DennyzfR6
MF veteraan
Beste,
Eergisteren een circuitdag zandvoort gedaan.
Gek genoeg kreeg ik de laatste 1,5 ronde van de vrij rijden sessie last van brake fade, of iig een flink sponzige rem.
Motor R6 2003 (2010 voorvork)
Setup: Motomaster remschijven, Brembo monoblocks, Brembo RCS rempomp.
Remvloeistof is vers, remhendel kneiterhard en grijpt zeer direct aan.
Ik zag een beetje een blauwige waas op de schijven na de sessie.
Ik merkte dat ik de hendel wat verder in moest knijpen in de laatste paar bochten. Na de sessie de motor een paar min stilgezet. Toen ik weg reed toen moest ik de hendel bijna helemaal in knijpen want ik had geen druk. Na dat 1 keer gedaan te hebben was de hele boel weer heel hard. Zit verder haast geen vrije slag op de hendel.
Is dit het gevolg van lucht in de leiding welke te heet is geworden?
Alvast bedankt!
Eergisteren een circuitdag zandvoort gedaan.
Gek genoeg kreeg ik de laatste 1,5 ronde van de vrij rijden sessie last van brake fade, of iig een flink sponzige rem.
Motor R6 2003 (2010 voorvork)
Setup: Motomaster remschijven, Brembo monoblocks, Brembo RCS rempomp.
Remvloeistof is vers, remhendel kneiterhard en grijpt zeer direct aan.
Ik zag een beetje een blauwige waas op de schijven na de sessie.
Ik merkte dat ik de hendel wat verder in moest knijpen in de laatste paar bochten. Na de sessie de motor een paar min stilgezet. Toen ik weg reed toen moest ik de hendel bijna helemaal in knijpen want ik had geen druk. Na dat 1 keer gedaan te hebben was de hele boel weer heel hard. Zit verder haast geen vrije slag op de hendel.
Is dit het gevolg van lucht in de leiding welke te heet is geworden?
Alvast bedankt!