bochten rijden

Hmmmm, klinkt opzich wel zo dat het waar kan zijn.
Maar, wanneer je meer druk op je knie gaat zetten gaat er toch druk van de banden af.
Je tilt je fiets dan toch op?
Lijkt me niet grappig.
 
Hmmmm, klinkt opzich wel zo dat het waar kan zijn.
Maar, wanneer je meer druk op je knie gaat zetten gaat er toch druk van de banden af.
Je tilt je fiets dan toch op?
Lijkt me niet grappig.
de fiets wil verder vallen, dit gaat niet omdat je knie dit opvangt en je kan dan langzaam meer druk op je knie zetten om de fiets weer omhoog te duwen.
 
vertrouwen in je banden hebben is denk ik ook een stap (vooral het psychische gedeelte ).

nu ik er metzelers onder heb zitten maak ik af en toe bochten waar ik achteraf gezien niet platter had moeten gaan of ik ging echt plat ..

rijden doe je voor je plezier en met de kilometers leer je het :)
 
Heeft niemand een duidelijk (Nederlands filmpje) met uitleg over hoe je je knie aan de grond krijgt?

Op youtube staat zat, maar de kwaliteit van de filmpjes (vooral het geluid) vind ik niet zo heel goed.

Zijn er geen Nederlandse coureurs die ooit een filmpje hebben gemaakt?

Groeten,
 
Heeft niemand een duidelijk (Nederlands filmpje) met uitleg over hoe je je knie aan de grond krijgt?

Op youtube staat zat, maar de kwaliteit van de filmpjes (vooral het geluid) vind ik niet zo heel goed.

Zijn er geen Nederlandse coureurs die ooit een filmpje hebben gemaakt?

Groeten,

Op zondags op tv, MotoGP ;)

Of zorgen dat je vrienden krijgt die voor en/of achter je rijden en kunnen kneedownen. Dan gaat het eigenlijk vanzelf.

Zo dat was het commentaar, hier het filmpje van mij ;)

Klik
 
Laatst bewerkt:
Op zondags op tv, MotoGP ;)

Of zorgen dat je vrienden krijgt die voor en/of achter je rijden en kunnen kneedownen. Dan gaat het eigenlijk vanzelf.

Zo dat was het commentaar, hier het filmpje van mij ;)

Klik

Haha, Motor GP kijk ik altijd wel, maar dat is niet echt te vergelijken....

We zijn nog geen van allen kundig genoeg om de knie al op de grond te krijgen (helaas). Ik wil eigenlijk een van de eerste zijn *D

Mooi filpmje trouwens.
 
Filmpje weet ik zo 123 niet...

Ik raad aan om het verhaal van fragdaddy 10 keer te lezen, vervolgens lekker relaxes op je fiets te stappen... mooie bocht(en) en rotonde(s) op te zoeken en oefenen oefenen oefenen. Als je echt véél vooruitgang hebt geboekt, dan kun je kijken of een kd lukt...

Ik heb het ook lekker rustig opgebouwd, en het lukt nu ook. Ik heb mezelf alleen totaal niet gepushed, gewoon steeds strakker door de bocht. Toen ik mijn step aan de grond reed ben ik me pas op kd gaan ocncentreren en toen: voila!.

Succes.
 
Mn ''schaamrand'' is bijna helemaal weg en m'n knie komt ook dicht bij de grond, maar NET niet ver genoeg.....
 
Ik ben geen expert, maar ik heb hier meerdere malen gelezen dat je schaamrand geen indicatie is hoe dicht je bij een kneedown zit. Concentreer je op je bochttechniek, hellingshoek en hoe je accelereert in een bocht. Nogmaals, ik ben verre van een expert (kan het ook pas net) maar ik heb het zo geleerd.

Vraag: Ga je wel verzitten in een bocht? Of steek je enkel je knie uit?
 
Ik ga zeker verzitten.
Leun met de binnenkant van m'n buitenste bovenbeen op m'n zadel en steek me knie zo ver mogelijk uit.
 
vertrouwen in je banden hebben is denk ik ook een stap (vooral het psychische gedeelte ).

nu ik er metzelers onder heb zitten maak ik af en toe bochten waar ik achteraf gezien niet platter had moeten gaan of ik ging echt plat ..

rijden doe je voor je plezier en met de kilometers leer je het :)


en daarom koop ik binnenkort andere banden ;)
conti die er nu op zitten zijn door de vorige eigenaar 4kant gereeden dus nu maar ff wat anders!


GR NEMO


(ps veer afstelling is ook belangrijg voor een goed gevoel in de bochten :Y )
 
Hm, dan zal ik hier neertikken wat mij aan kd kennis rest, en als het dan nog niet lukt zul je toch echt bij de pro's gaan vragen ;)

  • Kijk naar het punt waar je heen wilt
  • Druk je knie naar buiten, NIET naar voren
  • Kijk langs je motor heen, en niet over het stuur heen (dan druk je je knie nl naar voren)
  • Slow in, fast out
  • NIET, en dus ook echt NIET pushen
  • Ontspan je tijdens het rijden, als je krampachtig gaat rijden kom je nergens
  • Kijk uit!

Nu mag je zelf dit lijstje in de meest correcte volgorde zetten ;)

Succes :]
 
haha, dank je wel. Ik DENK dat ik het meeste al wel goed doe, maar iets zal toch net niet goed genoeg zijn (anders zou het wel lukken).

Binnenkort maar eens een video opname maken, dan kan ik het thuis terug zien.

Thanks. *O*

Video opnames blijven overigens welkom !

:W
 
Ik ga zeker verzitten.
Leun met de binnenkant van m'n buitenste bovenbeen op m'n zadel en steek me knie zo ver mogelijk uit.

zo doe ik hey dus ook waarbij ik ook iets schuin naar voren ga (beetje tegen de tank leunen).
toch nog geen knee-down gehad terwijl ik de bochten wel steeds sneller kan nemen.
soms knal ik een paar rondjes extra op een (mini) rotonde en dan gaat het ook steeds sneller en platter.

zelfde als met wheely's, heb die steeds half en per ongeluk, ik heb het idee dat ik het lef mis om een bocht schuin te nemen of een wheely te maken.
(die kappen zijn zo duur :( )
 
Hoe werkt het verzitten precies? Je ziet sommigen echt ver naast hun motor hangen en sommigen totaal niet..

Om een bocht harder te nemen, meer verzitten? Het gekke was dat ik met les altijd te horen kreeg kaarsrecht te blijven zitten :? Kan dit door de motor komen? (Bmw 650 f) Rij nu zelf een zxr 400
 
Ik ben dus niet de enige met ''problemen''.

Veel mensen zeggen; eerst moet je bochtenwerk goed zijn. Maar hoe weet je dat?! Dat kun je toch nergens aan meten?
 
een bocht hard nemen kan in principe iedereen !

maar gecontroleerd een bocht hard nemen is natuurlijk de kunst.

ga circuitdagen doen en volg ook de theorielessen, dan heeeeeel veeeeeeeel rijden want oefening baart kunst ;)

daarna de eifel in natuurlijk O-) ( geintje )

er is zelfs een mooi handboek voor circuitrijden te koop, erg leerzaam!

maar je zult toch kilometers moeten maken om het steeds beter onder de knie te krijgen :]

s6 iig en hou het spul heel !!!!
 
zo doe ik hey dus ook waarbij ik ook iets schuin naar voren ga (beetje tegen de tank leunen).
toch nog geen knee-down gehad terwijl ik de bochten wel steeds sneller kan nemen.
soms knal ik een paar rondjes extra op een (mini) rotonde en dan gaat het ook steeds sneller en platter.

zelfde als met wheely's, heb die steeds half en per ongeluk, ik heb het idee dat ik het lef mis om een bocht schuin te nemen of een wheely te maken.
(die kappen zijn zo duur :( )

wat je kneedown betreft, het zal toch echt wat platter moeten ;)

mini rotonde's opknallen en steeds sneller en platter is vragen om ongelukken!
pak gewoon een ruime overzichtelijke bocht, en doe het rustig aan !!!!!!!!!!!!!!!!

je hoeft niet perse 200 te rijden om een kneedown te kunnen bewerkstelligen !

btw kijk zo ver mogelijk de bocht door en je gaat automatisch wat platter, en je rijd tenminste je ogen achterna 8-)

:W keep it safe
 
Punt 1 is voldoende snelheid, anders kom je niet plat genoeg.
Punt 2 is ernaast hangen; Alsof je om een hoekje kijkt terwijl je je stuur vast houdt en 1 bil naast het zadel.

In het begin zal je de snelheid niet goed hebben, te snel en gas los, val je naar binnen, gas bij en maak je een mooie hoekige bocht. Veel mensen zijn dus in het begin aan het hoeken met kneedownen.

In principe gewoon je knie uitsteken en dan als je denkt de grond bijna te raken nog verder je knie uitsteken :9

Maargoed zo gaat het in het begin. Op een gegeven moment weet je de snelheid goed in te schatten en kan je zelfs zo plat dat je knie bijna tussen je motor en asfalt klem komt te zitten. Mijn ervaring is dat je op het circuit bocht na bocht zelfs moeite moet doen om minder plat te gaan, knie terug trekken. Dan pas wordt het aanpassen van je rijstijl.

Dan krijg je uiteindelijk zoiets:

196.jpg


Van de andere kant:

2.jpg


Helaas kan ik met deze motor niet meer uit de voeten, dus te koop ;) Heb iets sportievers nodig O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat hoekige komt wel wel een beetje bekend voor. De ene keer doe ik dat wel en de andere keer niet, maar toch.

In principe gewoon je knie uitsteken en dan als je denkt de grond bijna te raken nog verder je knie uitsteken gaat bij mij niet op, want ik doe al een spagaat voor m'n gevoel....
 
hallo allen ,
ik heb deze topic gelezen en er een hoop van geleerd,
zo dacht ik ook op rotondes te kunnen oefenen .
maare tis idd gevaarlijk ,andere weggebruikers en zo ,
beter een mooie set bochten om de knie aan de grond te krijgen

en dat spagaat gevoel _O- komt me bekend voor :z
btw rij een kawa zx 1000
 
Wauw, jij bent goeehoeed...

Waarom is dat ding niet sportief genoeg :? Te weinig grondspeling? Stepjes en uitlaat verhogen en je middenbok eraf slopen ? :+

Heb mn vering aan laten passen, vervolgens nog kuipen aan de grond gereden en ten stolle mn uitlaatbocht, met een highsider tot gevolg. Schade viel mee, maar wel hand gekneusd

Dit resultaat '(

074_7642.JPG
 
Gewoon er naast gaan hangen zodat de motor minder plat hoef :+

Zou kunnen, maar k stop met op de weg rijden dus ga sowieso een circuitfiets kopen :W

Hangen doe k al genoeg, dus tijd voor een plof met meer grondspeling *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan