benzine op de kleppen, volgelopen

suziboyy

MF veteraan
25 jul 2006
1.932
0
Gorinchem
Hallo,

Ik heb een fireblade uit 2001 ( injectie )
Deze had een foutmelding die ik in het/bij het luchtfilterhuis moest gaan zoeken dus het spul eraf gehaald, soms start de motor ook moeilijk en die oorzaak heb ik dus ook gezien.. alleen de linker ( als je erop zit ) kleppen staan vol benzine... tenmiste er staat benzine op! Heb er een slangetje in gehangen ( gashandel open ) en het is echt benzine...! Ik heb eigenlijk geen iedee waar ik dit moet gaan zoeken, iemand een iedee??
 
Hallo,

alleen de linker ( als je erop zit ) kleppen staan vol benzine... tenmiste er staat benzine op! Heb er een slangetje in gehangen ( gashandel open ) en het is echt benzine...! Ik heb eigenlijk geen iedee waar ik dit moet gaan zoeken, iemand een iedee??

:?

Klepspeling verkeert? dat ze niet open gaan?
 
Klepspeling verkeerd, sorry maar dat heeft en kán er echt geen reet mee te maken hebben..


Je zegt dat het een injectiefiets is?
En als ie een tijdje stilgestaan heeft staat er brandstof op de kleppen?
Dan kan het eigenlijk alleen zijn dat er een injector doorlekt, misschien
door vuil, zou daar mee beginnen!
Alle vier er ff af, en laten testen die handel, gelijk ff laten ultrasoon reinigen, en klaar...
 
Klepspeling verkeerd, sorry maar dat heeft en kán er echt geen reet mee te maken hebben..


Je zegt dat het een injectiefiets is?
En als ie een tijdje stilgestaan heeft staat er brandstof op de kleppen?
Dan kan het eigenlijk alleen zijn dat er een injector doorlekt, misschien
door vuil, zou daar mee beginnen!
Alle vier er ff af, en laten testen die handel, gelijk ff laten ultrasoon reinigen, en klaar...

Dat de klepspeling er niets mee te maken kan hebben dacht ik ook al.
Al snap ik ook niet dat er op bijde ( of heeft deze motor 4 kleppen per cilinder? want ik kan er maar 2 zien natuurlijk... ) Dan kan het natuurlijk dat deze nu toevallig dicht staan.. Ga inderdaad maar de injectoren eraf halen en laten testen, kan dan gewoon bij de motorzaak?

Bedankt alvast!
 
Zo stellig zou ik niet zijn.
Een injector is natuurlijk geen vlotter die over kan lopen. Als de motor uit is staat er ook geen druk meer op.

Maar okal zou de klepspeling niet op orde zijn dan zou kan dat toch niets met een benzine toevoer aan die cilinderkamer te maken hebben wanneer de motor uit staat?
Ik heb hier verder ook niet zoveel kaas van gegeten hoor maar het kan toch zijn dat de injector open blijft staan ofzo of kan dat niet?
 
na het uitzetten nog kortstondig minimaal 3 bar op de injectors... ook al wordt er niet meer door de brandstofpomp gepompt blijft die druk dus gelijk, want ook de retour werkt niet meer als de motor uit is..

het is zelfs zo dat de druk door warmte zelfs iets hoger kan worden. bij motoren valt dit wel mee en praat je misschien over 0.1 bar
hier kan dus nog aardig wat benzine lekken,


bij nieuwe auto's (tfsi) kan dit oplopen tot tientallen bars.. dus ja een lekkende injector is zeker een verdachte, even vervangen en je kunt weer rijden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan