1952 Ariel NH :)

Ik heb hetzelfde WW setje, past overigens op lang niet alles.

Ik doe meestal niet aan merkenclubs, ten eerste omdat het vaak oogklepfiguren zijn (no offense. Mensen die bijvoorbeeld alleen volkswagens mooi vinden ofzo) ten tweede omdat ik dan van 5 clubs lid zou moeten worden voor mijn motor hobby alleen al ;), maar ik denk dat ik toch wel lid wil worden van die Ariel club. Handig voor dit soort markten, technische kennis, maar ook wel leuk lijkt mij :)
 
Ik ben pas op de oldtimerbeurs in kootwijkerbroek geweest(oktober geloof ik),daar lagen heel veel Engelse onderdelen.
Een hele stand met nieuw bouten,moeren,kabels,handvatten en rubber spul voor Engelse motoren.
 
Moeten de velgen authentiek zijn? Anders gewoon een setje 19" of 18" blanke cross achtervelgen scoren / kopen. Ben je zeker dat de kwaliteit super is, wegen niets en kosten tweedehands geen drol.

Aantal spaken wel even in de gaten houden.
 
Laatst bewerkt:
Moeten de velgen authentiek zijn? Anders gewoon een setje 19" of 18" blanke cross achtervelgen scoren / kopen. Ben je zeker dat de kwaliteit super is, wegen niets en kosten tweedehands geen drol.

Aantal spaken wel even in de gaten houden.
En de hoek van de dimples. Een trommelwiel heeft een heel andere spaakhoek als een schijfnaaf.
 
naargelang de grootte van de trommel / naaf, allicht idd wel.
Desnoods laten boren.. Maar da's weer nieuw en niet goedkoop.
 
Ja ik ga proberen een compleet wiel te vinden, scheelt een hoop gedoe. :)
Komende zondag ga ik iig naar de onderdelenmarkt(je) van de ariel club.
Eerste mailwisselingen zijn erg positief. Mijn 'wensenlijstje' is al gelijk doorgespeeld aan de verschillende 'exploitanten'
Ben benieuwd!
 
Damn man.... wat heb jij een mooi blok



:9~
 
Laatst bewerkt:
Hehe thanks!
Arielmeeting was trouwens super!
Leuke mensen en weer flink wat onderdelen verzameld. M'n versnellingsbak heb ik nu vrijwel compleet. Voorwiel via eBay, (maar denk ik niet helemaal goede type) achterwiel via Bram motoren.
Heb alleen nog de olieleidingen nodig.
Kan niet wachten om dit ding te starten!!
 
Hehe thanks!
Arielmeeting was trouwens super!
Leuke mensen en weer flink wat onderdelen verzameld. M'n versnellingsbak heb ik nu vrijwel compleet. Voorwiel via eBay, (maar denk ik niet helemaal goede type) achterwiel via Bram motoren.
Heb alleen nog de olieleidingen nodig.
Kan niet wachten om dit ding te starten!!


En je klephordjes ;) Ik zal die Enfield klep opmeten.
 
Aah je hebt gelijk, ik heb gewoon te weinig tijd...
Misschien moet ik maar stoppen met werken :D
Maar helemaal top dat ie bij de eerste poging al liep! Nu nog even checken hoe het met het oliepompje zit. Er kwam trouwens wel een beetje olie uit, toen ik dat klepje verwijderde direct onder de krukas.
Maar niet veel... De olie komt trouwens ook niet heel vlot uit het tankie Michiel. Nog maar eens ff goed checken allemaal.

Maarre gaat een topfietsje worden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan