bvdw1988
MF'er
- 16 sep 2011
- 34
- 0
Een tijdje terug heb ik een mooi setje uitlaatdempers en een y-stuk van het merk Arrow op de kop weten te tikken via marktplaats.
Hier onder vinden jullie wat foto's, en waar ik tegen aan ben gelopen tijden de montage.
Via YouTube had ik een instructievideo gevonden voor het demonteren van de originele uitlaat, en het monteren van de nieuwe. Het demonteren ging lekker snel. Echter de montage van het nieuwe y-stuk ging wat moeizamer.
Het gat waar de lambdasonde komt te zitten is M18x1,5. En de lambdasonde op de R1 is maar M10x1,25. Een probleem dus! De vorige eigenaar had ook geen verloopstuk van M18x1,5 naar M10x1,25. Alleen een stop om het gat voor de lamdbasonde af te doppen.
Erg jammer dat ik het niet de zelfde dag kon afwerken, want om het netjes te maken moest ik een verloop stuk hebben. Ik had eerst de draadmaat van mijn lambdasonde goed opgemeten en via mijn werk heb ik een verloopstuk laten draaien.
Waar ik me bijna heb vergist, is dat de schoefdraad van de lambdasonde geen gewone M10 draad is maar, let op -> M10x1,25 (metrisch fijn).
Dit verloop stukje past schitterend op mijn lambdasonde en past ook keurig in het nieuwe y-stuk.
Omdat ik behoorlijk aan het toveren ben geweest om de juiste draadmaat/spoed te vinden voor de lambdasonde leek het me verstandig om hier een topic te starten. Zodat als mensen tegen het zelfde probleem aan lopen, hier misschien iets wijzer mee kunnen worden.
Persoonlijk vind ik dat het eindresultaat er mag zijn! De motor heeft een heerlijke brul gekregen (zullen de buren erg blij mee zijn)
Tot slot mag een filmpje van het resultaat niet ontbreken!
Hier onder vinden jullie wat foto's, en waar ik tegen aan ben gelopen tijden de montage.
Via YouTube had ik een instructievideo gevonden voor het demonteren van de originele uitlaat, en het monteren van de nieuwe. Het demonteren ging lekker snel. Echter de montage van het nieuwe y-stuk ging wat moeizamer.
Het gat waar de lambdasonde komt te zitten is M18x1,5. En de lambdasonde op de R1 is maar M10x1,25. Een probleem dus! De vorige eigenaar had ook geen verloopstuk van M18x1,5 naar M10x1,25. Alleen een stop om het gat voor de lamdbasonde af te doppen.
Erg jammer dat ik het niet de zelfde dag kon afwerken, want om het netjes te maken moest ik een verloop stuk hebben. Ik had eerst de draadmaat van mijn lambdasonde goed opgemeten en via mijn werk heb ik een verloopstuk laten draaien.
Waar ik me bijna heb vergist, is dat de schoefdraad van de lambdasonde geen gewone M10 draad is maar, let op -> M10x1,25 (metrisch fijn).
Dit verloop stukje past schitterend op mijn lambdasonde en past ook keurig in het nieuwe y-stuk.
Omdat ik behoorlijk aan het toveren ben geweest om de juiste draadmaat/spoed te vinden voor de lambdasonde leek het me verstandig om hier een topic te starten. Zodat als mensen tegen het zelfde probleem aan lopen, hier misschien iets wijzer mee kunnen worden.
Persoonlijk vind ik dat het eindresultaat er mag zijn! De motor heeft een heerlijke brul gekregen (zullen de buren erg blij mee zijn)
Tot slot mag een filmpje van het resultaat niet ontbreken!