Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor ik t vergeet...
Had een tijdje geleden toch problemen met de warme start....
Startmotor uit elkaar gehaald, alle stof eruit geblazen en het kapje een nachtje in wd40 laten staan en schoon gemaakt.

Omdat ik nog geen nieuwe borstels besteld had en bij t zien van een straaltje zon tevens geduld ver te zoeken is ;), m weer in elkaar gedraaid en een flinke ronde gereden.

Start nu zonder problemen!
 
Zit deze topic (veel!!) nu eens door te lezen en vraag me het volgende af:

Heeft er iemand al eens een caferacer gebouwd van een Bol d'or?
Uiteraard is dat hier vloeken in de kerk :o maar er zitten denk ik een hoop voordelen aan ten opzichte van de meer traditionele verbouwmotoren.

Je hebt moderne techniek. En er zitten een hoop zaken op die je anders vaak zelf aan het bouwen bent zoals bv. dubbele schijven voor, schijf achter.
En dat terwijl je toch nog die klassieke (naked) lijn hebt.

Ga hier toch eens verder over nadenken......... :)
 
Zit deze topic (veel!!) nu eens door te lezen en vraag me het volgende af:

Heeft er iemand al eens een caferacer gebouwd van een Bol d'or?
Uiteraard is dat hier vloeken in de kerk :o maar er zitten denk ik een hoop voordelen aan ten opzichte van de meer traditionele verbouwmotoren.

Je hebt moderne techniek. En er zitten een hoop zaken op die je anders vaak zelf aan het bouwen bent zoals bv. dubbele schijven voor, schijf achter.
En dat terwijl je toch nog die klassieke (naked) lijn hebt.

Ga hier toch eens verder over nadenken......... :)

Paar mooie voorbeelden vind je hier
Heb m al eens gepost... maar omdat ik m zo mooi vind, nog een keer ;)

_A8I8116.jpg

_A8I8181seleccion.jpg
 
Allen niet mijn smaak...... '(

Maar dat had je al geschreven. ;)
 
Nee, kan me niet bekoren.
Vraag me wel af hoe deze gestart moet worden en of deze überhaupt kan blijven draaien.
 
dat zou idd goed kunnen!

De carterontluchting met 1 filtertje ziet er ook wel aardig uit.
2 van die filtertjes zoals in de foto van PistonPieter vind ik zelf wat minder...

Kan ik die slang naar de achterkant er tenminste eens uit gaan trekken...weer wat te doen ;)
 
Laatst bewerkt:
Zou dit in een Bol passen?

Heb de maten van de achterbrug zo snel ff niet bij de hand...
(jaja Chris ik weet t.. orienteer me alleen maar ff een beetje) ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey, Jongens... Long time no see!

Door doorlopende armoede moet ik mijn motor afstaan...

Het staat op de te koop topic...

Als iemand interesse in heeft... een weekend poetsen en rijdt als een... bol 750!

Groeten!

Ps: bijna 80.000km, licht schade aan valbeugel, maar koffers en kuip zitten in!
 
Hey,

Mooi spul allemaal. Heb zelf jaren geleden ook een bol gehad. Heb hier nog een achterwiel liggen inclusief remschijf en band. Band is bijna niet gebruikt, maar is wel oud.

Misschien iets voor de liefhebbers hier?
 
Men bol begint echt veel olie te verbruiken. Hij pleurt er het grootste deel uit via de uitlaat. Zo veel dat ik bij een ritje van 340 km dit weekend op men achterband aan de rechtkant olie had hangen (heb 4-in-1 uitlaat die recht uitkomt).

Nu vraag ik me af vanwaar al die olie komt. Ze verbrand ook duidelijk niet echt volledig mee.
Ik vermoed een olieverbruik van 1 op 600.

Hij zweet ook wel nogal wat olie via de pakking van het kleppendeksel, kan het daar aan liggen, of zou het aan de segmenten liggen?
Ik moet ook regelmatig de bougies vervangen, die hebben ook nogal snel last van de olie vermoed ik.

Voor de rest zijn alle probs opgelost en reed ie zondag als een zonnetje en zonder problemen 340 km *O*
 
Ben bang dat je blok een revisiebeurt nodig heeft. Waarschijnlijk sluiten je kleppen niet meer af.

Je kan het beste je compressie meten van je cilinders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan