopen bij koude motor (pendelen) De bekende valves zijn beiden stuk. Vacuumslangen zijn uitgedroogd en hard, en de t-stukken braken onmiddellijk bij demontage.

Vacuumslangen bij Iq-shop (thnx kadir) maar de valves hebben de idiote prijs van ca €30,00
In de US te bestellen voor $11,00

Iemand een tip voor een betere prijs?
Of geïnteresseerd in gecombineerd bestellen?
Verzending naar ons is $40,00

Jeroen (De capo van Capo040) werkt bij mij en doet mee. Zijn er nu 4 voor $84,00

xcp401.jpg
 
Ik wil graag mijn navigatie monteren op mijn Caponord als ik hem zaterdag ophaal. Het mooiste lijkt mij om deze boven het instrumentenpaneel te monteren zodat ik er goed zicht op heb en niet steeds naar beneden naar het stuur hoef te kijken.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Hebben jullie hier foto's van? Ik zie dat er wel één en ander voor te bestellen is (http://s410372035.initial-website.co.uk/accessories/select-bike-a-j/aprilia-etv-1000-caponord/), maar ik kan me voorstellen dat dit met enige handigheid ook zelf te maken is toch?
 
de valves hebben de idiote prijs van ca €30,00
In de US te bestellen voor $11,00

Iemand een tip voor een betere prijs?
Of geïnteresseerd in gecombineerd bestellen?
Verzending naar ons is $40,00

Jeroen (De capo van Capo040) werkt bij mij en doet mee. Zijn er nu 4 voor $84,00

[afbeelding]

Hoi,

Ik heb laatst deze gebruikt, ze zijn iets groter maar met wat moeite heb ik ze op de plaats van de oude originele gekregen. De originele waren bij mij ook helemaal kapot, maar ik moet zeggen dat ik niet echt veel verschil merk nadat ik alle slangen en de kleppen vervangen heb.

Zoek resultaten - Celtemp-Services.nl

Deze valve was overigens een tip vanaf het aprilia-forum, let wel op welke kant op ze gemonteerd moeten worden, ik heb de artikels van moto-abruzzo gebruikt (alleen het nieuwste artikel was er toen nog niet, die ga ik zo dadelijk eens bestuderen :) ) :
vacuum | Moto-Abruzzo

@matthijs2101, Kadir (StanleyBobly) heeft ooit zelf een beugel gemaakt van een afvalemmer-beugel die goed blijkt te voldoen. Ik heb een complete set van palmer-products die mij goed bevalt (alleen een beetje (erg) lelijk), maar ook veel minder turbulentie. Palmer heeft ook losse beugels:

http://s410372035.initial-website.co.uk/accessories/select-bike-a-j/aprilia-etv-1000-caponord/
(is deeplink zie ik, http://www.palmerproducts.co.uk/ is de officiële site), maar ik zie dat je die al gevonden had :) )

mvg,

Marco.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst mijn vacuumslangen preventief vervangen, ze waren na 13 jaar aardig uitgedroogd.

Ik heb mijn Tomtom op een rammount op de kroonplaat (de bout links boven). Hij staat nu onder het dashboard en dat bevalt mij prima. Google eens op RAM-B-367U. Simpele oplossing voor € 15-20.
 
Dank voor je berichtje marco. Eens het forum afgezocht op 'afvalemmer', en na wat doorklikken hier terecht gekomen... Helaas staan niet alle foto's niet meer online van Kadir... Heeft iemand deze nog? Op pagina twee staat in ieder geval wel het eindresultaat

GPS / SatNAV bar Mounting Tip

Na nog verder zoeken kwam ik op deze oplossing. Die ziet er ook goed uit. Iemand hier ervaring mee?

Sat Nav Accessory bar above the clocks. - Page 3
 
Laatst bewerkt:
Dag capo rijders, ik zal mij meteen maar even voorstellen. Ik ben Martijn, rij op dit moment nog een transalp 600 en ben opzoek naar een motor met wat meer power en een betere wegligging. Al aardig wat kilometers gemaakt op de alp afgelopen jaar nog een mooie reis door europa gemaakt met de vriendin achterop:). Nu heb ik al veel op de caponord gelezen en spreekt deze motor mij erg aan en heb ik de zoektocht gestart naar mooie caponord!
Ik ben trouwens woonachtig in groningen, mocht iemand nog een mooie caponord hebben staan hoor ik het graag :). Zodat ik mij ook kan aansluiten bij de schaarse groep caporijders!
 
Ik heb laatst mijn vacuumslangen preventief vervangen, ze waren na 13 jaar aardig uitgedroogd.

Ik heb mijn Tomtom op een rammount op de kroonplaat (de bout links boven). Hij staat nu onder het dashboard en dat bevalt mij prima. Google eens op RAM-B-367U. Simpele oplossing voor € 15-20.

Ik had mijn navigatie ook iets onder de dasch zitten maar merkte al heel snel dat als de zon erop schijnt ik helemaal niets meer zag en ik kon hem ook niet rechter zetten want dan zag ik het scherm niet meer. Aangezien ik naar Spanje zou gaan was dit geen optie. Kwam toen uit bij Palmer. Toen ik hem wilde bestellen waren ze met zomersluiting :( Uiteindelijk mijn navigatie bevestiging's plaatje met bout gemonteerd vrij hoog op mijn ruit. Perfect zicht op mijn navigatie en kan hem als nodig nog kantelen waardoor ik goed zicht blijft houden met de zon van achteren.

Mvg,
 
Ik wil graag mijn navigatie monteren op mijn Caponord als ik hem zaterdag ophaal. Het mooiste lijkt mij om deze boven het instrumentenpaneel te monteren zodat ik er goed zicht op heb en niet steeds naar beneden naar het stuur hoef te kijken.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Hebben jullie hier foto's van? Ik zie dat er wel één en ander voor te bestellen is (http://s410372035.initial-website.co.uk/accessories/select-bike-a-j/aprilia-etv-1000-caponord/), maar ik kan me voorstellen dat dit met enige handigheid ook zelf te maken is toch?

Op pagina 30 staat mijn oplossing.
Motrag steun
:]
Groet Capozuid 02
 
@ Raven: Dat de zon in de navigatie schijnt is voor mij ook de reden om hem boven de klokjes te hangen. En dan hoef ik ook niet steeds naar beneden te kijken. Dat heb ik op mn huidige motor wel, en dan ben je toch steeds even het zicht op de weg kwijt. Maar begrijp ik nu goed dat jij je navigatie dwars door je ruitje hebt gemonteerd met een bout? Gaat je ruitje daar niet van scheuren??

@ Capozuid 02. Dank, heb m gevonden. Maar helaas wel op t stuur, dus dan blijf ik met t probleem zitten om naar beneden te kijken/zon op t schermpje.

Tot nu toe spreekt de oplossing van StanleyBobly en de oplossing van AndyB (Aprilliaforum) me het meest aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan