@RichieRich heeft gelijk. De handleiding beschrijft op deze manier.
Ik heb de volume versterker uit gezet. en meende dat ik het geluid op "Muziek balans" had staan. Dat bleek nog gewoon "Spraak" te zijn.
Dus ik ga het nog verder proberen.
Overigens bij Cardo klinkt de muziek bij stand "Spraak" nog steeds goed en bij stand "Muziek" beter.
Ik gebruik Mesh Intercom. Dit wordt Sena aangeraden. Bij Mesh intercom zou "HD Spraak" en "HD intercom" geen enkel invloed hebben.
Ik heb net 2 ritten gedaan en ga nog verder spelen met de instellingen.
Op een Amerikaans forum heb ik iemand gesproken die actief contact met Sena gemaakt heeft. Om alle instellingen eens door te lopen en uitleg te krijgen wat de instellingen bij de SRL headset precies doen.
Wat blijkt.
Gebruik altijd Mesh intercom als je deze keuze hebt. Dit heeft volgens Sena altijd voorkeur.
Wanneer je Mesh Intercom gebruikt (wat ik dus doe) hebben zo ongeveer de helft van instellingen geen invloed.
Hieronder een lijstje van het Amerikaanse forum welke door Sena als aanbevolen instellingen worden gezien.
Headset Settings
Audio
Sidetone - Disabled
Advanced Noise Control - Enabled
HD Voice - Disabled (only applicable for BT intercom, not Mesh Intecom)
VOX
Voice Assistant - Enabled or Disabled (for use with Siri or Google assistants)
Voice Prompt - Enabled or Disabled (voice control of your headset, may turn on BT intercom when you don't want it to)
Headset Language - Your Preferred Language
Ik heb de volume versterker uit gezet. en meende dat ik het geluid op "Muziek balans" had staan. Dat bleek nog gewoon "Spraak" te zijn.
Dus ik ga het nog verder proberen.
Overigens bij Cardo klinkt de muziek bij stand "Spraak" nog steeds goed en bij stand "Muziek" beter.
Ik gebruik Mesh Intercom. Dit wordt Sena aangeraden. Bij Mesh intercom zou "HD Spraak" en "HD intercom" geen enkel invloed hebben.
Ik heb net 2 ritten gedaan en ga nog verder spelen met de instellingen.
Op een Amerikaans forum heb ik iemand gesproken die actief contact met Sena gemaakt heeft. Om alle instellingen eens door te lopen en uitleg te krijgen wat de instellingen bij de SRL headset precies doen.
Wat blijkt.
Gebruik altijd Mesh intercom als je deze keuze hebt. Dit heeft volgens Sena altijd voorkeur.
Wanneer je Mesh Intercom gebruikt (wat ik dus doe) hebben zo ongeveer de helft van instellingen geen invloed.
Hieronder een lijstje van het Amerikaanse forum welke door Sena als aanbevolen instellingen worden gezien.
Headset Settings
Audio
- Audio Equalizer- Voice or Music Balance
- Smart Volume Control - Disabled
- Audio Boost - Enabled
- FM Radio
- Region - Per your location
- RDS AF - Disabled
- Station Guide - Enabled
- HD Intercom - Disabled (only applicable for BT intercom, not Mesh Intecom)
- BT intercom Audio Multitasking - Enabled or Disabled (only applicable for BT intercom, not Mesh Intecom)
- Intercom-Audio Multitasking Sensitivity - Level 2 or 1
- Audio Overlay Volume Mgmt - Enabled
- Mesh Reach-Out -Enabled or Disabled
Sidetone - Disabled
Advanced Noise Control - Enabled
HD Voice - Disabled (only applicable for BT intercom, not Mesh Intecom)
VOX
- Phone - Enabled
- Intercom - Disabled (only enable if using BT intercom vice Mesh)
- Sensitivity - Level 2 or 1
Voice Assistant - Enabled or Disabled (for use with Siri or Google assistants)
Voice Prompt - Enabled or Disabled (voice control of your headset, may turn on BT intercom when you don't want it to)
Headset Language - Your Preferred Language