Bieder biedt precies de vraagprijs om 5:33 snachts

RAPTOR88

MF veteraan
29 jul 2010
1.272
13
Budel
Ik had mijn motor dus te koop gezet op marktplaats voor 4 weken.
Nu liep de advertentie af gisteravond maar is dus vanmorgen om 7:05 gebeurt volgens de marktplaats systeem berichten.

Ik had wel een bieding maar die was 1000 euro te laag.

Nu heeft er om 5:33 iemand exact de vraagprijs geboden, ik vind het op een of andere manier maar raar aangezien ik van mening ben dat iemand die de vraagprijs biedt wel belt aangezien het bedrag bijna 7000 euro was.

De man heeft als email adres: murphylee26@ het bekende zend.nu afgeschermde van marktplaats wat normaal is de eerste mail.

Hoe denken jullie hier over, terug reageren of lijkt dit teveel op een valsstrik.
Ja als ik hier zo van alles lees over diefstallen thuis en met proefritten vertrouw ik niemand meer.
Maar graag jullie mening/gevoel hierover.
 
Gewoon nog een keer op internet zetten.. Voor €7000,- kan er nog wel eens €6.50 advertentiekosten af neem ik aan?

Vind het inderdaad wel een beetje apart. Kan natuurlijk zijn dat de persoon nachtdienst had, vroeg op was, of gewoon een nachtbraker is.. Maar precies de vraagprijs bieden :?
 
Ik zou telefonisch contact zoeken met die gene.. Als je dan nog niet 110% het vertrouwen hebt en hij wil langskomen/proefrit maken zorgen dat er iemand bij is zodat je er achteraan kan rijden met een andere motor en even paspoort/identiteitspapieren innen als borg.

GPS trackertje onder je buddyseat voor de zekerheid ;) Maar anyway, echt veel meer ter preventie kan je niet doen..
 
Exacte biedingen zijn vaak oplichters, die je vragen om de spullen naar Nigeria te sturen en in het Engels mailcontact met je willen.
Je kan een mailtje sturen, weet je snel genoeg nav zijn reply of je er op in moet gaan, of bod moet verwijderen. Staat ook iets op MP over vreemde / fraudegevoelige biedingen ed.

Laatst ook paar keer gehad met mn ads op MP.
 
Laatst bewerkt:
Bieden en biedingen bekijken op marktplaats heeft precies 0 zin. Iedereen kan wel wat roepen als het geen bindend bod is zoals op Ebay, dus je kunt net zo goed je vraagprijs zetten en mensen verwijzen naar het reageer knopje als ze interesse hebben.
 
als ze intresse hebben voor je motor dan bellen ze je wel of mailen ze je tenminste.

wat moet je met autisten die bieden en dan niks laten horen. geen moeite aan verspillen. als ze die motor echt willen kopen dan doen ze meer moeite.
 
Ik reageer zelf niet eens op iemand die een bod plaatst... Als ze interesse hebben bellen of mailen ze maar, klaar.
 
Daar is wim weer :+
Wie kent het topic nog?

Ontopic:
Het is inderdaad een bijzonder verhaal. Bij twijfel niet oversteken lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Jongens, onder welke steen kom je vandaan als je dit niet weet?
 
cheque? Oeh innen! Wil die niet toevallig iets extras overmaken in het geval dat er transactiekosten zijn? :P
 
Tja als ik intresse in een marktplaats advertentie zou hebben zou ik bellen of mailen voor een bod. Maar ik zou echt niet de prijs opdrijven door te gaan bieden via marktplaats :P
 
Hier heeft ie vandaag ook exact de vraagprijs geboden: http://link.marktplaats.nl/377985453

Aha, een TDM! Dus niet zomaar een oplichter maar eentje met een goede smaak! :+
Als iemand om 05:33 reageert en precies de vraagprijs biedt, gewoon even mailen.

Voor hetzelfde geld is het dezelfde scammert die nog 30 miljoen heeft die hij even veilig wil stallen, krijg je 30 miljoen + 7000 euro op je rekening, gaaf toch? :P
 
Precies de juiste prijs bieden in ook nog in exact de laatste minuut:
De man is gewoon Ebay gewend _O-
 
als ze intresse hebben voor je motor dan bellen ze je wel of mailen ze je tenminste.

wat moet je met autisten die bieden en dan niks laten horen. geen moeite aan verspillen. als ze die motor echt willen kopen dan doen ze meer moeite.

idd zo denk ik er ook over, als je een motor wil ben je waarschijnlijk zeer anthausiast
en zal je (teminste zo deed ik het wel) meteen opbellen.
niet op reageren als je het niet vertouwt
 
Heee! Hij heeft bij mij ook de vraagprijs geboden. En heb em gemaild maar nog niets vernomen. Maar als hij dat bij jou ook heeft gedaan verwijder ik nu zijn bod.

BTW iemand intresse in een rood zwart witte XJR 1300 SP uit 1999? Check marktplaats! Vraagprijs E4500 (maar bieden mag ook)

bram

http://link.marktplaats.nl/389925146
 
Laatst bewerkt:
Ik reageer zelf niet eens op iemand die een bod plaatst... Als ze interesse hebben bellen of mailen ze maar, klaar.
Waarom sta je bieden dan toe? Is een kwestie van een vinkje uitzetten als je de advertentie plaatst |(
 
Laatst bewerkt:
Ik had mijn motor dus te koop gezet op marktplaats voor 4 weken.
Nu liep de advertentie af gisteravond maar is dus vanmorgen om 7:05 gebeurt volgens de marktplaats systeem berichten.

Ik had wel een bieding maar die was 1000 euro te laag.

Nu heeft er om 5:33 iemand exact de vraagprijs geboden, ik vind het op een of andere manier maar raar aangezien ik van mening ben dat iemand die de vraagprijs biedt wel belt aangezien het bedrag bijna 7000 euro was.

De man heeft als email adres: murphylee26@ het bekende zend.nu afgeschermde van marktplaats wat normaal is de eerste mail.

Hoe denken jullie hier over, terug reageren of lijkt dit teveel op een valsstrik.
Ja als ik hier zo van alles lees over diefstallen thuis en met proefritten vertrouw ik niemand meer.
Maar graag jullie mening/gevoel hierover.
ik had afgelopen zomer ook een bod op mijn guzzi van 7000 euri. Na reactie van mijn kant bleek het een africaan die voor mij zou regelen dat de motor verstuurd kon worden. Het geld zou vervolgens gestort worden...tja...ik heb er van af gezien.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig zijn ze na al die jaren nog geen steek wijzer. Mails in gebroken Engels/Nederlands kan je zo negeren en de bieding wissen, dan taaien ze wel af en gaan ze een ander pesten.
 
Je kan gewoon op Marktplaats inloggen en dan klikken op 'stuur email naar bieder' en dan zie je daaronder weer zijn naam als een linkje en daaronder zit zijn emailadres. Dus geen zend.nu ,maar zijn echte mailadres. En dan weet ik meestal wel genoeg om er wel of niet op in te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan