Ariel VB600 1954

Spul ziet er allemaal prima uit . Niet vies of ieys. Carter kwam 350ML uit.
Even bij gepakt dit hoort niet zou hooguit een maar een paar ML moeten zijn .
Als de pomp(en) goed zijn ook wat de werking van de kleppen zijn is er wat anders aan de hand waardoor je niet alle olie terug pompt
De Triumph uit mijn diensttijd spoot werkelijk een straal terug de tank in ( was een van de controle punten voor je mocht gaan rijden ) iets wat ook het geval is bij mijn één cilinder Guzzi .
Weet niet hoe dat bij jou zit maar kan zijn dat er in het carter wat mis is waardoor er pas bij een veel hogere punt de olie voor het terugpompen word aangezogen .
Tijd voor een dieper onderzoek komt er aan denk ik
 
Blow-by heeft hier nix mee te maken? Weet je zeker dat je de pomp/leidingen niet andersom hebt aangesloten?
 


Hey .
Vandaag bij thuiskomst spuit mijn ariel olie uit de carter onluchting .
Hij loopt en rijdt geweldig , hij zweete altind wel iets uit de ontluchting. Maar dit is wel extreem. Nu zal mijn olie tankje beetje te vol . Zou het kunnen dat of de oliepomp teveel zen best doet ? Of dat de olie retour ergens niet goed gaat ? Of gooit hij gewoon zen overtollige olie eruit ?
Nu heb ik totaal geen idee wat van blok dat is, maar ik ben op het moment met een ouwe Norton bezig, en die heeft een dry sump, en ik geloof jouw Ariel ook.
Ik was laatst met het blok bezig, het rechter deksel er op, er zitten allerlei seals en zo in, en bij het uitzoeken hoe het nou zat kwam ik tegen dat het carter van die dingen vol willen lopen door iets wat niet meer goed werkt, ik weet zo niet wat, waarschijnlijk de oliepomp..

Zou dat bij die van jou ook zoiets kunnen zijn?
 
Als hij minder olie terugvoert dan dattie het aanvoert, moet die olie ergens blijven.
Dus:
Of je carter loopt vol en slaat de zuiger erop kapot,
of door de verhoogde druk perst de neergaande zuiger de olie uit een ontluchting (of door het krukaslager de primaire kast in.)

just my 2 cents...
 
Even bij gepakt dit hoort niet zou hooguit een maar een paar ML moeten zijn .
Als de pomp(en) goed zijn ook wat de werking van de kleppen zijn is er wat anders aan de hand waardoor je niet alle olie terug pompt
De Triumph uit mijn diensttijd spoot werkelijk een straal terug de tank in ( was een van de controle punten voor je mocht gaan rijden ) iets wat ook het geval is bij mijn één cilinder Guzzi .
Weet niet hoe dat bij jou zit maar kan zijn dat er in het carter wat mis is waardoor er pas bij een veel hogere punt de olie voor het terugpompen word aangezogen .
Tijd voor een dieper onderzoek komt er aan denk ik
Mijn bsa B40wd was inderdaad ook behoorlijke straal retour .
Slangen omgedraaid , na 1,5min nog niets retour dus weer omgedraaid.
Ik geloof niet dat er 3 pompen slecht zijn.
Zal eens aankloppen bij ariel club. Maar die hebben geen forum denk ik?
 
Zelf even zoeken, zie m'n vorige post. De info is er vast wel..
Als je 't hebt gevonden kom je hierheen met 't barrel en gaan we bier doen..
 
Mijn bsa B40wd was inderdaad ook behoorlijke straal retour .
Slangen omgedraaid , na 1,5min nog niets retour dus weer omgedraaid.
Ik geloof niet dat er 3 pompen slecht zijn.
Zal eens aankloppen bij ariel club. Maar die hebben geen forum denk ik?
Nee, maar wel een website. Een goede kennis van me was er ook lid van, maar helaas is ie al een tijd geleden niet meer onder ons.
 
ik heb een mail verstuurd met mijn problemen naaar de 'ariel inkoop adviseur' , ik ben benieuwd als ik antwoord krijg , of eerst lid moet worden .
de club zal helaas wel 60+ of 70+ zijn , dus zullen niet heel handig zijn met computers om een forum op te starten.
 
De leden zijn over het algemeen redelijk oud ja. Dat was bij de BSA club waar ik lid van was (heb 4 BSA's gehad) ook al zo. Als het goed is krijg je wel antwoord terug.
Dat kreeg ik ook, ze waren blij dat er nieuwe aanwinst was namelijk. Ben er ook lid geworden na wat leuke mails terug van hun.
 
ik wacht die ariel club even af , anders maar ff engelse forum's vragen idd , je ziet weinig ariel VB's in NL . die red hunters en square fours zie je meer .
toen ik lid was van de bmw mono club (had een R25 , nooit weg moeten doen) was ik ook het jongste lid .
En van de terrot 'club' de franse motor club weer de jongste . haha .
 
Als de Engelse taal een probleem voor je is, meld dat dan even, dan doen we dit samen.
 
Toch zijn ze er wel. Het lid van die Ariel-club die ik gekent heb, die had er 2. Maar het is wel een rariteit inderdaad, zeker nu. Zijn liefhebbers motoren.
 
1684862569141.png


Ik heb al antwoord !
Dat had ik even niet verwacht zo snel .
Wat de man zegt ga ik gelijk even proberen vanavond .
*doet snel oude kleren aan en rent naar hok*
 
Terug
Bovenaan Onderaan