Brammo Empulse R gekocht

26 mrt 2023
2
11
ik heb gisteren een brammo empulse r gekocht met 20.000km. rijdt als een trein, verkeert I. nieuwstaat. heb 4400 euro betaald . is dit een beetje normale marktprijs?
 

Bijlagen

  • 20230324_134914.jpg
    20230324_134914.jpg
    578,4 KB · Weergaven: 96
Gefeliciteerd! Leuke fiets. Volgens mij is het een beetje "wat de gek er voor geeft" bij een motorfiets van een merk dat niet meer bestaat, geen ondersteuning meer geeft en de onderdelen een probleem kunnen gaan worden. Wel een leuk ding met versnellingen toch?
 
Geen idee wat een Brammo waard is, het is wat @IJzervreter zegt, het is een model waarvan de maker niet meer bestaat.

Maar meestal kijk je naar de prijs voordat je koopt :+
Wanneer de accu enz nog goed is, is de prijs niet verkeerd denk ik.

En mega rap? Al eens een Energica gereden }), maar het is sowieso een leuk ding, ga je vast veel plezier aan beleven :t
 
Ik vind het als Brammo eigenaar een prima prijs. zitten ook een hele hoop dure onderdelen op.
 
Voor (deze) €4.400 leek het mij ook wel een leuke test inderdaad.
Zonde dat ze failliet gegaan zijn indertijd. :)
 
Hoe ga je aan nieuwe accu packs komen mocht dat nodig zijn?
Dat zou niet zo moeilijk zijn. Zo'n accupakket is vaak gewon een hele verzameling standaard off-the-shelf cellen in een bespoke behuizinkje gegoten. Als de accu op is kan je die laten reviseren door een bedrijf - die vervangt de cellen - of dat zelf doen.

Kost wat, maar het kan wel.
 
Ok duidelijk, ben niet thuis in deze materie moge dat duidelijk zijn. Maar veel plezier met deze kw monster :t
 
Van welk bouwjaar is hij?
ik heb er ook eentje... juist dezelfde, gekocht eind 2020. stond 7500km op.
Nu staat er 18000km op, mijne is van 2014, dus de cellen beginne sinds kort hogere weerstand te vertonen, aka worden sneller warm bij hogere/max vermogen.
Ik heb er toen 3200€ voor betaald...


ik heb gisteren een brammo empulse r gekocht met 20.000km. rijdt als een trein, verkeert I. nieuwstaat. heb 4400 euro betaald . is dit een beetje normale marktprijs?
 
Heb de mijne in 2019 verkocht voor 4500, 60K mee gereden, dat dan weer wel
3000 liter benzine mee bespaard, dus eigenlijk voor niks gereden.
Je moet m alleen poetsen met een vochtig doekje, dan blijven de accus heel.
 
Heb de mijne in 2019 verkocht voor 4500, 60K mee gereden, dat dan weer wel
3000 liter benzine mee bespaard, dus eigenlijk voor niks gereden.
Je moet m alleen poetsen met een vochtig doekje, dan blijven de accus heel.

Veel mensen zijn er zich niet van bewust dat elektrische auto's en motorfietsen vandaag al veel goedkoper zijn dan op brandstof als je veel kilometers doet.
Velen zijn afgeschrikt door de hoge aankoopprijs, maar vergeten dat je beter naar de total cost of ownership kijkt.

Dit is inderdaad daar weer een goed voorbeeld van.
 
Velen zijn afgeschrikt door de hoge aankoopprijs, maar vergeten dat je beter naar de total cost of ownership kijkt.
velen vrezen ook het stranden met een lege accu...
of hebben vooroordelen als bijv. hoge ontvlambaarheid.

maar anderzijds is het vooral de actieradius, waar men bij voorbaat op afknapt.
als je bijv. om de 100 km moet laden (ww rit) zou je in theorie ook een ICE kunnen nemen, welke nét voldoende peut meeneemt voor 100km.
in beide gevallen red je t prima, maar op dit moment hoeft niemand met een ICE bij aankomst te tanken, omdat de tank altijd groter is.
dat gemak, geeft niemand graag op..
ook niet als je in ruil voor dat gemak veel goedkoper uit bent per kilometer, onderhoud etc....
 
velen vrezen ook het stranden met een lege accu...
of hebben vooroordelen als bijv. hoge ontvlambaarheid.

maar anderzijds is het vooral de actieradius, waar men bij voorbaat op afknapt.
als je bijv. om de 100 km moet laden (ww rit) zou je in theorie ook een ICE kunnen nemen, welke nét voldoende peut meeneemt voor 100km.
in beide gevallen red je t prima, maar op dit moment hoeft niemand met een ICE bij aankomst te tanken, omdat de tank altijd groter is.
dat gemak, geeft niemand graag op..
ook niet als je in ruil voor dat gemak veel goedkoper uit bent per kilometer, onderhoud etc....
Het is gewoon nog niet praktisch genoeg. 150km met snelwegen zonder te laden voor een normale prijs. Kom maar op
 
Het is gewoon nog niet praktisch genoeg. 150km met snelwegen zonder te laden voor een normale prijs. Kom maar op
Voor mij is de TCO van een Energica Experia lager dan van een GS1200 of AfricaTwin. Als je enkel naar de aankoopprijs kijkt, zie je maar en deel van de kosten.
 
Voor mij is de TCO van een Energica Experia lager dan van een GS1200 of AfricaTwin. Als je enkel naar de aankoopprijs kijkt, zie je maar en deel van de kosten.
Ik vind de Experia niet mooi, ook een GS of Stelvio zou ik nooit kopen. Een Energia ego in het Corso rosso moet het worden dan. Maar niet tegen de 30 duizend euro. Dat is waanzinnig
 
Ik vind de Experia niet mooi, ook een GS of Stelvio zou ik nooit kopen. Een Energia ego in het Corso rosso moet het worden dan. Maar niet tegen de 30 duizend euro. Dat is waanzinnig
Ja, de Experia heeft niet datzelfde hoogstaande niveau van Italiaanse design als de Ego of de SS9. Spijtig, want het lijkt op papier wel een geweldige motorfiets.

Ik was wat aan het dromen om een Energica te kopen en ik had eens uitgeteld hoeveel het mij zou kosten per jaar.
Tot mijn verbazing was een Experia of SS9 (van 28000 euro) goedkoper dan een GS of AfricaTwin. (van 20000 euro).
Dankzij de fiscaliteit, lager onderhoud en geen brandstofkosten. (rekening houdend met de Vlaamse voordelig fiscaliteit voor elektrische motorfietsen en gratis zonnestroom).
(Vele Vlaamse motorrijders weten waarschijnlijk ook niet dat je 15% van je aankoop terug krijgt van de belastingen. Dat is meteen +3000 euro van de prijs af.)

Ik ben er sterk van overtuigd dat veel mensen de prijs van EV's overschatten omdat ze enkel naar de aankoopprijs kijken. Zelfs bij motorfietsen, waar de aankoopprijs van een elektrische versie zeer veel hoger is dan een fossiele, is dit in vele gevallen van toepassing.
 
Ja, de Experia heeft niet datzelfde hoogstaande niveau van Italiaanse design als de Ego of de SS9. Spijtig, want het lijkt op papier wel een geweldige motorfiets.

Ik was wat aan het dromen om een Energica te kopen en ik had eens uitgeteld hoeveel het mij zou kosten per jaar.
Tot mijn verbazing was een Experia of SS9 (van 28000 euro) goedkoper dan een GS of AfricaTwin. (van 20000 euro).
Dankzij de fiscaliteit, lager onderhoud en geen brandstofkosten. (rekening houdend met de Vlaamse voordelig fiscaliteit voor elektrische motorfietsen en gratis zonnestroom).
(Vele Vlaamse motorrijders weten waarschijnlijk ook niet dat je 15% van je aankoop terug krijgt van de belastingen. Dat is meteen +3000 euro van de prijs af.)

Ik ben er sterk van overtuigd dat veel mensen de prijs van EV's overschatten omdat ze enkel naar de aankoopprijs kijken. Zelfs bij motorfietsen, waar de aankoopprijs van een elektrische versie zeer veel hoger is dan een fossiele, is dit in vele gevallen van toepassing.
Daar ga je al. Alles berekenen. Zo werkt dat niet bij mij. Ik ben geen boekhouder.
 
Ik ben er sterk van overtuigd dat veel mensen de prijs van EV's overschatten omdat ze enkel naar de aankoopprijs kijken.
dit is eigenlijk ook gewoon logisch, want je moet het maar op de plank hebben liggen. :/
i.t.t. de financiële voordelen van EV, kan je een aankoop bedrag niet uitsmeren over meerdere jaren (tenzij je voor financieringsconstructies gaat, maar welke motor is dat waard?)🤔
simpel gezegd: kan je niet in één klap 26000 a 32000,- aftikken, krijg je die mooie Zero of Energica ook niet mee, punt.
bovendien is juist het totaal bedrag onder de advertentie (voor de meesten) ook het eerste en meest zichtbare bij oriëntatie op een (volgende) motor....
 
dit is eigenlijk ook gewoon logisch, want je moet het maar op de plank hebben liggen. :/
i.t.t. de financiële voordelen van EV, kan je een aankoop bedrag niet uitsmeren over meerdere jaren (tenzij je voor financieringsconstructies gaat, maar welke motor is dat waard?)🤔
simpel gezegd: kan je niet in één klap 26000 a 32000,- aftikken, krijg je die mooie Zero of Energica ook niet mee, punt.
bovendien is juist het totaal bedrag onder de advertentie (voor de meesten) ook het eerste en meest zichtbare bij oriëntatie op een (volgende) motor....
Ja dus. Anders reden er wel meer van rond . Alleen wat mensen die hem zakelijk rijden en dan is de km prijs wel interessant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan