Jaccovincent
Rookie
Ik overweeg een nieuwe accu aan te schaffen voor mijn F800st uit 2010.
Welke accu raden jullie aan en waar kan ik die het beste aanschaffen?
Grts Jacco
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik overweeg een nieuwe accu aan te schaffen voor mijn F800st uit 2010.
Welke accu raden jullie aan en waar kan ik die het beste aanschaffen?
Grts Jacco
Misschien dat jouw dealer oude riemen had liggen, of verkeerd bewaard ofzo.
Er zijn echt niet veel mensen die op de ST riemen zo snel verslijten als jij.
Er zijn wel meer voorbeelden van mensen die ruim over de 40K gaan met 1 riem.
Dus eerlijk gezegd vind ik jouw ervaring van 20K per riem niet maatgevend.
Ik overweeg een accu aan te schaffen voor mijn F800st uit 2010.
Welke accu raden jullie aan en waar kan ik die het beste aanschaffen?
Grts Jacco
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
]jelle30 schreef op 25 februari 2018
Bij mij ging de riem ook makkelijk 60K mee. Ik zit nu op 100K en heb ook nog de eerste poulies erop zitten. Als je de riem niet bij BMW besteld, dan is dezelfde riem ook nog maar 1/3 van de originele prijs. Dan kan je voor € 120,- 60K rijden. Dat is mij met een kettingset nog niet gelukt.\
Zo zie ik het ook, de eerste 40K zijn wel een beetje gegarandeerd (met mijn rijstijl) daarna wordt het goed in de gaten houden. Eigenlijk zoals ik regelmatig even naar de motor kijk of alles nog goed is.
Deze week ben ik een weekje vrij. Vandaag heb ik even de acculader aangesloten om ervoor te zorgen dat die niet helemaal leeg loopt.
Zoals al eerder werd opgemerkt, dat je "nieuwe" riem mogelijk al een flinke tijd op de plank had gelegen?Te snel overleden is gebaseerd op het eerste gebruik. Met dezelfde rijstijl moet ie even lang mee kunnen, of zie ik dat niet goed??
Zoals al eerder werd opgemerkt, dat je "nieuwe" riem mogelijk al een flinke tijd op de plank had gelegen?
Kijk, bij banden heb je een indicatie wanneer ze geproduceerd zijn.
Maar ik zou zo echt niet weten of dat bij andere rubber-producten ook een datum indicatie aanwezig is.
Hij zou zelfs een verbruik van 1:28 kunnen halen op de snelweg. ?
redeneert hij dat kosten het laagst zijn adhv alleen het verbruik?
Nee, inclusief onderhoud.
Volgens hem kun je bij 55k per jaar andere onderhoudsintervallen aanhouden dan beschreven. Minder vaak olie wisselen bijvoorbeeld omdat de boel altijd lekker op temperatuur komt.
En hij is officieel BMW dealer? Of hij ziet er wel eens eentje voorbij komen?
Ik denk dat je met de Honda veel goedkoper af gaat zijn hoor... Goedkopere aankoop, verbruik zal ongeveer hetzelfde zijn of minder, en onderhoudskosten voor een bmw zijn sowieso duurder...
Ik denk dat je met de Honda veel goedkoper af gaat zijn hoor... Goedkopere aankoop, verbruik zal ongeveer hetzelfde zijn of minder, en onderhoudskosten voor een bmw zijn sowieso duurder...
Ik denk dat je met de Honda veel goedkoper af gaat zijn hoor... Goedkopere aankoop, verbruik zal ongeveer hetzelfde zijn of minder, en onderhoudskosten voor een bmw zijn sowieso duurder...
De NC-tjes zijn trouwens ook geen voordelig geprijsde motorfietsjes meer. Instap is 9200 euro, met een paar opties erbij ga je ook al richting de 11k. (kofferpakketje, kettingsmeersysteem, handvatverwarming)
Is de F800GT een fiets om makkelijk zelf onderhoud aan te doen? Dat zou dan in het weekend moeten gebeuren als ik het zelf doe en als je een uur of 3 bezig bent elke keer om het kuipwerk te verwijderen maakt dat het er niet aantrekkelijker op om te doen.
Welk onderhoud wil je zelf doen?
Remmen en vloeistoffen kun je makkelijk zat bij.
Kuipwerk zijn wel wat schroefjes, maar is te overzien.
Volgens mij moet je alleen voor bougies, en kleppen stellen enzo echt diep graven.
Maar dat hoeft niet al te vaak.