BMW F650GS (800CC)- Valt uit bij stoplicht

khayma

Die hard MF'er
9 mei 2016
283
44
Amsterdam
Sinds korte tijd heb ik last dat als ik aan kom rijden bij een stoplicht en ik hem laat uitrollen in z'n 2 dat hij soms uitvalt. Ook heb ik dit als ik stilsta bij het stoplicht. Dan valt hij gewoon spontaan uit. Hij draait op dat moment geen lage toeren. Draait zo +- 1400 toeren.

Soms heb ik er een week geen last van en soms gebeurt het gewoon 4x tijdens een rit van 15km. Iemand een vermoeden? Ik dacht zelf aan ergens vaste lucht dat hij zuigt.
 
En heb je zelf al gecontroleerd op valse lucht ??

Nog niet, weet niet helemaal waar ik precies moet zoeken. In de buurt van de gasklephuis lijkt mij?

Valse lucht is vaak niet sporadisch aanwezig en gaat samen met onregelmatig lopen.

Dat klopt. Hij loopt niet erg onregelmatig maar dat doet hij wel. Je moet echt naar de naald kijken wil je zien/merken dat hij onregelmatig loopt.
 
Laatst bewerkt:
Eerste verdachte is de stationairregelaar en de slangen die tussen de regelaar en de gasklephuizen lopen. Als je het zadel er af haalt en het kunststof beugeltje (waar ook het zadelslot in zit) eraf haalt, paar kleine moertjes en 2 of 4 boutjes, kan je zien hoe het zit. De slangen moeten goed aangesloten zitten, en op de airbox zitten de twee slangen links en rechts aangesloten, en het onderste nippel is afgedopt.
 
Eerste verdachte is de stationairregelaar en de slangen die tussen de regelaar en de gasklephuizen lopen. Als je het zadel er af haalt en het kunststof beugeltje (waar ook het zadelslot in zit) eraf haalt, paar kleine moertjes en 2 of 4 boutjes, kan je zien hoe het zit. De slangen moeten goed aangesloten zitten, en op de airbox zitten de twee slangen links en rechts aangesloten, en het onderste nippel is afgedopt.

Dit was bij mijn F650 GS (2008) inderdaad het probleem, de rubberen slangetjes van zowel de stationairregelaar alsmede de rubberen slang van de luchttoevoer (zeg ik het goed?) die broos waren. Hierdoor kwam er valse lucht bij. Na het vervangen van deze onderdelen liep de motor weer zoals het moest.

Ik link je even het topic die ik kort geleden starte met eenzelfde soort probleem. MasterTommy heeft mij daar ook op weg geholpen.

BMW F650 GS 2008 niet stationair/plofgeluid
 
Terug
Bovenaan Onderaan