BMW R80 cafestijl

Ik zag dat op een BMW caferacer op een buitenlandse site ergens, kan me niet echt herinneren of ik die R90 wel een sgezien heb (zobveel plaatjes gekeken inmiddels). Gelukkig nog niets tegengekomen dat echt op de mijne lijkt :+


Uitlaat was al 2 in 1, anders had ik hem nog veel ruiger gemaakt. Uitlaten is 1 van de dingen waar ik niet af kan blijven.....:

uitlaat027cd6.jpg



Misschien verander ik die uitlaat nog wel. Maar ik ga over een paar weekjes al 4 weken op veldwerk. Daarvoor moet ik 4 weken op een een camping bij Zwolle staan. Zou wel lekker zijn als de BMW dan gewoon goed werkt zodat ik die dan kan gebruiken, vandaar een beetje het gehaast erachter. èn het mooie weer dat eraan komt natuurlijk :)
 
het zadel van mijn caferacer is van polyester en zit met boutje vast aan het frame,boute moet los kunnen omdat ik daar mijn electra onder heb zitten.

dus een klein los plankje is wel tebekleden,dat plankje is alleen maar om het zadel ze model tegeven.
als jij dat los laat liggen of vast zet met klitterband dan kan dat.

dat zadel is er cool!
ik had je project al gezien op chopperforum,na de caferacer wil ik ook wel een choppertje bouwen
 
Laatst bewerkt:
Ik zag dat op een BMW caferacer op een buitenlandse site ergens, kan me niet echt herinneren of ik die R90 wel een sgezien heb (zobveel plaatjes gekeken inmiddels). Gelukkig nog niets tegengekomen dat echt op de mijne lijkt :+


Uitlaat was al 2 in 1, anders had ik hem nog veel ruiger gemaakt. Uitlaten is 1 van de dingen waar ik niet af kan blijven.....:

[afbeelding]


Misschien verander ik die uitlaat nog wel. Maar ik ga over een paar weekjes al 4 weken op veldwerk. Daarvoor moet ik 4 weken op een een camping bij Zwolle staan. Zou wel lekker zijn als de BMW dan gewoon goed werkt zodat ik die dan kan gebruiken, vandaar een beetje het gehaast erachter. èn het mooie weer dat eraan komt natuurlijk :)



Mocht je ooit met de uitlaten zeer bruut aan de gang gaan dan houd ik me aanbevolen voor de huidige uitlaten want van dat lassen heb ik geen 'kaas' gegeten.
 
Hoi MIOB,

Heb de benzinekraan van de MZ nagemeten. Helaas is hij te groot..... De diameter van het schroefdraad zit rond de 15mm. :( :( :(

MZBenzinekraan1.jpg

MZBenzinekraan2.jpg


Hopelijk vind je toch passende kranen. :Y


Groet, TigerManZ. :)
 
Toch bedankt voor het kijken TigermanZ!

@ Flattwinner: ik zal het onthouden

@ Hawk: ik denk er nog even over. Een bodemplaat maken voor het zadel gaat opzich wel, maar dan moet ik weer een plaat aluminium aanschaffen bij de Gamma en nog redelijk in de goede vorm gebogen krijgen. De platen waar hij op komt te liggen moeten dan ook vloeiender/vlakker.
 
Ik heb er nog niet echt goed naar gekeken, ben ik nog niet aan toegekomen, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat er bij mij 2 kabels per carburateur zijn. Maar ik bedenk me net dat dat wel de choke zal zijn... Vraag ik me af hoe dat op die andere motor is opgelost.

Chokekabel kan idd weg, en dan een stukie ijzerdraad oid, de boxershop heeft ook sjieke gepolijste rvs chokekabelvervangers.
 
Chokekabel kan idd weg, en dan een stukie ijzerdraad oid, de boxershop heeft ook sjieke gepolijste rvs chokekabelvervangers.


ik heb ze nog niet gevonden, maar zal eens verder zoeken.


Wat ik al eerder bij die toko (ik neem tenminste aan dat je de boxertoko bedoelt) is dit:

Luchtfilter%20performance1.png


Ik weet dat het een schuimfilter is en eigenlijk voor de GS, maar:
- Ik kan dit zelf ook maken lijkt mij, heb ik alleen een foto nodig van hoe het eruit ziet zonder filter
- Als ik het zo zie zit dat schuimfilter erop geklemd mety die ronde plaat, als het zo simpel is kan ik dta schuimfilter natuurlijk ook vervangen door een K&N filter


Ik kan ook helemaal geen foto's vinden (en ik heb er veel naar gezocht) van een dergelijk filter gemonteerd op de motor. Iemand hier een foto?


Ik overweeg ook nog kelkjes, maar die veroorzaken wel een stuk meer slijtage vrees ik en vervelender nog: ze zijn gevoelig voor vocht lees ik her en der (rijden in de regen)


edit: ik weet nu dankzij JV motors ook de maat van de kraantjes die ik zoek: M10 x1. Mocht iemand weten waar die verkrijgbaar zijn, dan hoor ik het graag. JV motors had ze zelf helaas niet.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/199170
 
Laatst bewerkt:
Die draad van je benzinekraan was toch Engelse draad zei je? Misschien een idee om eens bij een Triumph dealer te informeren? En heb je al eens aan Bolman in Den Haag gedacht? Die verkoopt ook de duvel en z'n ouwe moer, dus misschien dat hij wat heeft>


Greetz!!

"Opa"Jan

Edit: Beemertje gaat er gaaf uitzien :Y
 
Het is volgens mij een rickman tank,
in de mijne passen de kraantjes van een triumph bonneville,
en die kan je zo bestellen bij peters classic bike parts,gaat dus geen probleem worden.

Gr Marco.
 
Bedankt voor de tips voor de benzinekraantjes! :} En voor de complimenten natuurlijk :)
 
Hier zou je het ook kunnen proberen.
Leuk zaakje met wat ouder spul, hebben vast wat benzinekraantjes op de schap liggen....


Groet, TigerManZ. :)
 
wat tigerz op het onderste plaatje aanwijst met 15mm is de draad op het kraantje.
dat is volgens mij linkse draad.
je zoekt een busje met de draad die aan de andere kant in de wartel zit.
dat zal ook zo rond de 15mm zijn maar andersom gewonden.
misschien kan iemand wel twee van die busjes voor je draaien.
die moet je dan met twee vlakke moeren door de bodem van de tank monteren.
 
Ik zag dat op een BMW caferacer op een buitenlandse site ergens, kan me niet echt herinneren of ik die R90 wel een sgezien heb (zobveel plaatjes gekeken inmiddels). Gelukkig nog niets tegengekomen dat echt op de mijne lijkt :+


Uitlaat was al 2 in 1, anders had ik hem nog veel ruiger gemaakt. Uitlaten is 1 van de dingen waar ik niet af kan blijven.....:

[afbeelding]


Misschien verander ik die uitlaat nog wel. Maar ik ga over een paar weekjes al 4 weken op veldwerk. Daarvoor moet ik 4 weken op een een camping bij Zwolle staan. Zou wel lekker zijn als de BMW dan gewoon goed werkt zodat ik die dan kan gebruiken, vandaar een beetje het gehaast erachter. èn het mooie weer dat eraan komt natuurlijk :)

Als ik me niet vergis.. zie ik een xv920 op je tafel staan..... Ik ben momenteel ook bezig met een xv920 om te bouwen naar cafe R.. niet zo radicaal nog.. Maar je hebt een ding met uitlaten.. en dat is nu net een puntje waar ik nog niet klaar mee ben... Ik vind je wokkel mooi zo over het blok heen.. alleen daar zit normaal de accu.. Misschien heb je wat tips? Of kan ik contact met je opnemen?
 
He, Jeroen, dan mag je wel opschieten, als je 117 jaar oud bent hebbie vast niet veel tijd meer!! _O- _O- _O- _O-

:W
 
Laatst bewerkt:
wat tigerz op het onderste plaatje aanwijst met 15mm is de draad op het kraantje.
dat is volgens mij linkse draad.
je zoekt een busje met de draad die aan de andere kant in de wartel zit.
dat zal ook zo rond de 15mm zijn maar andersom gewonden.
misschien kan iemand wel twee van die busjes voor je draaien.
die moet je dan met twee vlakke moeren door de bodem van de tank monteren.


Dat is zeker een idee, ik zou alleen niet weten waar ik dat kna laten doen. Een bedrijf in de buurt vinden via google is lastiger dan het lijkt. Ik ga morgen een dagje op kraantjes jacht; met de tank gewoon een stapel motor en brommerzaken in de buurt langs en misschien naar een paar bedirjven die hier al genoemd zijn.
 
Als ik me niet vergis.. zie ik een xv920 op je tafel staan..... Ik ben momenteel ook bezig met een xv920 om te bouwen naar cafe R.. niet zo radicaal nog.. Maar je hebt een ding met uitlaten.. en dat is nu net een puntje waar ik nog niet klaar mee ben... Ik vind je wokkel mooi zo over het blok heen.. alleen daar zit normaal de accu.. Misschien heb je wat tips? Of kan ik contact met je opnemen?

Die XV bouw ik samen met een vriend van mij en wordt zeker geen caferacer. We weten nog niet wat we met de accu gaan doen, die is best groot en lomp, dus eerst maar eens kijken wat het kleinste is dat nog werkt. Contactopnemen kan altijd, email staat in mijn profiel en persoonlijke berichten kan ook via dit fprum.

uitlaat032ih2.jpg










Maar eigenlijk gaat het hier over BMW's ;)
 
Laatst bewerkt:
Achja.. het motorrijden houd je jong en fit ;) :+

Daarnaast die BMW wort zeker wijs.. ik was eigenlijk eerst van plan een R100 te verbouwen, maar tis toch een XV geworden. Maar ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken bij het fabriceren van zo een uitlaat. PB volgt ;)

Ga zo door in ieder geval *O*
 
Dat is zeker een idee, ik zou alleen niet weten waar ik dat kna laten doen. Een bedrijf in de buurt vinden via google is lastiger dan het lijkt. Ik ga morgen een dagje op kraantjes jacht; met de tank gewoon een stapel motor en brommerzaken in de buurt langs en misschien naar een paar bedirjven die hier al genoemd zijn.

Als de kans bestaat dat dat kraantje engels spul is: de Engelse Motorwinkel in Soesterberg! Zowieso meer dan de moeite om eens naar hele mooie fietsjes te kijken.
En misschien Muts Motoren in Soest? Dhr Muts is aan het afbouwen...dus je moet goed kijken wanneer hij open is.
Goeie projectjes weer!

groet, M.
 
Goeie tip. Ga ik morgen als 1 van de eerste maar lnags denk ik. Beetje waardeloos dat alles met het openbaar vervoer moet alleen :(


Maar, als ik dat niet doe moet alles voorlopig sowieos met het OV :)
 
Laatst bewerkt:
Als je in utr/de bilt bent zijn beide adressen appeltje eitje fietsafstand!

Opzich wel, maar ik moet eerst vanuit Utrecht naar de Meern fietsen, daar staat de motor. Al met al aardig stuk fietsen, maar je moet er wta voor over hebben.

Ik bedacht mij net dat als het mij morgen niet lukt ik alleen nog maandag de tijd heb om op een doordeweekse dag wat te doen de komende 6 weken.
 
Die draad van je benzinekraan was toch Engelse draad zei je? Misschien een idee om eens bij een Triumph dealer te informeren? En heb je al eens aan Bolman in Den Haag gedacht? Die verkoopt ook de duvel en z'n ouwe moer, dus misschien dat hij wat heeft>


Greetz!!

"Opa"Jan

Edit: Beemertje gaat er gaaf uitzien :Y


Jan, bedankt voor je tip. Na wat zaken afgeweest te zijn heeft Bolman me kunnen helpen en zitten er nu 2 kraantjes in de tank. Ik heb ook meteen een staalomvlochten remleiding meegenomen zodat dat ook op orde is.

'thuis' alles gemonteerd, remmen ontlucht (eindeloos karwei, zitten 2 nippeles per klauw op B| , nog steeds niet helemaal in orde), even een noodachterlicht erop gezet met tiewraps (nieuw bestelde achterlicht nogsteeds niet binnen :( ). Benzine uit de andere tank erin en starten :)


Ik had voor aankop maar een metertje of 30 zonder remmen op dat ding gereden. De eerste verassing was toen ik stapvoets de rem vast pakte. Pats, voorwiel geblokkeerd, sitilstaan. Die rem wordt wennen... Verder gelukkig geen onaangename verassingen meer.


rijden002bxu6.jpg


rijden001sj7.jpg



Dat apparaat loopt als een speer! Stuurt lekker strak, goed afgeveerd (de veren rondom zijn vernieuwd), gave zithouding zo laag bij de grond en een heerlijk geluid.

Puntjes van aandacht:
- Wat speling op eht balhoofd (draait wel soepel), misschen/hopelijk alleen wat nadraaien.
- Ploft behoorlijk bij gas los (te arm?) dus ik moet het mengsel even zien na te kijken
- De toerenteller va de acewell flipt af en toe. Geen idee hoe ik dat moet oplossen, heb het elders op dit forum ook gevraagd.

Er moet nog het een en ander gebeuren, maar het begint er echt op te lijken 8-)
 
Ploffen in de uitlaat kan ook duiden op lekkage vlak bij de aansluiting v/d uitlaatbocht bij de kop. Ff checken dus!

Succes!!!! :Y

:W
 
Thanx. Ik las ook dat BMW's nogal gevoelig zijn voor het synchroniseren van carburateurs en dta dat ook ploffen kan veroorzaken. Ik heb trouwens wel gevoeld of ik luchtstroom kon voelen bij de uitlaatpoorten/rondom de kop, maar niets gevoeld. Niet echt een hele betrouwbare methode lijkt mij overigens.

Beid eoorzaken lijken mij redelijk onschuldig om mee te rijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan