serieuze ESA perikelen
Mooi op tijd!Dusz..., woensdagavond. Stapels thermospul klaar gelegd. Broek, jas, laarzen, handschoenen (hele dikke, en veel te dunne...), helm, muts, trui, 2 paar sokken, en nog wat andere randverschijnselen.
Donderdagochtend : 06.00 het warme mandje uit. Stilletjes aankleden, een krentebol als ontbijt, en in de automobiel richting klant.
Vooral deze mededeling is een beetje slecht. Geen pinlock, voor de winterrijders onder ons onmisbaar! En op de snelweg krijg ik voldoende frisse lucht om door te tochten.Het is koud (vind ik).
Buiten de auto, en dan vooral onderweg, zie ik tussen de min 2.5 en min 4...
Mijn vingers in de zomerhandschoenen zijn compleet gevoelloos, en met een 100% dicht vizier rijden lukt ook niet ; want dicht is ook gelijk beslaan...
Welkom in mijn dagelijkse wereld.Een appende vrachtwagenchauffeur kruipt ongeveer in de topkoffer van de GSA, en ik voel mij echt zeldzaam slecht op mijn gemak..., hey wezenloze truck-lullo, hou op met appen, kijken verdorie voor je, en laat mij ff met rust..., ik rijd niet voor niets amper 50 door deze bocht...
Ik ben benieuwd, wat is de leukste oplossingJohn verhaalt over ESA.
Over de gemiddelde levensduur.
Over de diverse stadia van revisie, en of in het geheel vervangen voor een beter (Tractive Suspension - ook vanwege de kogelgewricht lagers in bovenste en onderste bevestigingspunt, ipv van de standaard rubber busjes...)
Hij verhaalt over lineaire, en progressieve veren, en demonstreert in een opstelling wat het 1 doet, en wat het ander doet.
En over een product dat hij op dit moment maakt op zijn draaibank en freesbank voor een internationaal bekende firma.
Zegt die zowaar dat zijn complete streetbox kit van hyperpro onzin is?
Herkenbaar, kan precies de gezichten optekenen en mooi de lichten zien zonder dat ik verblind wordt.Onderweg zakt de temperatuur naar een tragische 2 graden boven nul, en eerlijk gezegd zit ik in dit soort drukke spits rondom Arnhem en Apeldoorn liever op een RT, dan op een GSA...
En dat heeft dan helemaal nix met de fiets an sich te maken, maar alles met de spiegels. Want de spiegels van de GS zitten erg hoog, en zijn eigenlijk maar vrij klein.
En daardoor zie je verrekte weinig van wat er aan beide kanten schuin achter je gebeurt.
Onze RT's hebben de spiegels mooi laag zitten, en je kunt heel mooi over de bovenkanten van de zijkoffers kijken, en exact zien dat er iemand schuin achter je zit te appen (of gewoon niet op te letten...) achter het autostuur.
Ik ben benieuwd wat ze kunnen bieden voor de RT. Zoals hierboven wil ik dat punt mogelijk gaan aanpakken.Enne...; John en Martijn van JJ Supsension :
Plus dat wij hier als topic-jongens bij elkaar van harte zijn uitgenodigd om de winkel met een bezoek te vereren.
Al dan niet in groepsverband.
En dat laatste dan op afspraak uiteraard.
Tevens is JJ op de komende Motorbeurs aanwezig, voor als je (nog) meer wilt weten.
Zoiets noemen ze spits en tijdswinst!Verdict : een koude, maar ook een zeer leerzame dag gisteren ! En de echte winterdoorrijders zijn of compleet ramgek, of echt echte bikkels...
Toevallig zelf van de week cursus gehad in Veenendaal, kleine 100km naar huis. Maar dan wel in het avondgloren. Best frisjes, maar wel lekker rustig op de weg. Aan het einde van de rit begonnen de tenen een beetje koud te worden, de hvv stond op 'sudderen' in plaats van 'braden', dat is toch een stuk beter uit te houden.