Jeroen1969
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #251
En hier is dan het onherroepelijke, ernstig lange, foto verslag van een zeer geslaagde RS rit dag.
Allereerst moet er natuurlijk wel wat gezegd worden over het weer: dat viel meer dan 100% mee. Waar we ooit genoegen dachten te moeten nemen met het feit dat het in ieder geval droog zou blijven maar wel ernstig bewolkt en fris, bleef de bewolking voor een belangrijk deel van de dag volledig afwezig en konden we, ondanks de frisse temperatuur die ons aller boordcomputer (voor zo ver geïnstalleerd op de versie motor) aangaf, toch lekker op het terras zitten van onze start locatie en de twee stop-en-zit locaties.
Chapter Midden Nederland verzamelde bij Thijs en Noortje. Uiteraard kwamen de twee die het dichtste bij Den Dolder wonen (namelijk ondergetekende en zijn wederhelft) als laatste aan. Net na 09:30 dankzij de herfstmaatregelen van de NS (wat betekend dat de spoorbomen langer dicht zijn ondanks het feit dat er nog werkelijk geen blaadje van de bomen gevallen is, maar in de agenda van de NS is de herfst begonnen dus moeten de spoorbomen langer dicht . . . schiet mij maar lek) reden we de oprit op. Wij hoefden dan ook geen koffie want wij waren nog geen 10 minuten op pad.
Via een fraaie rit die Thijs had uitgedokterd, begaven wij ons richting de McDonalds. Daar was kortstondig enige verwarring omdat er bij de Tango al een beste groep motorrijders verzameld was, daar waar we iedereen verwacht hadden bij het parkeer terrein van de Mc. De groep bij de Tango bleek dan ook een andere groep te zijn. "Wij" stonden keurig hier:
Hoewel het aanzienlijk drukker was dan toen we met Thijs, Noortje en Roelof vorige maand de RS rit aan het voorbereiden waren, duurde het gelukkig niet veel langer voordat we waren voorzien van koffie. De volgorde van uitleveren was ook nu weer volstrekt willekeurig . . . Enfin, na het bijpraten en elkanders motor bewonderen en de leuke goodies die er op zaten (kekke lampjes, fraaie tank pads, geinige stuurtjes) gingen we op weg.
En verdomd, het lukte om de legendarische parkeerplaats op De Posbank te localiseren:
Degenen met een verhoogd ruitje konden wellicht ergens in de verte de gehaktballen nog in de jus horen pruttelen . . . ondergetekende zit achter het standaard ruitje best wel in de rijwind en helaas waren vlak voor vertrek beide rode filtertjes uit de PinLock oordoppies gevallen (precies het enige nadeel van die pinlokkies, de rode filtertjes vallen er elke keer weer uit . . .) dus ik heb dat dan helaas niet kunnen horen.
Zoals broeder Ron al beloofde, het uitzicht is er magnifiek, daarbij hielp het best wel dat het fraai weer was:
Een aantal mannelijke deelnemers heeft ook van dit uitzicht genoten terwijl zij de drukopbouw in de blaas een halt toe riepen, bij mijn weten is geen van de dames het hellinkje opgeklauterd om van dit uitzicht te kunnen genieten, zij dachten ongetwijfeld dat ze de foto wel zouden gaan zien. En ze hadden gelijk. Bovendien had Noortje oog voor bewegend natuurschoon en zag er op toe dat we niet per ongeluk dit schattige beestje met onze lompe motor laarzen zouden pletten:
. . . wordt vervolgd . . .
Allereerst moet er natuurlijk wel wat gezegd worden over het weer: dat viel meer dan 100% mee. Waar we ooit genoegen dachten te moeten nemen met het feit dat het in ieder geval droog zou blijven maar wel ernstig bewolkt en fris, bleef de bewolking voor een belangrijk deel van de dag volledig afwezig en konden we, ondanks de frisse temperatuur die ons aller boordcomputer (voor zo ver geïnstalleerd op de versie motor) aangaf, toch lekker op het terras zitten van onze start locatie en de twee stop-en-zit locaties.
Chapter Midden Nederland verzamelde bij Thijs en Noortje. Uiteraard kwamen de twee die het dichtste bij Den Dolder wonen (namelijk ondergetekende en zijn wederhelft) als laatste aan. Net na 09:30 dankzij de herfstmaatregelen van de NS (wat betekend dat de spoorbomen langer dicht zijn ondanks het feit dat er nog werkelijk geen blaadje van de bomen gevallen is, maar in de agenda van de NS is de herfst begonnen dus moeten de spoorbomen langer dicht . . . schiet mij maar lek) reden we de oprit op. Wij hoefden dan ook geen koffie want wij waren nog geen 10 minuten op pad.
Via een fraaie rit die Thijs had uitgedokterd, begaven wij ons richting de McDonalds. Daar was kortstondig enige verwarring omdat er bij de Tango al een beste groep motorrijders verzameld was, daar waar we iedereen verwacht hadden bij het parkeer terrein van de Mc. De groep bij de Tango bleek dan ook een andere groep te zijn. "Wij" stonden keurig hier:
Hoewel het aanzienlijk drukker was dan toen we met Thijs, Noortje en Roelof vorige maand de RS rit aan het voorbereiden waren, duurde het gelukkig niet veel langer voordat we waren voorzien van koffie. De volgorde van uitleveren was ook nu weer volstrekt willekeurig . . . Enfin, na het bijpraten en elkanders motor bewonderen en de leuke goodies die er op zaten (kekke lampjes, fraaie tank pads, geinige stuurtjes) gingen we op weg.
En verdomd, het lukte om de legendarische parkeerplaats op De Posbank te localiseren:
Degenen met een verhoogd ruitje konden wellicht ergens in de verte de gehaktballen nog in de jus horen pruttelen . . . ondergetekende zit achter het standaard ruitje best wel in de rijwind en helaas waren vlak voor vertrek beide rode filtertjes uit de PinLock oordoppies gevallen (precies het enige nadeel van die pinlokkies, de rode filtertjes vallen er elke keer weer uit . . .) dus ik heb dat dan helaas niet kunnen horen.
Zoals broeder Ron al beloofde, het uitzicht is er magnifiek, daarbij hielp het best wel dat het fraai weer was:
Een aantal mannelijke deelnemers heeft ook van dit uitzicht genoten terwijl zij de drukopbouw in de blaas een halt toe riepen, bij mijn weten is geen van de dames het hellinkje opgeklauterd om van dit uitzicht te kunnen genieten, zij dachten ongetwijfeld dat ze de foto wel zouden gaan zien. En ze hadden gelijk. Bovendien had Noortje oog voor bewegend natuurschoon en zag er op toe dat we niet per ongeluk dit schattige beestje met onze lompe motor laarzen zouden pletten:
. . . wordt vervolgd . . .