Bok om voorvork uit chopper te krijgen?

Bascarla

MF'er
24 jan 2010
115
0
ijsselstein
Heeft iemand een briljant idee om mijn shadow VT600 met zijstandaard op een bok te zetten?
Ik moet mijn voorvork vervangen en heb nog geen idee hoe ik hem op een bok of iets dergelijks zet.
 
Bierkratje met wat blokken hout onder het motorblok?
Of het frame met wat hijsgereedschap aan een balk ophangen?

Zelf gebruik ik een kettingtakel met 500kg capaciteit en wat stropjes om mijn st1100 vrij van de grond te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk even op motozoom.nl daar hebben ze dit staan

10003303_890_abANW03_07.jpg
 


een vt600 heeft geen middenbok. Niet zo bijdehand doen he ;)

Op mijn vt750 doe ik het volgende:

van de standaard afhalen, naar links hellen en dan rechts onder het frame blokjes hout zetten. Vervolgens naar rechts hellen en dan links onder het frame blokjes hout leggen. Dat een paar keer herhalen en hij is gekrikt. Doe je blokjes iets voor, dan is je voorvork vrij door het gewicht aan de achterkant. Vice versa met de achterkant vrij krijgen.

Let op dat je hem krikt op het frame en niet op het blok of filter. En pas op dat die niet superstabiel staat als je de voorvorkpoten er terug in ramt. Heeft me bijna een kroonplaat gekost.
 
ik zou als je gaat opkrikken overwegen om een stevige spanband te kopen en die aan het plafond vastmaken, als dat tenminste kan in je sleutelhok. Bij het opkrikken hou je die band op spanning zodat het geheel niet kan omdonderen; het staat soms echt ronduit wankel omdat je niet altijd een stevig krikpunt hebt. Op deze manier kan hij tenminste niet omvallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan