Braincaps

Yes or NO

  • No, never nooit zo'n pot op mijn brains

    Stemmen: 76 85,4%
  • Yes, leuk voor de korte rit

    Stemmen: 13 14,6%

  • Totaal aantal stemmers
    89

Monstro

MF veteraan
23 jan 2003
1.200
0
Maastricht
De laatste tijd zie ik steeds meer motorrijders rijden met een braincap, ze worden gedragen op streetfighters, racers tot en met choppers, is het nou toegestaan of niet en wordt er op gecontroleerd?
Lijkt me wel leuk om met zo’n ding in de buurt rond te rijden, vooral met het warme weer.
In Frankrijk zie je niet anders.

full
 
vraag me eigenlijk af waarom ze zoiets een braincap noemen? Ik gun iedereen z'n persoonlijke vrijheid en keuzes maar volgens mij heb je het niet echt nodig als je daar serieus mee gaat rijden :?



[me]Viccie kent ook mensen die met een dergelijke braincap rijden en die bevestigen het hierboven gestelde vooroordeel :P [/me]
 
Zitten best leuke exemplaren tussen.
Zal wel geen E merk bevatten.
Wel makkelijk over te zetten uit je oude helm.
Als je dit in de stad draagt op een Harley oid en je rijd normaal is er geen agent die zeurt. 8-)
 
Zitten best leuke exemplaren tussen.
Zal wel geen E merk bevatten.
Wel makkelijk over te zetten uit je oude helm.
Als je dit in de stad draagt op een Harley oid en je rijd normaal is er geen agent die zeurt. 8-)

Ik zou hem ook alleen opzetten voor in de stad, voor de lange rit doe ik toch liever mijn integraal helm op
 
Ik zou hem ook alleen opzetten voor in de stad, voor de lange rit doe ik toch liever mijn integraal helm op
Gelukkig gebeuren in de bebouwde kom de meeste ongelukken *O* *O* *O*

[me]Kofferrek vind dat mensen die zo stom zijn om zoiets dragen niet beter verdienen :N [/me]
 
Braincaps hebben geen van allen een E-Keur dacht ik...
Beschermd ook niks eigenlijk :P
 
Gelukkig gebeuren in de bebouwde kom de meeste ongelukken *O* *O* *O*

[me]Kofferrek vind dat mensen die zo stom zijn om zoiets dragen niet beter verdienen :N [/me]
Is gelukkig alleen maar omdat daar het minste wordt opgelet hè.
En de fietser die niets draagt? verdient die gelijk ook een schedelbasis? ;)
 
Gelukkig gebeuren in de bebouwde kom de meeste ongelukken *O* *O* *O*

[me]Kofferrek vind dat mensen die zo stom zijn om zoiets dragen niet beter verdienen :N [/me]

Als het goed is rij je niet harder dan 50 km/uur, dan valt de letsel hopelijk mee... met nadruk op hopelijk ;)
 
vraag me eigenlijk af waarom ze zoiets een braincap noemen? Ik gun iedereen z'n persoonlijke vrijheid en keuzes maar volgens mij heb je het niet echt nodig als je daar serieus mee gaat rijden :?



[me]Viccie kent ook mensen die met een dergelijke braincap rijden en die bevestigen het hierboven gestelde vooroordeel :P [/me]

En nu maar hopen dat ze meelezen. :P
 
Best een knappe fietser die boven de 35-40 km/h uitkomt...
Met 25 km/h met de fiets kun je je ook een buil vallen en veel hoger zal de sneheid bij een crash met de motor ook niet liggen. maar wat kom je tegen in je val? paaltje, stoeprand of boom?
Dan lig ik liever gelijk onder het asfalt ipv het verhaal na te vertellen vanuit mijn rolstoel.
 
Als het goed is rij je niet harder dan 50 km/uur, dan valt de letsel hopelijk mee... met nadruk op hopelijk ;)

gewoon hard tegen een muur rennen is al voldoende voor dodelijk hersenletsel :)

Toch gek dat fietser wel kunnen overlijden door een val van een fiets, maar een motorrijder die 50 rijdt is onkwetsbaar want het is maar 50 en dat is langzaam dus is er weinig letsel :?
 
Ik heb die chrome-cap. Heerlijk helmpje en geeft goed zicht, wat voor de passieve veiligheid een must is.

100% veilige en goede helm. :}
Overtuigender kan ik niet bewijzen dat het dragen van zo'n helm hersenletsel veroorzaakt :X
 
vraag me eigenlijk af waarom ze zoiets een braincap noemen? Ik gun iedereen z'n persoonlijke vrijheid en keuzes maar volgens mij heb je het niet echt nodig als je daar serieus mee gaat rijden :?

:^

Bij figuren die ik met die dingen zie rijden heb ik vaak de indruk, dat de laatste 10.000 jaar evolutie er aan voorbij zijn gegaan.
 
:^

Bij figuren die ik met die dingen zie rijden heb ik vaak de indruk, dat de laatste 10.000 jaar evolutie er aan voorbij zijn gegaan.

Dus bij veel Spaanse en Franse motorrijders zijn er 10.000 jaar evolutie voorbij gegaan..........of zijn wij Nederlanders weer heel kritisch :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan