bike kaduuk :(

jaagpad

Die hard MF'er
4 sep 2004
837
46
gisteren mn zwager even proeflaten rijden op mijn fietsje, ik op zijn kwalijk zakie met herriepijp er vandoor. :]

hij reed rustig achter me aan,

hardloper van rechts, oversteken, nee toch maar niet, weer terug op fietspad, springt toch op laatste moment voor de motor ( :X deathwish) (of door van brul uit kawa en in de war)

Zwager onderuit, motor goed in puin, zwager gebroken middenhandsbeentje


hij is nu al in 3 zieken huizen geweest :(


duzzz KUT
piccies volgen
 
Laatst bewerkt:
vergeet dat maar lekker! die hardlopers worden volgens mij beschermt door de wet! net als fietsers :(
 
politie vertelde dat daar er geen getuigen waren schuldvraag moeilijk wordt.

wel vonden ze dat de man er nogal uitgeput uitzag (was zeker 15 km van huis)
die hardlopers gaan vaak tot het gaatje

maar vrees dat ik de pineut ben, mn zwager nog veel meer.
ben gelukkig all risks verzekerd.

moet mijn zwager de tegenpartij nog aansprakelijk stellen? zijn hier juristen??

Tips voor de taxatie en reparatie zijn zeer welkom
 
Ik heb aan het begin van het jaar ook een ongeluk gehad namelijk en daar had ik ook geen getuigen bij. Mondeling bekende de man onmiddellijk, maar op zijn gedeelte van het schadeformulier had 'ie een heel ander verhaal opgeschreven, waardoor ik mijn rechtsbijstand in moest schakelen om alsnog mijn gelijk te halen. Het was een heel gedoe om alsnog de schade vergoed te krijgen. Maar het is uiteindelijk wel gelukt. Maar zonder getuigen wordt het inderdaad een probleem.
 
Als de hardloper ouder is dan 15 jaar, dan is het een stuk makkelijker om je gelijk te krijgen zeker als je zelf als getuige kan optreden.

Heb zelf zo'n geintje gehad met een fietser (die was 14 :( )
Moest kunnen aantonen dat ik al het mogelijke had gedaan om het te voorkomen.
Politie stond aan mijn kant, maar er was een bejaarde van een flat 160 meter verder die me aan "zag" komen, vanuit z'n raampje, en ik reed veel te hard.
Kreeg toen maar de helft uitgekeerd.

Als je een rechtsbijstand hebt moet je het hun laten doen, maak je veel meer kans.
Suc6 met het verloop van je schade en het herstel van je zwager.
 
ik reed voorop dus die vlieger gaat helaas niet op

politie heeft al rapport opgemaakt dus nog een kroongetuige opvoeren zal spannend worden..

als je all risks bent verz. vergoeden ze toch wel je schade/keren ze uit?

of moet ik maanden wachten op geld????

zal toch niet?
 
alleen als je echt kan aantonen dat je er echt niets aan kon doen (overmacht) dan heb je gelijk, wel zeer moeilijk aan te tonen want fietsers/voetgangers zijn beschermd. Voor de rest is het een getouwtrek met de verhoudingen wie de schade heeft veroorzaakt 4:1 blablabla. Tot en met 14 jaar krijg je 100% en daar boven 50%. En overmacht is ZEER moeilijk aan te tonen want de redenatie van de HR zijn echt verbazingwekkend. Voorbeeld: :)

Oma en dochter willen de weg oversteken (2 baans weg)Maar het is druk op de weg. Een vrouw rijd in haar seat (ibiza als ik het goed had) daar op de weg. Ondertussen staan oma en dochter tussen de rijbanen in en komt de seat aan rijden met normale snelheid. Wat gebeurt er nou die oma raakt uit evenwicht bukt half voorover en op dat moment komt de seat dr aan. De oma word op haar hoofd vol geraakt met de buitenspiegel. Nou je zou denken eigen schuld dikke bult hadden ze maar moeten wachten tot dat ze in 1x konden oversteken. Helaas pindakaas. De rijbaan was 2,80 breed en seat was ??? breed. De seat had hier rekening mee moeten houden en moest uit voorzorg naar rechts gaan rijden. Owjah die oma was overleden na 3 dagen en dit ging allemaal over wie de overlijdenskosten moest betalen twv van 20000 euri. Ik vind het kromme tenen redenatie maargoed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan