Bo Bendsneyder deel 2

Het was wederom high hopes, low outcome 🤣
1710096153788.jpeg
 
Hij was wel mooi naar voren aan het rijden, tot ook bij hem de voorband er mee op hield zoals bij Zonta al eerder gebeurde. Als je zag hoeveel verval er was en hoeveel man volledig terugvielen in het veld, dan mag Pirelli zich eens goed achter de oren krabben, echt een belachelijke vertoning. En dan blijkbaar de voorbanden die volledig stuk gingen. Bijzonder..
 
Hij was wel mooi naar voren aan het rijden, tot ook bij hem de voorband er mee op hield zoals bij Zonta al eerder gebeurde. Als je zag hoeveel verval er was en hoeveel man volledig terugvielen in het veld, dan mag Pirelli zich eens goed achter de oren krabben, echt een belachelijke vertoning. En dan blijkbaar de voorbanden die volledig stuk gingen. Bijzonder..
Is iets waar ze rekening mee moeten houden. Als pirelli een band kan maken die het op sbk machine een race kan uithouden ( met 240pk), dan zal een moto2 ook wel lukken. De teams moeten die ervaring nog opdoen ipv met de endurance banden. Voegt net dat extra toe. Is uiteindelijk een goede voorbereiding voor diegene die doorstromen naar sbk of motogp.
 
Als je zag hoeveel verval er was en hoeveel man volledig terugvielen in het veld, dan mag Pirelli zich eens goed achter de oren krabben, echt een belachelijke vertoning. En dan blijkbaar de voorbanden die volledig stuk gingen. Bijzonder..
Ik kijk daar toch anders tegen aan, de oude situatie was de rare. Een race rijden hoort het managen van banden bij, Dunlop had een endurance band. Pirelli een race band, dat past veel beter bij het gene wat er in de GP wordt gedaan. Top coureur zijn is meer als alleen heel hard kunnen rijden, het is ook slim zijn en managen van banden en tactische keuzes maken.
 
Als je zag hoeveel verval er was en hoeveel man volledig terugvielen in het veld, dan mag Pirelli zich eens goed achter de oren krabben, echt een belachelijke vertoning. En dan blijkbaar de voorbanden die volledig stuk gingen. Bijzonder..
je misschien wat beter informeren ? Moto2 heeft amper in het droog kunnen rijden voor de race (regen in Qatar, regen tijdens de tests), en dus hadden ze nauwelijks een idee van hoe lang een type band het uithoudt.
Het feit dat Lopez, Baltus en Ogura en in mindere mate Garcia er nauwelijks last van hadden zegt genoeg : als er al iets "belachelijks" was, was het in alle geval niet Pirelli zijn schuld.
als je dan toch Bo wilt ondersteunen voor zijn mindere uitslag, zeg dan gewoon dat het "zijn baantje niet was".

dat werkt op ieder circuit :+
 
Je zag zowel in de Moto3 & Moto2 veel bandenproblemen.
Het maakte de races onvoorspelbaar.
Bo ging langere tijd best goed.
Begon 17e en klom op tot 10e plaats met nog 7 rondes te gaan en viel er na pas terug.
 
je misschien wat beter informeren ? Moto2 heeft amper in het droog kunnen rijden voor de race (regen in Qatar, regen tijdens de tests), en dus hadden ze nauwelijks een idee van hoe lang een type band het uithoudt.
Het feit dat Lopez, Baltus en Ogura en in mindere mate Garcia er nauwelijks last van hadden zegt genoeg : als er al iets "belachelijks" was, was het in alle geval niet Pirelli zijn schuld.
als je dan toch Bo wilt ondersteunen voor zijn mindere uitslag, zeg dan gewoon dat het "zijn baantje niet was".

dat werkt op ieder circuit :+
Baltus gaf zelf aan tijdens de eerste training maar 1 set gebruikt te hebben. Hij was ook blij dat hij de extra training van Q1 kon gebruiken.
De Portimao test was nutteloos voor de droogweer banden, maar ze hebben tijdens de 3-daagse test in Jerez toch goed weer gehad. Daar zullen ze toch wel een aantal long runs hebben gedaan.
 
ik denk dat ze in Portimao vooral de fiets/vering hebben aangepast aan de Pirelli's, en de long-run's in Jerez hadden willen doen, maar dat ging dus niet.
ik kan ook mis zijn , maar long-run's doen zonder aanpassingen aan de andere banden lijkt mij nuttelooos.
 
Als harde compound banden plotsklaps of sneller droppen dan medium waar komt dan dat probleem vandaan?
 
ik denk dat ze in Portimao vooral de fiets/vering hebben aangepast aan de Pirelli's, en de long-run's in Jerez hadden willen doen, maar dat ging dus niet.
ik kan ook mis zijn , maar long-run's doen zonder aanpassingen aan de andere banden lijkt mij nuttelooos.
Ze hebben 3 dagen getest in Jerez, ze zullen toch wel op de finale dag een long run gedaan hebben. Portimao was verregend en op dat gebied nuttellos enkel goed om kennis te maken met de regenbanden.
 
Hij was wel mooi naar voren aan het rijden, tot ook bij hem de voorband er mee op hield zoals bij Zonta al eerder gebeurde. Als je zag hoeveel verval er was en hoeveel man volledig terugvielen in het veld, dan mag Pirelli zich eens goed achter de oren krabben, echt een belachelijke vertoning. En dan blijkbaar de voorbanden die volledig stuk gingen. Bijzonder..
Soft en Medium, dan moet je voor Hard gaan. Kan je niet lekker mee in het begin maar na 2/3 knal je alles voorbij. Keuzes.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan