Bandenadvies nodig

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
Over een maandje of wat mag ik er weer een nieuwe voor- en achterslof opgooien. Ik twijfel nu een beetje tussen BT-012 en Sportec M1. Persoonlijk vind ik de Sportec fijner dan de BT-010, dus de 010 valt op voorhand al af...

De BT-012 beviel me met testritten op andere fietsen eigenlijk heeeel erg goed en lijkt me nog beter dan de Sportec M1, maar die is niet te krijgen in de standaardmaten voor m'n fiets, die op 170/60-17 en 120/60-17 staat... Achter een bredere (180) monteren kan wel op deze velg, want de nieuwere heeft dezelfde velgbreedte, met een 180-serie band.

Toch maar Sportecje houden, of bredere BT-012 monteren?
 
Na de winter pas monteren , dan heb je in het nieuwe seizoen een frisse band.
 
Sportec is hele goeie keuze voor allround sportief

BT012 is meer voor zeeeer sportief en circuit


180 past makkelijk op je velg wnt die heeft dezelfde maat als het 2000 model e.d.
 
De BT-012 beviel me met testritten op andere fietsen eigenlijk heeeel erg goed

Wat merkte je dan voor verschil als ik vragen mag :)

En wat viel jou dan op tussen de BT010 en de Sportec? Want zo hard rij je niet en we zullen het maar niet hebben over de zijkanten van je achterband })

Verder kan je probleemloos de 180/55 erop leggen. Zal je waarschijnlijk zelfs iets beter vinden sturen.
 
tis niet alleen dat ie zo past houdt er ook rekening mee dat de band altijd uitzet al die warmer wordt. ik heb nog wel een leuk voorbeeld verhaaltje van iemand die een bredere band had die paste maar later tijdens snelwegrijden erachterkwam dat ie niet meer zo goed paste :P
 
tis niet alleen dat ie zo past houdt er ook rekening mee dat de band altijd uitzet al die warmer wordt. ik heb nog wel een leuk voorbeeld verhaaltje van iemand die een bredere band had die paste maar later tijdens snelwegrijden erachterkwam dat ie niet meer zo goed paste :P

Op sommige velgen kan je diversen maaten monteren. Ik denk dat het bij DGM niets uit maakt.

Maar.... met jouw rijstijl.. al aan een autoband gedacht, lekker rechtdoor rijden }) })

;)

Ik zou gewoon eens kijken voor die 012 :)
 
Wat merkte je dan voor verschil als ik vragen mag :)

En wat viel jou dan op tussen de BT010 en de Sportec? Want zo hard rij je niet en we zullen het maar niet hebben over de zijkanten van je achterband })

Verder kan je probleemloos de 180/55 erop leggen. Zal je waarschijnlijk zelfs iets beter vinden sturen.
Wel lief doen, he?
Een prachtig asymetrisch achterbandje toch? Links weinig slijtage, rechts wat platgesleten, in het midden mooi plat, dankzij die 400+ kilometer autobahn iedere keer da'k de ring opga... :)

BT-010: Minder stabiel op hogere snelheden (230+) en trager insturen.
BT-012: Meer grip op nat, met koudere banden ook, dus waarschijnlijk superbandje op droog... Alleen in het nat getest & ik kon er aardig mee gassen zonder rare dingen. Stuurt lekker vlot...
Op maandag 28 oktober 2002 20:26 schreef The Saint het volgende:Op sommige velgen kan je diversen maaten monteren. Ik denk dat het bij DGM niets uit maakt.

Maar.... met jouw rijstijl.. al aan een autoband gedacht, lekker rechtdoor rijden }) })

;)

Ik zou gewoon eens kijken voor die 012 :)
Maakt niets uit nee... De 2001 Kawa heeft een 180 band op dezelfde maat velg... Soes Gixxer 600 uit 99 ook... Dus past. Zelfs nog tussen de achterbrug... :)

[hap!]
Autobanden? Ja, vier graag... Handig voor onder de Peus 406... :P
Maar hoe ken jij mijn rijstijl? Zo vaak heb je me niet zien rijden. Die twee meets? Niet echt een oordeel mogelijk dus... Of gaat het naar het aantal crashes? :P ;)
[/hap!]
 
Ik vermoed dat je nu dus een voorband in de maat 120/60 hebt. Als je dan een BT012 in maatje 120/70 hebt dan zal het sturen misschien wel tegenvallen.

Weet dit dus niet zeker (stuurkarakter verschilt per band) maar ik had dus eerst BT010 in maatje 120/65 en daarna een Evo Corsa in maatje 120/70 en die stuurde vele malen slechter '(

Dus als je van 60 naar 70 gaat, zou je het wel eens minder flitsend kunnen sturen.
En de BT012SS is er alleen maar in 120/70.

Oh ja, en dat van die achterband in maat 180/55 weet ik zeker dat dat goed gaat, want ik heb een tuningspecial van de ZX-6R van het duitse blad PS, en daar hebben ze die maat ook op het circuit getest, dus kun je echt gewoon doen!!!!!!!!!
 
Op sommige velgen kan je diversen maaten monteren. Ik denk dat het bij DGM niets uit maakt.

Maar.... met jouw rijstijl.. al aan een autoband gedacht, lekker rechtdoor rijden }) })

;)

Ik zou gewoon eens kijken voor die 012 :)

Katten :? :? :? Makkelijk he iemand afzeiken vanuit je luie stoel. In ieder geval zie ik onze muis in de zomer wel iedere zondag trainen op de Ring. Kan ik van de rest niet zeggen. Wacht nog maar een jaartje af, eind 2003 rijdt ie jullie allemaal het snot voor de ogen ( mij ook denk ik)
;)
 
Hallo!. Wat maakt het uit hoe iemand rijdt, volgens mij had hij een bandenvraag.
 
Naar wat ik gehoord (Van de banden meneer :) ) heb, gaat de BT010 reeks aankomend voorjaar vervangen worden door de BT012. Dan zou de 012 dus ook in alle maten gemaakt moeten worden waarin de 010 gemaakt wordt. Maar daar heb je nu niets aan denk ik :?
 
Op maandag 28 oktober 2002 21:16 schreef 2FAST4YOU het volgende:Katten :? :? :? Makkelijk he iemand afzeiken vanuit je luie stoel. In ieder geval zie ik onze muis in de zomer wel iedere zondag trainen op de Ring. Kan ik van de rest niet zeggen. Wacht nog maar een jaartje af, eind 2003 rijdt ie jullie allemaal het snot voor de ogen ( mij ook denk ik)
;)


Trainen... :)
Trainen klinkt goed *D "Mam, ik ben zondag weer trainen }) }) "

* Paul gaat ook veel trainen in 2003 :]
 
Naar wat ik gehoord (Van de banden meneer :) ) heb, gaat de BT010 reeks aankomend voorjaar vervangen worden door de BT012. Dan zou de 012 dus ook in alle maten gemaakt moeten worden waarin de 010 gemaakt wordt. Maar daar heb je nu niets aan denk ik :?
Dat ligt er erg aan wanneer de kuip terugkomt van de reparateur... Ik rij niet echt veel in de winter, maar ik wil ook niet op canvas uitkomen, zeker niet in het winterseizoen... De band voor zit bijna aan het merkteken, achter zit ie er al... Dus dat wordt krap... Met een beetje slecht weer vind ik dit eigenlijk al te weinig. Misschien eens kijken of de bandeboer een dealtje will maken: een setje BT-012 als test, werkt het niet, bijleggen voor Sportecs ofzo... :)
 
Ik denk dat jij het beste af bent met BT020. Die rij je niet zo gauw plat in het midden en hebben echt zat grip voor jou!
 
Heb ik op de RAI geen nieuwe band van Bridgestone zien liggen in dezelfde lijn als de BT012? Ben het nummer even kwijt. Dacht te lezen tenminste dat dat een nieuw type was. :?
 
Ik heb net weer een nieuw setje BT 010's eronder gelegt en ze bevallen me al heel lang heel goed, maar wat is nou het echte verschil tussen de BT010 en de BT 012?
Ik dacht dat de BT 020 een iets hardere compound was en daardoor dus minder hard slijt, en iets minder grip geeft. Is dit juist of zit ik er nu helemaal naast? :? :?
En de BT 012 ? Was da dan? :? :?
 
Ik heb net weer een nieuw setje BT 010's eronder gelegt en ze bevallen me al heel lang heel goed, maar wat is nou het echte verschil tussen de BT010 en de BT 012?
Ik dacht dat de BT 020 een iets hardere compound was en daardoor dus minder hard slijt, en iets minder grip geeft. Is dit juist of zit ik er nu helemaal naast? :? :?
En de BT 012 ? Was da dan? :? :?
Da's de 020... De 012 is zo'n beetje de opvolger van de 010...
Grootste voordeel vind ik dat ie sneller instuurt, stabieler is op hogere snelheden en lekkerder plakt kuod & nat dan de 010...
 
hij laat de 10 afvallen omdat ie de 012 beter vindt rijden en jij raad em 020 aan :?
Wondere wereld....
Niet zo gek hoor..

Als ik de verhalen moet geloven rijd ie niet zo heel erg sportief, en de BT020 is stabieler dan de BT010.
Volgens mij vond ie de stabiliteit van de 010 (bij +230) niet zo goed, dus misschien toch voor een BT020 gaan.
 
oke, dus als ik het goed begrijp is de BT 020 het hardst eb slijtvastst,de BT 010 is wat zachter en de BT 012 is nog zachter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan