Balhoofdmoer moet los

Kawa-Robert

MF veteraan
2 mrt 2005
1.082
0
Goedenavond,

Ik heb pas me'n voorvorkkeerringen vervangen, en kwam er achter dat het balhoofdlager vervangen moet worden. Ik voel een putje met het stuur op 'rechtdoor' :] :N .

Nu zit ik met het probleem, de balhoofdmoer of hoe die ook heet. Ik krijg dat kreng met geen mogelijk los '( .
Spierballen kweken zul je zeggen... maar daar zit het probleem niet 8-) .

Door een crash van een tijdje geleden is het nokje op het frame voor de stuuruitslag afgebroken. Als ik nu dus de balhoofdmoer probeer los te draaien, heb ik niet meer het nokje wat je als weerstand kunt gebruiken.

In plaats daarvan draait het stuur door totdat de onderste kroonplaat de bovenkant van de radiator raakt. Dat is dus de enige vorm van weerstand en de plek waar ik tegen af moet zetten :/ .

Die moer zit zo knijterhard vast, en ik heb dus geen idee hoe ik hem los kan krijgen zonder de kans op een lekke radiator..

Welke creatieve geest heeft een idee hoe ik die moer los kan krijgen? :)
 
Stuurslot werkt niet want het stuurslot zet je erop door het stuur naar links te draaien. Vervolgens kan het stuur niet meer naar het midden gedraaid worden, wel verder naar links. Bij het kracht zetten op de moer draait het stuur dus ook gewoon naar links.
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn motor dus op die manier...naar links wordt er niks geblokkeerd als ie op stuurslot staat. Het enige is dat het stuur niet rechtuit kan, kan gewoon nog volledig naar links bij mij, en helpt dus niks voor het losdraaien van de moer.
 
Bij mijn motor dus op die manier...naar links wordt er niks geblokkeerd als ie op stuurslot staat. Het enige is dat het stuur niet rechtuit kan, kan gewoon nog volledig naar links bij mij, en helpt dus niks voor het losdraaien van de moer.


vorkpoten [oude] insteken en vastzetten in de kroonplaat,

stuk hout/metaal pakken en die tussen je vorkpoten door steken en met tegengestelde kracht duwen tegen dat stuk hout van je radiator af, terwijl je de moer losdraait.
 
Het is gelukt.

Ik heb een houten balkje geklemd tussen onderste kroonplaat en een uitsteekseltje op het frame. Na het creeren van wat meer werkruimte (overbodige rommel eraf) kon ik wel normaal kracht zetten.

Bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan