BMW K1200GT bouwjaar 2002 t/m 2006

nog niet mee gereden, maar door de ram mount is hij nog wat verstelbaar.
Ik denk dat het wel prettig kijkt omdat je nu niet naar beneden hoeft te kijken.
Je kan gewoon op de weg blijven kijken.
@jj75 Is het nog gelukt met je topkoffer?
GroteFoto-7WGV8K8U.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, hij is gemonteerd, maar ben nog niet tevreden.
zal morgen foto maken en even posten
Heb dat rekje van de softcase besteld zoals jij hebt aangegeven
vervolgens hebben ze de schetsplaat op het rekje bevestigd met daarop de koffer
(zo kun je koffer er ook nog vanaf halen en blijft rekje zitten)
Maar het geheel is dan te hoog ( in mijn ogen )
Zit er over te denken om de beugels aan de onderzijde weg te slijpen en het koffer dan direct op het rekje te bevestigen, dan valt er weer wat hoogte weg
Alleen dan heeft het slot dat vast zit aan het koffer weer geen functie

Is even kiezen tussen 2 slechten
 
Hallo K1200GT Riders.

Ik ben sinds kort eigenaar van een K1200GT uit 2003 met 59800 op de teller.
Boven de 120 km/uur begint de motor echter te "zwalken". Is dit normaal ?
Ik rijd met de 2 koffers en volgens mij een standaard ruit. Gekocht bij Jensen Motoren Nijmegen. Hoe zijn jullie ervaringen en of hebben jullie tips ?

Zie uit naar de reacties.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet hoe dat 'zwalken' zich precies uit maar het klinkt (uiteraard) beslist niet als normaal.
Misschien iets preciezer aangeven wat je bedoelt?
Hoe dan ook, heb 120.000 km op een 2003 GT (inmiddels ingeruild) afgelegd, toch wel een aantal keer ruim boven de 200 gereden, maar het ging altijd als op spoorrails.
 
@mvbeek, de mijn heeft hier geen last van en kan ook makkelijk 200 rijden zonder "zwalken" Zelfs met topkoffer.
 
Ook mijn K1200 2005 begint vanaf 130/140 wat te zwalken. Ik krijg binnenkort nieuwe (Hyperpro) veren eronder. Volgens de veringsspecialist is met goede veren een heleboel wat betreft wegligging/stabiliteit te verbeteren. Standaard af fabriek worden te slappe veren gemonteerd, kan een hoop verklaren. De politie uitvoering heeft daarom ook altijd al andere veren gekregen bij in gebruik name.

Ik zal mijn bevindingen na wisseling hier berichten.
 
Hey....thx voor de reacties;
@Mambo3, met "zwalken"bedoel" ik dat de motor links/rechts bewegingen gaat maken en het dus lijkt alsof je zig-zaggend gaat rijden. Hiervoor had ik een Diversion900 waar ik 200 mee heb gereden en ook 1 rechte lijn trok zonder problemen. Van de K1200 verwacht ik meer.
@GerardJFR, Jensen motorrijwielen gaf aan dat dit kon ontstaan bij gebruik TopKoffer. Niet dus !
@Strikwerd, Nu je het over de vering hebt, ik voel en hoor bij elke oneffenheid op de weg (zelfs de witte strepen) een tik. Alles voel je, steentje, takje, noem maar op. Lijkt dus inderdaad aan de vering te liggen.

Aangezien ik de motor sinds 1 Juni in bezit heb en er een half jaar garantie op zit heb ik Jensen Motorrijwielen in Nijmegen meteen maar gebeld. Ik kan morgen, zaterdag de 5de Juni langskomen en zullen ze de vering vervangen. Ik ben benieuwd. Hou jullie op de hoogte.

Bedankt voor de reacties, TOP ! @Strikwerd, ben benieuwd naar jouw bevindingen na wissel.
 
Ik ben afgelopen zaterdag bij Jensen Motorrijwielen in Nijmegen geweest m.b.t. het zwalken.
Ruud, de hoofdmonteur en BMW specialist, heeft eerst een proefrit gemaakt met mijn K1200GT om te zien hoe hij reageert boven de 120. Hij gaf bij terugkomst ook aan dat de motorfiets wat onstabiel werd bij hogere snelheden. Na een grondige inspectie bleek 1) - De vering stond afgesteld op max Soft,
2) - Uitlijning / Balancering achterwiel was niet helemaal goed en 3) - Er zat speling op de overbrenging Cardan op achterwiel. Alle andere optie zoals voorwiel en voorwiel stabilisator waren in orde. Hierna heb ik zelf een proefrit gemaakt. Probleem was nu inderdaad voor 90% verdwenen. Tevens sprak in van het weekend ook nog een andere K1200GT uit 2003 rijder bij Jensen die aangaf hetzelfde probleem te hebben gehad maar na vervanging van zijn voorband dit was verdwenen. Service bij Jensen was TOP. Complimenten.

@Strikwerd, ben/blijf benieuwd naar jouw bevindingen na wissel vering.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Hyperpro's komen er volgende week dinsdag onder, dus eerder heb ik nog geen bevindingen. De man waarbij ik dit laat doen is een specialist op dit gebied. Hij heeft reeds binnen de mogelijkheden van standaard veren de zaak bijgesteld, scheelt inderdaad al een slok op een borrel, achterveer staat nu een stuk strakker wat betreft de voorspanning en ook de demping staat anders (weet alleen niet wat hij daarmee heeft gedaan). Alleen de voorveren blijven een rampenplan, gewoon te slap.
 
Hallo K1200GT Riders.

Ik ben sinds kort eigenaar van een K1200GT uit 2003 met 59800 op de teller.
Boven de 120 km/uur begint de motor echter te "zwalken". Is dit normaal ?
Ik rijd met de 2 koffers en volgens mij een standaard ruit. Gekocht bij Jensen Motoren Nijmegen. Hoe zijn jullie ervaringen en of hebben jullie tips ?

Zie uit naar de reacties.
Hallo MVBEEK,
welkom op dit forum. Heb een 2004 GT, geen last van jou euvel
Heb je de grijs/groene GT gekocht die ze hadden staan of de blauwe?
 
hey die kleur heb ik ook, alleen de top koffer niet..

heb je die los gekocht en zoja waar...

Hoi,

Leuk dat je dezelfde uitvoering hebt! :]

Die koffer is van Givi, model V46.

Ik vind Givi qua kleur en vorm het beste bij de BMW passen. Beter dan Hepco & Becker.
De bevestigingsbeugel en grondplaat is van Kappa, een bij-merk van Givi.
Voordeel van Kappa is dat het verbindingsstuk tussen de grondplaat en het frame gelakt is (Givi is blank aluminium) waardoor er minder snel corrosie ontstaat.
De koffers van Kappa vind ik net wat minder afgewerkt.

Ik heb mijn koffer op de Motorbeurs gekocht bij Rob's accessoires.
Maar ook Motolife heeft ze.
 
Hoi,

Leuk dat je dezelfde uitvoering hebt! :]

Die koffer is van Givi, model V46.

Ik vind Givi qua kleur en vorm het beste bij de BMW passen. Beter dan Hepco & Becker.
De bevestigingsbeugel en grondplaat is van Kappa, een bij-merk van Givi.
Voordeel van Kappa is dat het verbindingsstuk tussen de grondplaat en het frame gelakt is (Givi is blank aluminium) waardoor er minder snel corrosie ontstaat.
De koffers van Kappa vind ik net wat minder afgewerkt.

Ik heb mijn koffer op de Motorbeurs gekocht bij Rob's accessoires.
Maar ook Motolife heeft ze.


Ik ga een even zoeken dank je wel..
 
Beste mede-K-rijders
hebben jullie jullie K in onderhoud bij een erkende BMW-dealer of bij een algemene motorzaak of beun of zelf?
Wat adviseren jullie? Zelf doen is uitgesloten.
Zit er zelf over te denken om naar BMW-dealer in Duitsland te gaan vanwege de lagere prijzen aldaar maar sta open voor jullie advies.
 
nog niet mee gereden, maar door de ram mount is hij nog wat verstelbaar.
Ik denk dat het wel prettig kijkt omdat je nu niet naar beneden hoeft te kijken.
Je kan gewoon op de weg blijven kijken.
....

Ik ben heel benieuwd of deze constructie stevig genoeg is.
Ik heb er ook naar gekeken, omdat het een mooie plaats is.

Er zit echter geen metaal achter de bevestigingspunten, waardoor ik bang ben dat het op de langere duur allemaal gaat werken.
Maar ik laat mij graag overtuigen van het tegendeel !
 
Blijft perfect zitten, achter het kunststof zitten bij mij metalen strips die op het kuipframe vast zitten.
Ik vind het zo perfect zitten...
Inmiddels heb ik het buisje zwart gespoten en voorzien van mooie imbus boutjes.
 
Hey JJ75,

Nog even terugkomend op jouw vragen:
- Mijn K1200GT was inderdaad de goene.
Momenteel staat er weer een groen uit 2003.
- Voor onderhoud ga ik weer terug naar Jenssen.
Zijn vooralsnog bijzonder klantvriendelijk met goede service.
Ben wel benieuwd hoe de anderen erover denken, m.n. over
het onderhoud in Duitsland.
 
Vandaag beide originele veren - dus niet de schokdempers - door progressieve Hyperpro veren laten vervangen.
Mij vanmorgen om 10:00uur vervoegd bij de veringspecialist die dat vandaag voor mij gaat doen. Afspraak is dat ik het tupperware gedeelte voor mijn rekening neem (voor mij in tijd dus) en hij het 'echte' sleutelwerk. Clymer werkplaatshandboek erbij en gaan met die banaan.
Het is een leuke en leerzame dag geworden. Het was even uitzoeken hoe de voorvering eruit moest, maar desalnietemin toch alles vlot verlopen.
Eerste indrukken van de 1e honderd kilometer:
wel laat ik zeggen dat ik op de snelweg voor het eerst in mijn leven op een motorfiets de 200kmh (op teller) heb aangestipt, eigenlijk liet ik het wel uit mijn hoofd met de originele veren boven de 160kmh uit te komen. Pendelen wat de motor boven 140kmh deed was er nog wel een beetje (met koffers en topkoffer) maar daarboven verdween het weer.
De motor staat nu een stuk hoger op z'n pootjes eh wieltjes, de nieuwe veren zijn gewoon een stuk sterker, Dus de motor zakt niet zover in z'n veren als je hem van de bok haalt, zal een stuk lastiger worden de stepjes aan de grond te krijgen haha, ik merk het ook aan het feit dat ik wat minder goed met de voetjes bij de grond kan, niet echt een probleem, maar toch wat meer oppassen bij een schuine ondergrond. De veervoorspanning achter staat nu helemaal aan het begin - dus eigenlijk geen voorspanning, dus alle ruimte voor passagiers en zware bepakking, bij de oude veer stond de voorspanning al bijna op driekwart, voor mij alleen solorijdend.
En.. hoe rijd dat nou verder?
Eigenlijk .... super, weer één van die acties waarvan je denkt, waarom nou niet direct gedaan, had ik er al 30k lol van kunnen hebben. Maar ja, je moet toch eerst ervaren hoe zo'n motor rijd. Hobbels worden niet als een slag aan het frame doorgegeven, verkeersdrempels zwier je veel comfortabeler overheen, toch is alles stugger, geeft daarmee meer feedback, tja het rijd gewoon beter.
Ik ben meteen naar het industrieterrein hier gereden om mijn achtjes, keren op de weg enz te oefenen, kijken of dat ook verbeterd, ok even wennen en ik heb nog nooit zo krap een bochtje gedraaid, ook dat dus een hele verbetering, de motor geeft veel meer vertrouwen.
Wel snelle bochten heb ik nog niet echt kunnen rijden, maar dat komt nog wel, de zaak geeft veel meer vertrouwen dan voorheen, dus dat gaat echt wel goed komen.
Ik ben in ieder geval blij :) :)
 
het is hier een beetje stil.... van het weekend mijn koffers in kleur van de motor gespoten.

Foto-7L86PSMU.jpg
 
het is hier een beetje stil.... van het weekend mijn koffers in kleur van de motor gespoten.

[afbeelding]
Howdy Gerard,
klopt, drukdrukdruk, veel weg geweest voor cursus en maar weinig rijden
afgelopen zondag voor het eerst sinds ..............pinksteren volgens mij weer gereden
en na 120 km toeren in de garage gezet en de volgende dag een lekke band!
Had een Metzeler Roadtec Z6 erop liggen maar ga nu op advies van bandenbedrijf over op Michelin Pilot Road 2, zou beter bij rijgedrag van de K passen
 
Leuk altijd, die discussies over banden.
Zelf rijd ik met de Bridgestone BT 021.
Die bevallen mij best.
Alleen de laatste halve centimeter van de achterband heb ik nog niet gebruikt.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de Michelin's.
 
...
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de Michelin's.

Ik rijd sinds een tijdje met Pilot Roads. Keuze is hierop gevallen omdat ik het gedrag op een nat wegdek het belangrijkst vind. Op een droge weg zijn de verschillen m.i. klein en nauwelijks relevant omdat je, als normale rijder, toch niet in de buurt van de grenzen komt. Bij nattigheid ligt dat wat anders, een slippertje is snel gemaakt. Ik rijd in principe onder elke weersomstandigheid dus...
 
heb afgelopen zondag de eerste 280 kilometers gedraaid met de nieuwe band
heb nog nooit eerder banden hoeven in te rijden maar is wel apart gevoel
heel anders sturen dan gewend doordat schaamrand nog niet gebruikt is.
eerste 140 km waren droog, andere helft nat, maar toch maar rustig aan gedaan in de regen
 
Terug
Bovenaan Onderaan