Banden voor mijn Bol d'or

blissard

MF'er
25 okt 2002
198
46
den haag
Mogelijk is dit al behandeld maar ik kon het niet vinden.

Wat voor 'n banden gebruiken jullie voor een CB 900 F Bol d'or ? Is hier een "standaard, altijd goed" band voor of is dit sterk afhankelijk van de rijstijl?
 
had laatst ook onderzoek gedaan naar banden voor dit soort 'brikken'. volgens mij is de bt45 idd beste keus. harde compound in het midden (minder slijtage), zachte aan de randen (meer grip in de bochten).
 
rijd al jaren rond met dunlop arrowmax :P , en die bevallen me uitstekend(ook met nat weer :9 )

rij regelmatig m'n linkerzijstepje aan de grond, en rechts m'n zijstandaard :9

p.s. 'k heb wel een 750 uit 76 :P
 
Dat zeg je nu al een half jaar! Wanneer ga je ze er écht onder leggen?? :P ;)
Ja ja! Zou gauw m'n saldo weer een beetje richting de + komt! Kan een aardig dealtje maken, maar voorlopig gaan al m'n pieken op aan m'n 500...

Maar goed: de bestelling is geplaatst, en ik verwacht ze zo rond de OBT 3.5 (Hoop d'r voor, want ik ben dit gestuiter een beetje zat :P
 
Ja ja! Zou gauw m'n saldo weer een beetje richting de + komt! Kan een aardig dealtje maken, maar voorlopig gaan al m'n pieken op aan m'n 500...

Maar goed: de bestelling is geplaatst, en ik verwacht ze zo rond de OBT 3.5 (Hoop d'r voor, want ik ben dit gestuiter een beetje zat :P

Kom een dag eerder en laat ze er voor 150 euro om leggen bij Moto Noord :P (150euro voor een 400tje dan)
 
bt 45 gaat winnen. ook ik rijdt met ze. houden de zwiebeligheid van mijn xs650, tot zekere gradenhoek, binnen de perken :]
 
Ik mag wel hopen dat ze winnen gaan. Kosten een lieve duit. Zit momenteel op 260 eur (voor&achter). Ga nog even verder kijken voor lagere prijzen.
 
rijd al jaren rond met dunlop arrowmax :P , en die bevallen me uitstekend(ook met nat weer :9 )

rij regelmatig m'n linkerzijstepje aan de grond, en rechts m'n zijstandaard :9

p.s. 'k heb wel een 750 uit 76 :P

ik heb onder mijn bolletje voor een bridgestone bt45 en achter een mich.macadam en rij hiermee zijdeksels en uitlaatbuizen aan de grond. overigens zit bij mij de zijstandaard aan de linkerkant. misschien heb je engelse uitvoering!~ ;) Ook heb ik eens gereden met een Pirelli set. Ik weet alleen niet meer wat voor type maar dat deze waarschuwden voor ze echt gingen uitbreken.
 
misschien een beetje te laat maar ik heb mijn bt's gekocht bij Sabra in Geldermalsen. En ik was voor een set nog geen 200 euries kwijt.
 
Zo, (schopt topic omhoog) bandjes d'r 3 weken geleden opgezet. Op aanraden van velen van jullie BT45's d'r op. Wat een genot om op te rijden zeg. De vorige banden waren Continental Super-twins en daar heb ik nooit problemen mee gehad (eerste fiets / eerste band dus geen andere ervaring) maar die BT45 maken een wereld van verschil kwa stabiliteit van de fiets. 'k ben benieuwd hoe lang ze meegaan maar de eerste 2500 hebben ze zonder veel zichtbare slijtage overleefd (met vriendin achterop + koffers / c.a. 70 kilo bagage) iig bedankt voor het advies. 'k was 140 eur kwijt voor een achterband incl omleggen, balanceren en nieuwe remblokjes (bleken volledig op te zijn)
 
jepz, zou kunnen maar pas volgend jaar dan hoop ik als de bt45's op zijn. Gaat d'r ook voor een nieuwe onder. Ben benieuwd of dat nog veel verschil maakt.
 
Volgend jaar als je bt45's op zijn???????? Dan ben ik benieuwd hoeveel kilometers jij per jaar rijdt, want ik heb 16.000 kilometer gedaan met de achterband en 17.000 kilometer met de voorband.............
 
KICK. Om toch maar ff m'n gelijk te willen halen:

nieuwe VOOR en achter BT45's op de bol. (oke, oke, het is iets meer dan een jaar geleden)

Maar man, wat een verschil. Hij gaat nu opeens de bocht om. Ga voor m'n plezier slalommend (?) over de weg. Nou was de oude voorband een continental super twin. Dat zal waarschijnlijk niet echt een "sportieve" band zijn maar dit is wel redelijk uitzonderlijk.
thx again 4 het advies. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan