bikers classics 2014 projectje cb400f

Rockert

MF veteraan
24 nov 2004
2.504
0
Odoornerveen
Aangezien ik altijd plechtig beloof de motor die ik bouw nooit meer te verkopen en dan altijd weer andere plannen krijg... (en hem dus toch verkoop) zat ik voor de komende bikers classics zonder speelgoed. Daarbij komt dan ook nog dat ik het vorig jaar ook al niet gereden had... omdat ik de racer had verkocht (uiteraard), al met al geen fijne vooruitzichten voor het gezamenlijke raceweekend vaan onze vriendenclub. Afspraak is afspraak, de deal was ieder jaar één keer een weekend domme dingen doen zonder toezicht (echtgenotes) en dan zou ik af moeten haken omdat ik te wispelturig ben in het motorbezit. Dat kon dus niet. Heb daarom afgelopen najaar een ietwat aftandse CB400F kunnen bemachtigen. De lieverd was niet al te duur, al sprak men hier zu hause dat het betaalde bedrag voor hetgeen binnen kwam rollen toch niet echt passend was...."jammer, maar ze staat al in de schuur" is dan de meest gevatte opmerking die je kunt maken dan (denk ik)
full
 
snel de boel gestript en beetje verlast. Wat niet bruikbaar was verkocht zodat ik redelijk met een prettige balans de boel kon opstarten
full
 
crappy foto's weet het, maar heb geen betere. Anyways via een vriend kon ik een tank regelen, via een ander weer een kuip en het zitje had ik nog liggen. Rem/schakelsetje uut Italie, voorwieltje van een cb77 en dan achter maar een wieltje van Suzuki T350 (want 180mm).
full
 
voor de looks heb ik een 4 in 2 setje met MV350 pijpen gefrut.... lijkt leuker dan een 4 in 4 (vind ik)
full
 
omdat je toch vrij veel honda's in de bekendere kleur ziet rijden (rode tank, zilverkleurige kuip) heb ik besloten om alles in de 2 cylinder kleuren te laten doen
full
 
. al met al is ze nu dan bijna af, blijft enkel nog wat carburatie problemen verhelpen maar al met al ready voor de bikers classics van dit jaar...
full
 
zo staat ze er nu bij, is even makkelijker testrijden, carb dingen doen etc etc. Vorige eigenaar van dit blok reed met andere filters en uitlaat. Kelkjes vragen een wat andere benadering natuurlijk. Blok is overigens afkomstig van "DE" man als het om CB400F jes gaat en is dan ook prettig opgebouwd (528cc, 6 bak uiteraard)
 
Hee een ps50 in de schuur *O*
Gang zit er goed in trouwens, goed bezig!

Nou, valt wel mee hoor. Ben al sinds oktober vorig jaar bezig maar bouwritme wordt hier vrij vaak onderbroken. Had geen zin in iedere 3 week een foto te plaatsen van een nieuw schroefje of ventieldopje... daarom even zo in rap tempo de bouw aanschouwelijk maken
 
Nog leuk honda spul zie ik daar ps50, p50? en ss? hier staat ook een hoop bromfietsen wel maar 1 honda (novio) ;)
 
Klopt, ben ik ook beetje mee bezig. PC, PS. P en een S90 die een rsc90 moet gaan worden. Tank, zitje van airtech, en cr110 steunen en handles liggen hier al te wachten op vrije tijd.
 
zo staat ze er nu bij, is even makkelijker testrijden, carb dingen doen etc etc. Vorige eigenaar van dit blok reed met andere filters en uitlaat. Kelkjes vragen een wat andere benadering natuurlijk. Blok is overigens afkomstig van "DE" man als het om CB400F jes gaat en is dan ook prettig opgebouwd (528cc, 6 bak uiteraard)

Geen olie koelertje?
 
heui Chris, heb uiteraard wel op je fotografische ondersteuning gerekend!. Wij staan achter de formule 1 tribune, rood/witte tent, 3 honda's een guzzi en een MHR Ducati en een koelkast voor na de racerij.... kan niet missen. Eigen hondaatje is ook af nu, net op tijd maar toch gered
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan