Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Zo de led bar is binnen vanuit China. Voelt als degelijk spul, maar is nog niet getest. Mooi formaat met zes leds, twee verstralers en vier breedtestralers.

[afbeelding]

Het past met bijgeleverd pootjes (even snel gemonteerd) direct op de buitenste twee m5 bouten aan de voorkant. Op de foto hangt de boel nog wat laag en ik wil het strakker onder de koplamp hebben. Ik verwacht de uiteindelijke montage aan de binnenste twee bouten te hangen.

[afbeelding]


Coool!!!

Ik ben al een tijdje aan het denken over led mist lampen. Dit ter vervanging van de mistlampen die er nu op zitten. Gewoon omdat deze naar mijn zin te veel stroom verbruiken en ik ze eigenlijk ook wel als koplampen op mijn cafe-racer GPZ500 zie zitten. O-)

Iemand ideeën voor goede led-mistlampen/verstralers
 
Dat is een aardig totaal pakket ja. Ik ben niet helemaal fan van de aluminium montage voor aan de beugel, maar deze variant heeft dubbele bouten dus dat kan wel wat trilling hebben.

Ik ga bij mijn oplossing kiezen voor een knop in het dashboard (ipv knop aan stuur). Zwart staal (want zwarte capo) en met blauw licht dat matched met blauw van de tellers:
http://nl.aliexpress.com/item/12V-1...ching-Type/1965649244.html?detailNewVersion=1

Deze vind ik ook aardig: http://nl.aliexpress.com/item/1720L...d-Driving/32230735100.html?detailNewVersion=1

Of deze, kleiner/lichter en minder verbruik: http://nl.aliexpress.com/item/2016-...Worklight/32576946255.html?detailNewVersion=1
 

Ik heb 4 dezelfde Ledlampen gekocht. Hebben 3 standen. grootlicht,dagrijverlichting en stroboscoop.
Belangrijk bij deze lampen is wel dat je de verbinden soldeert omdat de lampen erg gevoelig voor lichte sluiting in de connector. anders kan het voorkomen dat 1 lamp als dagrijverlichting brand en de andere als stroboscoop. Doordat ik nu alles heb gesoldeerd heb ik het probleem niet meer.
 
Wou nog even een ervaring delen. Bij het proefrijden na grote beurt geeft de motor een wat zagend geluid en bij warme motor loopt ie niet regelmatig en slaat zelfs af. Alles is synchroon afgesteld, bobines verwisseld voor/achter. Waarschijnlijk wordt valse lucht aangezogen door haarscheurtjes in rubber. De scheurtjes zijn open na reiniging (werden verstopt door vuil voor uitvoeren van de beurt en ze waren ook sterk vervuild) en deze scheurtjes zetten uit bij warme motor. Vervanging van de rubbers is wel kostbaar (en levertijd natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
Vacuumslangen zijn niet de boosdoener die heb ik vorig jaar vervangen bij Kadir. Nee het is de brandstoftoevoer. Volgens de dealer zijn deze uitgedroogd en zuigen valse lucht aan waardoor het mengsel te arm wordt. Ik zal het onderdeelnummer nog wel even posten als ik in gelegenheid ben.
 
Bij AF1 zijn ze nog wel betaalbaar (50 euro)

Yup, is wel te doen. Alleen 50 voor stukje rubber. Wel typisch een onderdeel waar je mogelijk overheen kijkt als je storing zoekt als je motor niet lekker loopt. Had nog niet gelezen over dit probleem maar gezien de leeftijd ook niet onlogisch
 
Die heeft de Doctor/Stanley. Foto's ontbreken op het apriliaforum helaas, maar wellicht dat hij ze hier weer kan plaatsen.

Hier meer:
HOW-TO-Make a Lightswitch on a non lightswitched CapoNord

03-on Light Switch (fitting)
Dank voor de links!
4 dagen geleden de unit besteld en gisteren al binnen via Fedex! Ziet er nieuw en OEM uit :Y

@Kadir: heb je nog ergens de foto's die bij de handleiding op het apriliaforum horen? Zonder de plaatjes kom ik er denk ik niet uit.
of @sunaj-janus: heb jij 'm al gemonteerd? Zo nee, kun je dan evt. foto's en een korte handleiding maken? Enorm bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Owh wacht, wel al ontvangen. Inderdaad helemaal nieuw en netjes.

25076336203_362bbc8f9f_z_d.jpg
 
Maar nog eens iets anders....

Ik heb een technische vraag.
Mijn capo loopt niet stationair als het rond het vriespunt is.
Beetje vreemd. Hij loopt dan gewoon goed, zolang ik maar een beetje aan de handel zit. Maar gas los is echt doodvallen. :?

Iemand een idee waar ik dit zou moeten zoeken?
Als het een beetje warmer is, is er niks aan de hand. Graadje of 3 à 4 is dus ok!

Nu ik dit aan het typen ben, vraag ik me af, zou het in de mapping kunnen zitten? Dat een bepaald temperatuur bereik er gewoon niet in zit?

Ben benieuwd waar jullie aan denken....
 
Steppermotor is eerste verdachte denk ik, waarbij temperatuur niet direct een oorzaak zou moeten zijn. Dus wellicht zit ik mis.

En die lampen die beweren 125w of 3000 lumen te verlichten met maar 2 led emiters... tjah dat is toch een sales leugen :) Ze zullen goed verlichten, maar niet zo goed.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de links!
4 dagen geleden de unit besteld en gisteren al binnen via Fedex! Ziet er nieuw en OEM uit :Y

@Kadir: heb je nog ergens de foto's die bij de handleiding op het apriliaforum horen? Zonder de plaatjes kom ik er denk ik niet uit.
of @sunaj-janus: heb jij 'm al gemonteerd? Zo nee, kun je dan evt. foto's en een korte handleiding maken? Enorm bedankt!


foto's opnieuw geplaatst

http://www.apriliaforum.com/forums/...tswitch-on-a-non-lightswitched-CapoNord/page4
 
Kenners! Viel mij gisteren op tijdens poetsen dat mijn bok rechts net tegen de uitlaat aan zit (gedeeltelijk uiteraard). Is dit een 'kwaaltje'; kromme bok door de jaartjes heen?
 
De bokken krijgen met het ouder worden wat kuren en als deze tegen je uitlaat zit zou ik hem weer terug zetten in de wei met een beter touw.
Maar zonder te dollen ,de bokken hadden wat steviger mogen zijn,bij mijn Capo is er een extra hoekje ter versteviging in gelast links,
t.h.v linker bocht nabij waar je je voet op zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan