BMW R80 brikkenprobleemje met cardan

Rockert

MF veteraan
24 nov 2004
2.504
0
Odoornerveen
Mijn BMW R80/7 heeft, zoals alle BMW´s denk ik, een ontluchtingsnippel/ding aan de bovenzijde van de cardanklok. Sinds vandaag komt hier nogal wat olie uit. En wel zodanig dat de achterband er ook mee versmeerd word. Ben wat BMW betreft absoluut beginner dus zou graag tips, hints en eventuele oplossingen vernemen. Vielmalsdankbitteschön
 
dan zou ik bij het verversen er teveel in gedaan hebben...en heb het niet ververst. Ben een beetje aan het googelen geweest en volgens mij is er een keerring van de tunnel naar de cardan kaputtiert...Ze staat nu op de brug ivm de ombouw dus zal eerdaags de klok eens verwijderen, kijken wat ik tegenkom. In ieder geval bedankt voor de reactie!
 
Een vriend van me had dat ook bij zijn 75/5, daar bleek er ook te teveel olie in te zitten.
Controleren of je cardan lek is kan hel simpel door te peilen, zi t er voldoende in en blijft dat er ook in zitten dan is hij niet lek.
 
Inderdaad peil in je tunnel checken, als deze te laag is en het niveau in de klok te hoog is die keerring die je zelf al noemde aan de beurt. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan