Benzinekraan Africa Twin

Pevanz

MF'er
26 okt 2004
100
0
Breda
Ik ben sinds gisteren de eigenaar van een africa twin uit 97.
Nu heb ik voor de kenners een vraag over de stand van de benzinekraan.
[Vergeef mijn ontwetendheid en zonder instructieboekje is het ook maar behelpen.]

Probleem is het volgende: Ik weet niet helemaal zeker wat nu de juiste stand is voor de gewone brandstofvoorraad en wat voor reserve is en wil een beetje voorkomen dat ik onderweg ergens helemaal droog kom te staan. Heb wel een flauw vermoeden hoe het werkt maar bevestig dit even als het juist is.

Kraan heeft 3 standen (res, off en on). De stand off is voor mij wel te bepalen omdat deze tussen de twee andere standen zit, maar de normale "ON" stand..., moet ik de kraan dan naar links draaien zodat de "ON" tekst boven komt en voor de reserve stand naar rechts zodat de "RES" tekst boven komt of is dit precies andersom ?

En ook heb ik tussen de regels door begrepen dat er twee waarschuwingslampjes zijn die aangeven dat er resp. nog 8,5 (geel/oranje) en 4,3 liter (rood) in de tank zit. Misschien een beetje lullig om te vragen maar waar zitten deze lampjes ?

Nog een laatste vraag....: Heeft iemand voor mij een instructieboekje voor een africa twin uit 97 ?

of

Mag ik een kopie maken van het instructieboekje ? (alle eventuele kosten van het heen-en weer zenden worden door mij vergoed en je krijgt het zeker terug :} )

:} :} :}
 
Appart, bij zitten er wel 2 kraantjes aan de linker en de rechterkant, maar heb ze nog nooit hoeven te gebruiken, dat is volgens mij ook alleen bedoelt om de brandstof toevoer af te sluiten o.i.d. voor als je je tank wilt verwijderen ofzo :?

Als ik moet tanken geeftie dat gewoon weer via het welbekende oranje lampje :)

Heb hier wel het werkplaatshandboek voor de africa twin, mischien dat je er wat aan hebt :?

En heb tevens het instructie boekje van de RD04 ;)
 
Ok bedankt...., ik had al een sterk vermoeden.
Ik heb trouwens een RD07 en daar zit misschien wel verschil in tov de RD04.
Ben dus op zoek naar orgineel instructieboekje van RD07.
Het werkplaatshandboek ga ik bestellen bij bol.com (want dat moet je gewoon in huis hebben.)
Wat betreft het lampje... Dat heb ik nog steeds niet gevonden. Misschien heeft het RD07 model geen lampje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan