Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Ok, dus niet NL kampioen turnen, of een ander slangenmens. :+
Op Ebay staan wel veel afdekkapjes uit China. :? Maar dat is vast niet sterk genoeg / aan te passen.

Een sluit t ander niet uit. :+

Maar idd, geen afdekkapje, maar echt de duo-zit. Die wordt veel sterker verankerd.


edit: dit idee
AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje?

De RSV4 APRC SE uitvoering, is dat altijd een factory?

Als ik dit type google, komt elk resultaat naar voren als een Factory, maar in de RSV4 die te koop op Inet als een APRC SE, daar zitten geen Ohlins voorvork op.

En de APRC SE, is dat nog de versie met de 1.5 liter kleinere tank en 179/180 PK?

Alvast bedankt!

Volgens mij staat hier https://www.motoplus.nl/magazine/uitgaven/artikel/eerste-test-aprilia-rsv4-factory-aprc-se/ de meeste info die je zoekt.
 

Ja dat heb ik ook gelezen, echter de APRC die te koop wordt aangeboden, mist de Ohlins zover ik kan zien en lijkt geen Factory.

Als het wel een factory is, dan is deze RSV4 APRC SE zeer scherp geprijsd.

Ik twijfel of het een SE is, ik ben dan ook geen kenner wat betreft de RSV4. En misschien niet geheel onbelangrijk, die te koop staat komt uit 2013. De SE 2011.

Kan natuurlijk een overjarig model zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat heb ik ook gelezen, echter de APRC die te koop wordt aangeboden, mist de Ohlins zover ik kan zien en lijkt geen Factory.

Als het wel een factory is, dan is deze RSV4 APRC SE zeer scherp geprijsd.

Ik twijfel of het een SE is, ik ben dan ook geen kenner wat betreft de RSV4. En misschien niet geheel onbelangrijk, die te koop staat komt uit 2013. De SE 2011.

Kan natuurlijk een overjarig model zijn.

Is het die in Enkhuizen?
Ik denk dat het een import is.
Volgens RDW:
Datum eerste toelating 04-04-2013
Datum eerste afgifte Nederland 01-04-2016

Inderdaad zit er geen Ohlins onder.
Overigens zegt Unive dat het een RSV4 APRC FACTORY SE is. Maar dat lijkt me stug.
 
Is het die in Enkhuizen?
Ik denk dat het een import is.
Volgens RDW:
Datum eerste toelating 04-04-2013
Datum eerste afgifte Nederland 01-04-2016

Inderdaad zit er geen Ohlins onder.
Overigens zegt Unive dat het een RSV4 APRC FACTORY SE is. Maar dat lijkt me stug.

Yes, klopt, ik heb het inderdaad over die in Enkhuizen.

import, niet aangedacht maar is inderdaad goed mogelijk.

Het is in principe geen probleem als het import is, maar import + geen factory, dan wordt het wel een ander verhaal qua prijs.

Ik ga misschien wel even kijken dit weekend, dan heb ik gelijk uitsluiting welk type het nu is.
 
Dat is absoluut geen Factory......... Dit is een gewone RSV4 APRC, duidelijk te zien.

De sachs vering, gegoten wielen ipv gesmede Marchesini's, geen carbon, geen magnesium carterdeksels, geen instelbaar balhoofd, geen hoogteverstelling swingarmscharnierpunt, blokpositie niet verstelbaar, Factory is nooit in het wit leverbaar geweest, enz. enz.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb binnenkort een speciale uitvoering, de Max Biaggi black special edition.
Kost wel 22 euro die stickertjes. :+ :+
 
Klopt..... maar dan kan het ook geen SE zijn. De SE was een speciale uitvoering van de Factory.

Precies, ik krijg alleen maar Factory resultaten als ik zoek op SE. En de Factory APRC SE is van 2011. Thanks voor de bovenstaande aanvulling Rody.
 
Als het mooi weer is volgende week woensdag @CPZ rijden. *O*

Alleen de koppeling doet het nog niet helemaal top.
Ik zit steeds onderweg de kabel te stellen, te kort, te lang.. doorslippen of niet vrijkomen.

Morgen misschien de olie wisselen voor iets totaal anders en het koppelingshandle van Rizoma eraf. :Y
 
Laatst bewerkt:
Als het mooi weer is volgende week woensdag @CPZ rijden. *O*

Alleen de koppeling doet het nog niet helemaal top.
Ik zit steeds onderweg de kabel te stellen, te kort, te lang.. doorslippen of niet vrijkomen.

Morgen misschien de olie wisselen voor iets totaal anders en het koppelingshandle van Rizoma eraf. :Y

Op mijn RSV4Factory heb ik ook Rizoma handles gehad, werkte perfect. Wat voor platen heb je er in zitten?
 
Op mijn RSV4Factory heb ik ook Rizoma handles gehad, werkte perfect. Wat voor platen heb je er in zitten?
Het remhandle heb ik eergisteren al verwijderd, de stelknop kwam steeds tegen het H7 armatuur aan.
Bij scherp naar links sturen steeds remmen. Geen ongelukken gebeurd, maar het scheelde niet veel. :)

Ik heb wat kleine handen denk ik, de Rizoma's vind ik te groot/lomp.
Nep Pazzo's it will be. ;) _O-

Toen ik de RSV4 vorig jaar kocht viel met de koppeling al op, vorige maand de platen vervangen wegens doorslippen en kruipneigingen.
De eerste proefrit leek helemaal goed, maar na twee weekjes niet rijden is het gedrag weer zoals vorig jaar.

In ieder geval zal ik de 10W50 volsyntheet wisselen voor een 5W40 volsyntheet.

Maar misschien heb ik de koppeling niet goed teruggebouwd, twee ringen onder de platen er weer zo in als het zat..
Alleen dat iets er in moet zoals het eruit komt is natuurlijk niet per definitie goed. :X

(Van de winter gemerkt bij de andere motor, achteraf bleek de accu gekanteld bij de vorige eigenaar en moest de undertail lossen om deze eruit te halen. Alleen ben je dan wel een tijdje aan het k** geweest :') )
 
Laatst bewerkt:
Ik had er de originele af-fabriek platen erin gezet.Aftermarket platen zoals een EBC/TRW kunnen kudt zijn.Je kan het idd proberen met andere olie en neem dan het huismerk olie die in Aprilia RSV4 moet.
 
Ik had er de originele af-fabriek platen erin gezet.Aftermarket platen zoals een EBC/TRW kunnen kudt zijn.Je kan het idd proberen met andere olie en neem dan het huismerk olie die in Aprilia RSV4 moet.
Ik had in mijn ZX-10R goede ervaringen met EBC.
En ik dacht dat ik Barnett had besteld, maar scheel gekeken. :X :W
Maar het is wel een speciale verstevigde versie, en ook de koppelingsveren zijn een stuk harder dan eruit kwam.

De olie staat al een tijdje klaar, die bestond indertijd nog niet. /Duits Ester van Fuchs.

De viscositeit specs zijn bij Aprilia veranderd na twee jaar 10W50->5W40.
Alleen geen idee of elke RSV4 een andere sproeier in het koppelingshuis heeft gekregen. :?
 
Laatst bewerkt:
Ik had in mijn ZX-10R goede ervaringen met EBC.
Klopt soms kan ECB goed zijn............soms ;) Ik lees te vaak dat deze merken kunnen opzwellen tijdens het rijden.
En ik dacht dat ik Barnett had besteld, maar scheel gekeken. :X :W
Maar het is wel een speciale verstevigde versie, en ook de koppelingsveren zijn een stuk harder dan eruit kwam.
Barnett en dat andere merk waarvan ik de naam vergeten ben ;) dat zijn goede aftermarket platen }) Hiervoor betaal je dan ook meer.

ps; koop een bril :P

De olie staat al een tijdje klaar, die bestond indertijd nog niet. /Duits Ester van Fuchs.

De viscositeit specs zijn bij Aprilia veranderd na twee jaar 10W50->5W40.
Alleen geen idee of elke RSV4 een andere sproeier in het koppelingshuis heeft gekregen. :?

Ik zou de dealer bellen welke olie zij altijd nemen O-) Kijk bier is bier en toch ook weer niet :+
 
Laatst bewerkt:
Klopt soms kan ECB goed zijn............soms ;) Ik lees te vaak dat deze merken kunnen opzwellen tijdens het rijden.

Barnett en dat andere merk waarvan ik de naam vergeten ben ;) dat zijn goede aftermarket platen }) Hiervoor betaal je dan ook meer.

ps; koop een bril :P
Speciaal voor jou een selfie. ;)
Verdomde Ebay koper had denk ik Barnett in zijn zoekwoorden. :+
full
Ik zou de dealer bellen welke olie zij altijd nemen O-) Kijk bier is bier en toch ook weer niet :+
Knap als je geblinddoekt verschillende merken bier kan onderscheiden.
Ik niet. ;) :+

Dealers kom ik normaal niet, ja afgelopen zaterdag voor rubbers van mijn Suzuki en die hadden ze niet, dan regel ik het zelf wel weer.
En met de open werkplaats even gekeken, ik denk dat de Motoport hier nog nooit een RSV4 van binnen heeft gezien. :+ _O-

De olie heeft JASO MA.. we gaan het zien. :t

Maar er zijn wel zaken waar ik de motor aan zou vertrouwen .. Biggelaar..
Al las ik pas ook weer over een overhealed Ducati Diavel die net uit de werkplaats zijn blok opblies.. garantie de groeten.
 
De importeur/dealer ---> www.roke.nl ff belle wa zij erin pleuren :+

Motoport zijn fietsenmakers :+
 
Laatst bewerkt:
De importeur/dealer ---> www.roke.nl ff belle wa zij erin pleuren :+
Aprilia is AGIP en KTM is Motorex. :+
Maar ik heb acht liter in voorraad, we gaan het zien. :t

De andere twee lopen op gewone Action 5W40 ook goed zonder slippen.
Met spec olie en MA2 moet het dan allicht bier beter gaan.
Motoport zijn fietsenmakers :+
Rotterdam wel in ieder geval. _O- :Y

Bedankt Willem. ;)
 
Laatst bewerkt:
5W40 in my 12 Factory Agip FTW...

15w-50 is what aprilia said to use prior to 2012. Now they say 5w-50. synthetic on both accounts. I use Motul 300v 15w-50 in my 2012 Rsv4 Factory and I ride it on the track. If you read the service manual it will give you a range of oil weights that you can use depending on the climate you are in. Hope that helps

I use Motul 300V 15-50. 9300 miles now without any problems

I'm using Global Racing Oil 5W40 (Fully Synthetic) in my 2011 without any problems.

I'm a bit of a "synthetic oil whore" plus I tend to stick (for the most part) with what the OEM manufacturer recommends. I used 10w50 Silkolene Pro 4 Plus in my 1st gen Tuono. Using Motul 300v 15w50 in my 2010 Rsv4. I do believe 5w40 synthetic is the Aprilia factory recommendation of the APRC models.

Motul 300v 15w-50 double esther, fully synthetic, pricey though.
 
Vervolgens: Motul 300V 15W50 Fully Synthetic Oil 4 Liter

Motul 300V 15W50 Fully Synthetic Oil 4 Liter
NOT recommended for '11-'12 RSV4-R, RSV4 Factory, RSV4 APRC and '11-'13 Tuono V4. Aprilia recommends 5W40 (search P/N 82-2035)

Rsv4 oil options to replace Motul 300v factory line
My gearbox did just shit itself as well [..]
Advise: I'm running Castrol Power One Racing too, like lots of people.
At the price, it's very hard to beat! Whenever Supercheap has a 20% off sale, grab a trailer load

Bike history:
2015 Aprilia RSV4 RF APX "The Fifteen" | 2011 Aprilia RSV4 Factory APRC "Axel" | 2011 Aprilia RSV4 Factory APRC "Shadow" | 2010 Aprilia RSV4 R "Squishy" |
 
Laatst bewerkt:
En nu krijg ik weer vertrouwen. *O*
Hey mate, perhaps take a look at Fuchs Silkolene. They're one of the only other oils in the OZ market featuring double-esther (like Motul 300V), and when I buy it in bulk from the QLD distributor it works out at pretty reasonable compared with the Motul.

FUCHS | Fuchs Petrolub SE
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan