Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Welke band rijd jij?

  • - Avon

    Stemmen: 3 1,6%
  • - Bridgestone

    Stemmen: 14 7,6%
  • - Continental

    Stemmen: 22 11,9%
  • - Dunlop

    Stemmen: 12 6,5%
  • - Heidenau

    Stemmen: 38 20,5%
  • - Metzeler

    Stemmen: 19 10,3%
  • - Michelin

    Stemmen: 56 30,3%
  • - Pirelli

    Stemmen: 21 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Heb er de Heidenau K60 op liggen. Prima band, voor een enduro band redelijk slijtvast. Enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat ze bij regen wat minder vergefelijk zijn.
Zal ze dan ook niet aanraden als je nog geen ervaring hebt. Ze melden pas dat je aan de limit rijd op het moment dat je tegen aan zit en hebt dan niets meer over.
full
 
Heb er de Heidenau K60 op liggen. Prima band, voor een enduro band redelijk slijtvast. Enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat ze bij regen wat minder vergefelijk zijn.
Zal ze dan ook niet aanraden als je nog geen ervaring hebt. Ze melden pas dat je aan de limit rijd op het moment dat je tegen aan zit en hebt dan niets meer over.[afbeelding]
Hé, die heb ik ook! :+

Ik vind het een heerlijk bandje. Zowel op het asfalt als in het zand/modder. Stevig doorrijden is geen enkel probleem. Ik heb geen ervaring met een "volle" nop maar deze doen het in het zand voor mij meer dan voldoende. Vele malen beter dan de Battle Wings die ik onder de KLX had liggen. Als het nat is kun je er ook gewoon mee rijden, ik rij dan toch niet als een bezetene O-) ;) Met een 6000 kilometer is het achterbandje wel zo goed als op. Maar daarvoor moet ik nog een 1000 km, misschien valt het mee *D
 
Eindelijk die Michelin AC10 achterband een keer geprobeerd en het is zoals velen al zeggen, een echte aanrader voor de Hollandsche bodem. Vorige week de rit van Handel ermee gereden en merk meteen dat deze veel meer grip heeft op het zanderige crossterrein dan de Comp III. Op de maisplakken niets dan grip en niet wegbreken. Op het grasveld (vlak) vol in de 4 door de bochten met continue controle over de achterkant (zoals ik bij de CompIII gewend was). Qua slijtage is er ook bijna niets aan te zien na die 120Km, terwijl de Comp III al na 1 rit wat afgeronde noppen kreeg. Nu ben ik wel wat langzamer gaan rijden met de jaren , maar toch.
Heb voor een 110 brede gekozen en die blijkt net zo breed te zijn als de 130 brede CompIII.
Moet alleen nog ervaren wat deze band op de hardere ondergrond (gravel/aangereden modder) gaat doen.
 
Hallo mensen, ik ben aan het kijken voor nieuwe bandjes voor me XT (lekke voorband, en ik ben de wegbanden beu, gladde ondingen :( )

En ik vind het setje van Bridgestone wel mooi, namelijk de Bridgestone Trialwing TW 301 en TW 302.

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze banden ? :)
 
Heb ondertussen ook een AC10 er onder liggen achter, heeft meer grip in de bocht dan een Kenda 760 maar minder grip in echte modder of nat gras, lijkt ook wat sneller te slijten.

Voor de lente en zomer prima band maar in de natte periode liever de K760 ;)
 
@Ed

Ze worden ook wel eens Bridgestone deathwing genoemd.

Ik weet niet waarom.

Groet
 
Prima bandje hoor!
Doet het erg goed op de weg en heeft ook enige grip in de rustige zandweggetjes masr verwacht geen supergrip in de bochten en/of modder :N
 
Was zo tevreden met de Heidenau K60 banden onder mijn Africa Twin, dat ik ze ook opmijn nieuwe motor een KTM Adventure heb gelegd. Inmiddels al weer 20K op gereden en de achterband begint nu behoorlijk vierkant te worden van al dat woon werk verkeer.
full
 
vorige week een rxv gekocht, niet een erg zware brommert, maar wel veel vermogen..

zal 80% op de weg rijden, de rest anders..
en daar moet echt een noppenprofiel op, anders ist geen porum...
op mijn XT heb ik T63 liggen, van 130 breed, zijn (beetje) alround bandjes,
maar wat is vergelijkbaar in 140 breed?

thanks!
 
Deze week met de AC10 achterband in Frankrijk gereden. Band heeft zich prima gedragen, beter dan een Kenda K760, meer grip op de gravel paden.
Bij stijgende keien paden is de Comp III toch wel een stukje beter, meer grip. De AC10 geeft hier dan meer wielspin. AC10 slijt echter wel wat harder dan de Kenda en de CompIII.
Maar over het algemeen niet verkeerd, zeker niet voor de prijs.
 
Laatst bewerkt:
vorige week een rxv gekocht, niet een erg zware brommert, maar wel veel vermogen..

zal 80% op de weg rijden, de rest anders..
en daar moet echt een noppenprofiel op, anders ist geen porum...
op mijn XT heb ik T63 liggen, van 130 breed, zijn (beetje) alround bandjes,
maar wat is vergelijkbaar in 140 breed?

thanks!
Mt 21 van pirelli. Heerlijke bandjes. Net wat hogere nop dan de t63. Maar de Mefo Stonemaster is ook een absolute aanrader.
 
Ik rij sinds kort ook met de Heidenau K60 Scout op mijn Tenere 660. Ben net terug van 3 weken rijden in de Pyreneeen, en ze zijn me absoluut niet tegen gevallen. Onroad bij droog weer kan ik er geen minpunt bij bedenken. Ik heb behoorlijk doorgereden en flink plat in de bochten gegaan, maar ik heb me geen moment onzeker gevoeld. Ik heb er (gelukkig) nog niet veel regen mee gereden, maar wat ik er mee gedaan heb viel ook niet tegen. Ook offroad bevallen ze goed, gravel en stenenpaden zijn geen enkel probleem. Ik heb paden met flinke stenen en rotsen gereden, maar afgezien van een paar "happen" uit het profiel deden ze het perfect. Enkel los en mul zand zijn niet echt favoriet, maar dat is eigenlijk alleen met een echte noppenband lekker te doen.

Ik had voraf gelezen dat mensen er toch flinke kilometerstanden mee behalen, maar mijn achterband is na 4000km toch zeker wel al op de helft. Wel was het grootste deel daarvan in de bergen, bij hoge temperaturen en flink doorrijden, dus dan is het niet zo raar dat de boel een beetje slijt. Maar dat compenseert zich weer een beetje door de niet al te hoge aanschafprijs.
 
Voor rij ik met een Pirelli MT21, heeft toch wel veel grip in zowel het zand als blubber, Vandaag op een werkelijk spekglad modderpad gereden en dat ging zonder slip en glij partijen.
 
Laatst bewerkt:
Waar kan je die Kenda 760 bandjes voor een XT600 kopen?
Ben wel wat aan het googlen maar kom niet echt iets tegen.
 
Rondje Noordkaap via Rusland, ruim 10.000km op vaak niet al te beste wegen op de nieiuwe heidenau K60 Scout silica. Veel grip op zowel droge als natte wegen en ongelofelijk slijtvast.
full
 
Wat is jullie ervaring met het omdraaien van een noppenband?
De noppen van m'n voorband zijn behoorlijk schuin afgesleten en ik zat er aan te denken om 'm om te draaien, met het idee meer grip te hebben.... volgens mij heeft de band ook geen draairichting.
Heeft iemand dit ooit geprobeerd? Wat zijn de ervaringen/verhalen?
 
Was zo tevreden met de Heidenau K60 banden onder mijn Africa Twin, dat ik ze ook opmijn nieuwe motor een KTM Adventure heb gelegd. Inmiddels al weer 20K op gereden en de achterband begint nu behoorlijk vierkant te worden van al dat woon werk verkeer.[afbeelding]

na 20 000 km ziet die band er bij jou zo uit? veel asfalt? mijne is na 15000k tegen de slijtmarkeringen aan.

gewoon secundaire wegen, bijna geen autosnelweg gereden.
 
Hé, die heb ik ook! :+

Ik vind het een heerlijk bandje. Zowel op het asfalt als in het zand/modder. Stevig doorrijden is geen enkel probleem. Ik heb geen ervaring met een "volle" nop maar deze doen het in het zand voor mij meer dan voldoende. Vele malen beter dan de Battle Wings die ik onder de KLX had liggen. Als het nat is kun je er ook gewoon mee rijden, ik rij dan toch niet als een bezetene O-) ;) Met een 6000 kilometer is het achterbandje wel zo goed als op. Maar daarvoor moet ik nog een 1000 km, misschien valt het mee *D

6000 km??? Zo weinig, hoekrijg je dat voorelkaar? Ben bepaald geen rustige rijder, maar heb op mijn eerste setje 25k gereden. Setje wat er nu onder zit heb de Noordkaap mee gerden. Heel ruw asfalt, ofgeen asfalt. Heb er nu 12k op zitten en ga ze vervangen omdat ik de winter doorrij, maar ze zijn nog niet op.
full
 
Net een MOTOZ tractinator ST 120-100-18 FIM (achterband) binnen gekregen.
ik ga er zaterdag balkbrug mee doen. eens kijken hoe dat gaat.

voor heb ik er al een MOTOZ tractinator ST 90-90-21 FIM op liggen dat dat rijdt tot nu to prima voor mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan