BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
...zadel geeft veel betere ondersteuning, en daarom kun je het veel langer op zo'n ding volhouden...
...zinvolle investering !...


Zo denken wij er ook over :)
Gisteren zo"n 500 km"s gedraaid waarvan 180 op het TT-zadel en we merkten beide het verschil. Helaas moest de laatste 160 km op het originele zadel gereden worden waardoor we beide met pijn thuiskwamen. Mijn vriendin veel en ik een beetje. Arm meissie :')
 
Beste rt-rijders

Ik volg het rt-forum al eventjes.
Zoals ik begin vorige maand reeds gepost had ben ik met de nieuwe rt gaan rijden (juist de dag voor dat ze allemaal stil werden gezet).
Ik vond dat de machine zeer goed reed en ben van zin om begin volgend jaar een nieuwe aan te schaffen.

Omdat ik niet kan wachten met de bestelling van een nieuwe rt heb ik al een navigator v gekocht. Ik heb deze verkozen boven de zumo 590 met het oog op de plaatsing op de originele steun van Bmw + de radio die ik naar alle waarschijnlijkheid zal bij bestellen (heb deze nu ook op mijn huidige rt 1200 '2011).
Zo hoop ik dat ik via bluetooth alles gekoppeld krijg. Ik vermoed dat als je alles van Bmw neemt dit wel zal werken.

Nu mijn uiteindelijke vraag. Weet er iemand van jullie of de navigator v in de autosteun van de zumo 590 past. Deze is namelijk veel goedkoper. De kabel die men bij de nav v bijlevert heb ik niet nodig. Zo heb ik er genoeg (tenzij het weer een speciale kabel is.

Hopend op een antwoord.
Groeten
 
...Ron... in la belgigue :

...oh..., en ik was dus gisteren op Francourchamps, bij de Biker's Classics...

Daar heb ik ook nog even staan kijken. Zat voor lang weekend in Stavelot, dus das om de hoek.

Bij het vertrek vrijdagmorgen kreeg ik een lichte hartverzakking...
Stap op de motor, doe kontakt aan, druk op de startknop en er gebeurd niks....
Oh jee. Dag ervoor ook al problemen met auto, dus het zal toch niet...
Geen bijzonderheden verder te zien.
Afijn, staat motor in versnelling .... nope
alarm aan .... nope
kontakt uit- aan ... nog niks
nogmaals ... ook niks
Nu begon ik het pas echt warm te krijgen. En met de buitentemp lukte dat sowieso al aardig.
Dus eerst maar eens jas uit en helm af.
Tja, wat nu?
Nog maar eens helemaal uit en sleutel eruit, erin, kontakt aan ....nope
GVD
Dan maar kontakt uit en alarm aan/uit proberen
Alarm gaat er wel op maar niet af! :(
Lichtje blijft branden met dus kontakt aan.
Motor op-en-af zijstandaard maar er gaat geen alarm af.
Toen nogmaals kontakt weer uit en aan maar nog steeds knipperend lampje.
Maar toen nogmaals de startknop geaaid en toen wilde die wel!!!
Geen idee wat er nou loos was. Ja, iets met alarm maar wat nou precies. Geen idee.
In elk geval nog nooit eerder gehad.
Toen maar snel opgestapt en gaan rijden om proberen wat frisse wind te vangen. Die er helemaal niet was......
Afijn, vrijdag dus zo'n btje weggebrand en totaal ander weer op za en zo, waarbij de zaterdag wel de kroon spande. Tjonge jonge, wat een hoosbuien zeg.
Maar al met al weer veel leuke pretkm's gemaakt.
 
Bij MV Motorrad ook volgende setje besteld en gemonteerd voor de Ardennen trip: [MV Motorrad]

Tis veel geld (vind ik) maar het is het waard!
Uiteraard word de opstap vergemakkelijkt maar bijkomend voordeel is dat na lange ritten bij vrouwlief de pijn in de knieen is verdwenen. Dus dat is helemaal super.
 
Laatst bewerkt:
Beste rt-rijders

Ik volg het rt-forum al eventjes.
Zoals ik begin vorige maand reeds gepost had ben ik met de nieuwe rt gaan rijden (juist de dag voor dat ze allemaal stil werden gezet).
Ik vond dat de machine zeer goed reed en ben van zin om begin volgend jaar een nieuwe aan te schaffen.

Omdat ik niet kan wachten met de bestelling van een nieuwe rt heb ik al een navigator v gekocht. Ik heb deze verkozen boven de zumo 590 met het oog op de plaatsing op de originele steun van Bmw + de radio die ik naar alle waarschijnlijkheid zal bij bestellen (heb deze nu ook op mijn huidige rt 1200 '2011).
Zo hoop ik dat ik via bluetooth alles gekoppeld krijg. Ik vermoed dat als je alles van Bmw neemt dit wel zal werken.

Nu mijn uiteindelijke vraag. Weet er iemand van jullie of de navigator v in de autosteun van de zumo 590 past. Deze is namelijk veel goedkoper. De kabel die men bij de nav v bijlevert heb ik niet nodig. Zo heb ik er genoeg (tenzij het weer een speciale kabel is.

Hopend op een antwoord.
Groeten

Helaas past de 590 NIET in de steun van de Navigator 5. BMW gebruikt voor de Nav 5 dezelfde steun kwa maatvoering als voor de Zumo 660. Electronisch is de BMW steun echter niet dezelfde als de steun voor de 660. De Nav5 steun heeft een ingebouwde schermbediening die je met het keuzewiel links op het stuur kan bedienen. Dat werkt NIET bij de 660.

Dus resumerend.
-Een Zumo 660 past in de BMW steun die standaard op de LC zit. Echter dan werkt de draaiwiel bediening NIET. Je hebt dus wel voeding maar je moet alle bediening met het scherm doen.

-Een Navigator 5 past uiteraard in de BMW steun en alles werkt naar behoren.

-Een Zumo 590 is een stuk groter en heeft een afwijkende steun.
590 en 660 zijn Niet passend op elkaars steun.

De navigator 5 heeft alleen bluetooth verbinding.
De 590 heeft Blue tooth en een kabel voor je headset.

Ik heb het helaas allemaal zelf moeten meemaken en zien op te lossen.

De steun van de 590 is een stuk groter en past weer niet in het vak in de BMW kuip. Mocht je dat toch willen dan kan dat WEL. Zie een paar pagina's terug maar eens welke oplossing ik daarvoor heb bedacht.

Dus je uiteindelijke keuze is goed te noemen.
Koop een BMW RT LC en zet er de Nav 5 op. Veel plezier ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan