boete na meting teller politiemotor

Skade

Die hard MF'er
21 apr 2008
341
1
Rotterdam
Beste Forummers,

Vanochtend was ik aangehouden door een motoragent en die heeft mij een boete gegeven omdat ik op zijn teller 140 reed, wat geeikt volgens hem 132 was en nog een correctie van 5 kilometer dus kwam ik op 27 km/h te hard.

Is dit aan te vechten omdat hij het met zijn motor heeft geklokt? Moeten ze hier geen meting voor doen ipv op hun kilometerteller kijken?

Wie zegt dat hij niet harder reed dan mij?

Alvast bedankt voor de reactie's!
 
reed je te hard ( dat weet je zelf ook wel) ? Gewoon betalen en niet mekkeren.
Ik had ook eens 284 euri aan mijn broek, maar ik wist ook dat ik te hard reed. Is een gok die je neemt.
 
Laatst bewerkt:
Als zijn teller geijkt is en hij blijft op gelijk blijvende afstand kan dat als meting gelden volgens mij.

Stel anders je vraag ook even bij flitsservice.nl :)
 
Laatst bewerkt:
je zou het eikrapport van zijn teller kunnen opvragen, maar dat is dan wel zoeken en hoe meer mensen dat doen, hoe meer mensen ze moeten aannemen om dat allemaal te verwerken en hoger de bekeuringen worden :-)).
 
Beste Forummers,

Vanochtend was ik aangehouden door een motoragent en die heeft mij een boete gegeven omdat ik op zijn teller 140 reed, wat geeikt volgens hem 132 was en nog een correctie van 5 kilometer dus kwam ik op 27 km/h te hard.

Is dit aan te vechten omdat hij het met zijn motor heeft geklokt? Moeten ze hier geen meting voor doen ipv op hun kilometerteller kijken?

Wie zegt dat hij niet harder reed dan mij?

Alvast bedankt voor de reactie's!

En hoe hard ging je op jouw teller?
 
Ik denk dat ie je waarschijnlijk nog heeft gemazzeld door het net onder de 30 km te houden.

Pech, je weet dat dat kan gebeuren, dus gewoon slikken en doorgaan :/
 
Ik weet ook wel dat ik te hard reed en ga het ook niet aanvechten, maar was gewoon benieuwd of dit een wettelijke meting is, of dat dit een broodje aap verhaal is wat hij vertelde..
Altijd maar dat gezeik gelijk..

En dan doel ik op het mekkeren :/
 
Laatst bewerkt:
Beste Forummers,

Vanochtend was ik aangehouden door een motoragent en die heeft mij een boete gegeven omdat ik op zijn teller 140 reed, wat geeikt volgens hem 132 was en nog een correctie van 5 kilometer dus kwam ik op 27 km/h te hard.

Is dit aan te vechten omdat hij het met zijn motor heeft geklokt? Moeten ze hier geen meting voor doen ipv op hun kilometerteller kijken?

Wie zegt dat hij niet harder reed dan mij?

Alvast bedankt voor de reactie's!

Mekkeraar. Calimero. Zeurpiet.

Dokken, en snel een beetje!
 
Ik weet ook wel dat ik te hard reed en ga het ook niet aanvechten, maar was gewoon benieuwd of dit een wettelijke meting is, of dat dit een broodje aap verhaal is wat hij vertelde..
Altijd maar dat gezeik gelijk..

En dan doel ik op het mekkeren :/

Ja, dat is een wettelijke meting.
 
Ik denk dat ie je waarschijnlijk nog heeft gemazzeld door het net onder de 30 km te houden.

Pech, je weet dat dat kan gebeuren, dus gewoon slikken en doorgaan :/
Ja dat heeft die zeker, want hij had me op nog meer punten kunnen pakken:

- MF Sticker
- Kentekenbewijs vergeten
- Demper zonder DB-killer (dus geen E-keur)
 
normaliter zijn die tellers gewoon geijkt.
Geen idee of die periodiek weer geijkt moeten worden.
Wellicht dat je er onderuit kan komen door de ijkrapporten op te vragen?
 
je zou het eikrapport van zijn teller kunnen opvragen, maar dat is dan wel zoeken en hoe meer mensen dat doen, hoe meer mensen ze moeten aannemen om dat allemaal te verwerken en hoger de bekeuringen worden :-)).

Laten we het hele verhaal nu eens omdraaien. Mensen zijn ooit gaan wobben omdat de Mulder zo'n leuke "Jij bent schuldig en bewijs maar van niet" wet is. Mede hierdoor werden alle bezwaren (dus ook gegrond) werden zo van tafel geveegd want het uber Justitieel apparaat weet toch alles. Tja toen uit de eerste WOB's blekken dat zowel het CVOM als bepaalde korpsen (Utrecht anyone, die schijnt nog wat tijd over te hebben. Boeven vangen dien ze immers niet) er een letterlijke soepzooi van maakte. Ongeijkte apperatuur gebruiken etc.

Tuurlijk kan je zeggen 'ach je weet dat je te hard reed' maar er is nog een verschil tussen 5 km/h te hard of 55 km/h te hard. Dus logische dat die dingen geijkt moeten zijn, ik kan mijn teller instellen dat jij stapsvoet al een bon krijgt voor 200 km/h te hard...

Bovendien horen ze het niet te hoeven opzoeken, aangezien het ijkingsrapport van het voertuig is en bij het voertuig gedragen dient te worden.
 
Laatst bewerkt:
Het klinkt als een goede meting.

140 op de teller, hij verklaart dat dat 132 is.
Ik neem aan dat hij dan een correctietabel van een ijking heeft, die 132 komt niet uit de lucht vallen.

De wettelijke correctie haalde hij nl. van de 132 af.

Je bent dus tweemaal gecorrigeerd: 140 -> 132 -> 127

Alles ziet er dus goed uit en ja dat mag op deze manier.
 
He eikel :) het is ijken en je bent staande gehouden. Als je was aangehouden zat je op het politiebureau en zat je niet deze teksten te typen. :W
 
Laatst bewerkt:
He eikel :) het is ijken en je bent staande gehouden. Als je was aangehouden zat je op het politiebureau en zat je niet deze teksten te typen. :W
Ten eerste ben je behoorlijk kinderachtig bezig met je eikel.. En ten tweede, wie ben jij om mij een eikel te noemen? Ken je mij persoonlijk? Rij ik te hard in een straat met kinderen? Laat ik oude vrouwtjes struikelen?

NEE!

Hou dus alsjeblieft je mond dicht met je eikel als je niet eens weet tegen wie je eigenlijk praat?

En fijn voor je dat het ijken is.. Kan mij het mn reet nou roesten?
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste ben je behoorlijk kinderachtig bezig met je eikel.. En ten tweede, wie ben jij om mij een eikel te noemen? Ken je mij persoonlijk? Rij ik te hard in een straat met kinderen? Laat ik oude vrouwtjes struikelen?

NEE!

Hou dus alsjeblieft je mond dicht met je eikel als je niet eens weet tegen wie je eigenlijk praat?

En fijn voor je dat het ijken is.. Kan mij het mn reet nou roesten?

Oei als er roest op op de apparatuur zit dan is die niet goed ge-ijkt meer :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan