BMW K75S 1990 34.108km

Status
Niet open voor verdere reacties.

IceMan78

MF veteraan
10 jun 2009
2.921
64
Amsterdam
BMW K75 S
1990
34.108 km

Mijn pa verkoopt zijn K75 S, dus ik zet voor hem deze advertentie hier neer.

Hij heeft hem zelf in 1998 gekocht, maar blijkbaar is motorrijden niet echt zijn ding. Dus sindsdien zijn er nauwelijks km's bij gekomen op de klok, vandaar de lage stand.

Ik weet zelf weinig van dit type fietsen, maar wat ik wel weet is dat hij er echt nog piekfijn uitziet. Alles is nog mooi schoon (op wat stof na), en niet aangetast, verroest oid.

Er zitten verder geen accessoires zoals koffers ed op, je kunt er wel een helm bij krijgen.

Dus voor wie een erg mooie, nette, eerlijke K75 S met weinig km's zoekt. De BMW staat in Opeinde, vlakbij Drachten, Friesland.

De foto's:
DSC01694k.jpg

DSC01696k.jpg

DSC01693k.jpg

DSC01695k.jpg



Vraagprijs staat nu op E3000,-. Maar eigenlijk heeft mijn pa geen idee wat een goede prijs zou zijn. Hij wil er gewoon een eerlijke prijs voor hebben, dus doe een serieus bod.

Vraagprijs E2500,-

Bij interesse of vragen graag even bellen met 0512-372168, zelf kan ik vrij weinig info toevoegen. Ik heb bovenstaande foto's nog wel in een hoge resolutie versie.
 
Laatst bewerkt:
Die 3000 euro was waarschijnlijk de prijs die hij er in 1998 voor betaald heeft?
Ik verbaas me toch telkens weer als er dit soort prijzen voor zulke oude motoren gevraagd worden. Wel eens van afschrijving gehoord?
Het is een net ding om te zien met weinig kilometers op de teller maar is die vraagprijs niet eenbeetje belachelijk?
 
Die 3000 euro was waarschijnlijk de prijs die hij er in 1998 voor betaald heeft?
Ik verbaas me toch telkens weer als er dit soort prijzen voor zulke oude motoren gevraagd worden. Wel eens van afschrijving gehoord?
Het is een net ding om te zien met weinig kilometers op de teller maar is die vraagprijs niet eenbeetje belachelijk?


Tis een liefhebber ding, onverwoestbaar blok en deze heeft erg weing gelopen. Ken ze met 3 ton erop. 3000 euro is misschien wat aan de hoge kant, maar kijk maar op MP, daar vragen ze soms nog meer voor een mooi exemplaar. En iedereen is vrij om een vraagprijs te vragen.
 
Tis een liefhebber ding, onverwoestbaar blok en deze heeft erg weing gelopen. Ken ze met 3 ton erop. 3000 euro is misschien wat aan de hoge kant, maar kijk maar op MP, daar vragen ze soms nog meer voor een mooi exemplaar. En iedereen is vrij om een vraagprijs te vragen.

Het is de vraag of een gemiddelde 'Marktplaats' überhaupt leidend moet zijn voor de waarde van een motor. Zouden we alle prijzen kennen van motoren die buiten de gangbare internet 'winkels' van eigenaar verwisselen, dan kan die veel lager uitvallen. Doet natuurlijk niets af aan het feit dat iedereen kan vragen wat hij wil! En daarom is het goed dat er af en toe ook eens kritisch wordt gekeken naar het realiteitsgehalte van sommige vraagprijzen.

Ik vind het in ieder geval een mooie motor! Met name de geruchten uit de wandelgangen over de onverwoestbaarheid van deze BMW-blokken spreekt mij erg aan. Dat zou wel wat extra geld waard zijn t.o.v. andere oudere motoren. Maar hoeveel precies???

Dit alles gezegd te hebben, veel succes met de verkoop van deze motor!
 
Het is de vraag of een gemiddelde 'Marktplaats' überhaupt leidend moet zijn voor de waarde van een motor. Zouden we alle prijzen kennen van motoren die buiten de gangbare internet 'winkels' van eigenaar verwisselen, dan kan die veel lager uitvallen. Doet natuurlijk niets af aan het feit dat iedereen kan vragen wat hij wil! En daarom is het goed dat er af en toe ook eens kritisch wordt gekeken naar het realiteitsgehalte van sommige vraagprijzen.

Ik vind het in ieder geval een mooie motor! Met name de geruchten uit de wandelgangen over de onverwoestbaarheid van deze BMW-blokken spreekt mij erg aan. Dat zou wel wat extra geld waard zijn t.o.v. andere oudere motoren. Maar hoeveel precies???

Dit alles gezegd te hebben, veel succes met de verkoop van deze motor!

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat de Marktplaats prijzen wel redelijk aan de onderkant van de markt liggen, aangezien het een groot medium is met veel vergelijkingsmateriaal.
Als ik zo andere K75's bekijk koop je onder de 2000 alleen een "zichtbaar oud beestje", met 100k+ op de klok. Wil daarmee niet zeggen dat dat geen prima fietsen kunnen zijn, maar er is wel een verschil met deze hierboven lijkt mij.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat die 3000 erg hoog geschoten is. Mocht je interesse hebben, en je doet een bod ergens midden tussen de 2 en 3k in, dan denk ik dat er prima te onderhandelen valt.
 
Is wel een ereg leuk ding Niels. Zeker het geld waard ondanks dat het wat veel is. Maar niks voor jou.
 
Een K 75 met deze lage km. stand mag gerust een vraagprijs van 3000 euro hebben.
Bovendien is het een vraagprijs nietwaar?
Probeer maar eens eentje te vinden met zo weinig kilometers op de teller.
 
Laatst bewerkt:
Een K 75 met deze lage km. stand mag gerust een vraagprijs van 3000 euro hebben.
Bovendien is het een vraagprijs nietwaar?
Probeer maar eens eentje te vinden met zo weinig kilometers op de teller.


helemaal mee eens.
Succes met de verkoop.
 
Laatst bewerkt:
Gezeik altijd over die prijzen...... Als je het te duur vindt, dan reageer je toch niet????

Kick voor deze nette fiets!!!
 
Gezien de kilometerstand, praten we hier over een "nieuwe" fiets. Dus is de vraagprijs toch echt wel redelijk.
Ik ben zelf nog maar weinig K75's tegen gekomen met minder dan een ton op de klok of de prijzen liggen dik boven de €2000,- .

Dit is een klein kickje
 
Gezeik altijd over die prijzen...... Als je het te duur vindt, dan reageer je toch niet????
Kick voor deze nette fiets!!!
Kijk, daar ben ik het dus helemaal mee eens, al dat gezeur over prijzen. Dit is een prachtige motor met heel weinig km op de klok, daar mag je wat voor vragen.

Schopje omhoog voor deze mooie BMW
full
 
marktplaats:

alle dure motoren blijven staan. meerdere dagen of weken.
alle echte koopjes zijn binnen een dag weg (of via een handelaar of vele particulieren)

de prijs op marktplaats ligt dus HOGER dan de prijs die er meestal voor wordt betaald

mensne die de prijs bepalen krijgen alleen de "te hoog geprijsde" (die er lang op staan) te zien en bepalen aan de hand daarvan de "te hoge eigen prijs"

Ik ben aardig ingevoerd, handel af en toe wat in motoronderdelen en ken de bmw k serie behoorlijk goed.

als ik hem qua prijs zou moeten neerzetten, zou ik hem neerzetten op 2500 euro. een stevige prijs, maa rmet lage km standen een goede prijs.

meer vragen kan wel, maar krijg je niet. Zeker omdat de niet metallic kleuren het minder goed doen. Zeker rood is nogal gevoelig voor verschieten.


succes met de verkoop!
 
overigens.

als de km stand zo laag is. MOET HET BOEKJE ER BIJ ZITTEN!...als dat er niet (met alle stempels er in) bij zit gaat de vraagprijs minimaal 500 euro lager moeten zijn.


veel km standen zijn teruggedraaid.
 
Prijs aangepast naar E2500,-. Lijkt me een nette prijs voor deze nette fiets.

overigens.

als de km stand zo laag is. MOET HET BOEKJE ER BIJ ZITTEN!...als dat er niet (met alle stempels er in) bij zit gaat de vraagprijs minimaal 500 euro lager moeten zijn.


veel km standen zijn teruggedraaid.

Ik ga vragen of de hele geschiedenis compleet is.
 
@TS: Even wat commentaar waar je hopelijk wat aan hebt. Mijn vader heeft vorig jaar een K75 naked-met-scherm gekocht voor €2500. Het was een erg nette fiets (net als in jullie geval met een laagje stof), de kilometerstand was plm 65000, en de volledige onderhoudshistorie zat erbij.

Zo extreem vond ik de originele vraagprijs van €3000 niet. Zolang het een vraagprijs is, en er nog onderhandelingsruimte is, kan zowel jouw pa als de koper met een tevreden gevoel die motor (ver-)kopen.

Ik vind het een nette fiets, zo afgaande op de foto's. Die ben je zo kwijt. :Y
 
3000 euro was vorig jaar idd een nette prijs.

helaas ligt de motormarkt helemaal op zijn gat. Uit allerlei donkere hoeken en gaten komen motoren met een lage km stand die er netjes uit zien.

maar ook motoren die afgeragd..of bijna sloopmotoren zijn.

dit jaar dus de prijs iets strakker maken... 2500 ga je hem voor kwijt raken..bij 3000 euro krijg je toch alleen maar onzinbiedingen.

Succes met de verkoop...zal via de bmw klubzuid ook even mensen wijzen hierop..

Job
 
en hij staat op bmwk.nl :)

3000 euro is niet een gekke vraagprijs, maar je zat idd aan de bovenkant van wat mogelijk is.
2500 vragen en je komt ergens tussen de 2 en 2.5 uit.
 
3000 euro is niet een gekke vraagprijs, maar je zat idd aan de bovenkant van wat mogelijk is.

Tja. Het is te proberen. Ik heb al aangegeven dat het niet helemaal onredelijk is. Ik verwacht echter niet dat pa er ook die drie ruggen voor krijgt. Een mooie prijs is die motor wel waard, als ik hem zo zie.
 
Laatst bewerkt:
overigens.

als de km stand zo laag is. MOET HET BOEKJE ER BIJ ZITTEN!...als dat er niet (met alle stempels er in) bij zit gaat de vraagprijs minimaal 500 euro lager moeten zijn.


veel km standen zijn teruggedraaid.
En het onderhoudsboekje is altijd 100% zekerheid dat de km.stand juist is natuurlijk en de motor ook altijd zijn beurtjes heeft gehad. Valse of nagemaakte stempels bestaan niet en rijden met een defecte km.teller staat keurig vermeld in de boekjes...

Wakker worden! Onderhoudsboekje geeft ook geen 100% zekerheid over de km.stand.

Prijs lijkt me niet eens zo gek eigenlijk, als ie verder in goede staat is.
 
in het onderhoudsboekje staan stempels..meestal van 1 of 2 dealers.

navraag doen bij die dealers levert vaak genoeg op om te weten of het klopt.

maar niks werkt perfect..dat klopt..het is een van de 100 dingen die je kunt doen om te kijken of de km stand klopt.
 
en hij staat op bmwk.nl :)

Bedankt voor het plaatsen!

Net even m'n pa gesproken over de K. Er zit t/m 1998 (toen heeft mn pa 'm gekocht) nog geschiedenis bij. De gegevens van de 1e eigenaar staan nog in de boekjes.
Hij is in 1998 gekocht bij een BMW dealer, heeft toen een onderhoudsbeurt gehad en een ANWB aankoopkeuring. Er stond toen +/- 30k op de teller, sindsdien is er dus 4k bij gekomen. De olie is in die tijd nog 1 keer ververst.
Er is bij aankoop ook nog een nieuwe voorband op gekomen. Je zou dus aan de hand van de DOT code met jaartal en de slijtage van de band de km stand kunnen controleren.
 
Ik heb er zelf ook zo eentje (blauw), en is echt een super motor. Ik heb veel motoren gehad en nog steeds een stuk of 5 in de garage (nee, geen ouwe zooi, alles is verder meer dan 10/15 jaar jonger) en dit is toch wel één van de fijnste motoren van het stel.
Als je een motor wil die het (bij goed onderhoud, maar dat is altijd zo) altijd doet en ook pekelproof is dan is dit je motor. Ik stuur er in de eiffel menig snelle jongen mee voorbij, want in de bochten is hij echt super. Het blok is ook heel erg betrouwbaar en kan zo 3 ton mee.
Succes met de verkoop, hier maak je iemand heel blij mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan