Benzinetanks met chroom zijkanten

RenaatXS

Die hard MF'er
Hi,

Voor mijn XS650 project wil ik de echte classic toer op gaan (dubbele trommelrem, peashooter uitlaten etc). Ik wil ook een mooie benzinetank met chroom zijkanten zoals in onderstaande foto. Kunnen jullie misschien wat moto's opsommen met dergelijke tanks? Tanks met chroom + rubber inserts mogen zeker ook. Veel sixties brommers hebben dergelijke tanks (Honda CD90 etc) maar die tanks zijn vaak aan de kleine kant voor een dikke twin.
Alvast bedankt!

http://motosstyles.fr/wp-content/uploads/2015/05/BMW-R80ST-by-CRD-1.jpg
 
Suzuki T20, Suzuki T500 Cobra, Yamaha YDS3 en YDS5 Honda CB450 Black Bomber. Allemaal klassiekers, net als de afgebeelde "toaster tank" op de BMW. Zul je niet zo snel vinden, en al helemaal niet in goede staat. Is het niet eenvoudiger een goede tank te zoeken, in een model wat je aanspreekt en deze te laten verchromen? Vervolgens kun je deze weer gedeeltelijk laten spuiten in de kleur van jouw keuze.
 
Wat Dep zegt zou ik ook doen een tank die je mooi vindt laten verchromen en dan voor een deel laten spuiten
Bv een tank van een Triumph Thruxton die laat je verchromen daarna het deel spuiten dat je wilt en daarna rubberen inserts er op plakken.

Chroom zijkanten, oude Jawa tanks hebben dat ook net als bromfietstanks van Zündapp en Kreidler
 
Laatst bewerkt:
De tank van de W1 650
full
 
Honda cb72 , of honda c72.

De c72 tank is denk iets groter, en wellicht ook iets makkelijker aan te komen en dus iets goedkoper. Honda c76 of c77 kan je ook naar zoeken
 
Puch M50 Skyhawk tank, heb ik nu op m'n BMW R80 zitten. Heb ik wel het chroom en kneepads afgehaald. Is wel vrij klein.
 
Laatst bewerkt:
Heel gewild en dus bijna onvindbaar, een tank van een CB450 K1.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan