Brand en verzekering

RichardB

Die hard MF'er
17 mrt 2003
447
0
Hier even een waarschuwing voor alle eigenaren met een racer zonder kenteken.
Mijn verzekering (FBTO) heeft mij al bij de aankoop van mijn eerste racer ongeveer 1 1/2 jaar geleden de toezegging gedaan dat als er wat mee mocht gebeuren, brand of diefstal, dat dit gewoon bij de inboedel verzekerd was.
Nu is vanacht dus gebeurd waar iedereen de angst voor heeft.
12 uur vanacht stond mijn garage in de hens, en zo te zien is het begonnen bij de accu van m'n racer. Lang leve de rookmelder.
Racer ziet er niet uit, ik zal morgen nog wel eventjes een paar foto's posten.
Vanochtend vroeg de verzekering op de hoogte gesteld en nog 's gevraagd hoe dat zat met de dekking van m'n racer. Nee, nis aan de hand was 't antwoord, gewoon meeverzekerd.
Helaas, vanmiddag kwam de taxateur voor opname van de schade en jawel daar was 't antwoord, dit was volgens hem niet verzekerd.
Ik hem niet geloven natuurlijk, dus is hij met precies hetzelfde nummer gaan bellen als ik 's ochtends vroeg.
En daar kreeg hij inderdaad te horen dat dit niet het geval was.
HOEZO BEDROG FBTO, 2 keer een telefonische toezegging en dan uiteindelijk gewoon je keutel intrekken!!!
Dus eenieder wees hiervoor gewaarschuwd.
Inmiddels wel gebeld met het assurantiekantoor dat mijn andere motor en auto verzekerd, en deze willen ook een racer wel verzekeren tegen brand en diefstal voor een klein bedrag met als notitie op de polis dat dit een motor is die bedoeld is voor op 't circuit en dus niet op de openbare weg.
Voor liefhebbers dit is adviesgroep van der Roest te Huizen 035-5280000

Richard
 
Hmmm goeie, heb dus ook een racer zonder kenteken en heb deze ook tegen een kleine meerprijs mee laten verzekeren bij m'n inboedelverzekering, tegen brand en diefstal. Mag wel eens navragen of het nu echt wel goed gedekt is, met dit verhaal...

Wel zuur voor je zeg, succes.
 
Yep, dus ik moet sowieso aan de bak deze winter, over het topic "wat te doen aan de racer deze winter" gesproken, daar kan ik nog het een en ander aan toevoegen, bijvoorbeeld de complete kabelboom vervangen inclusief zo ongeveer alles wat er aan hangt.
Ook het klokkenwinkeltje en de gas en koppelings kabel kan vernieuwd, een nieuwe kuip en kont, de tank opnieuw spuiten, een nieuwe kuipruit, laptimer, beschermkap voor het voorste tandwiel, rempotje voor de voorrem enz enz zeg maar, dus heeft er iemand nog wat liggen voor een R1 van 2000 ik hou me aanbevolen.
 
full

full


Oef! ;(
 
jesus,wat een klo.....ken!!! Maarre heb je dit dan nergens op papier staan?
Eigenlijk weet je dat als een verzekeringsmaatschapij je iets mondeling toezegt je hier later bijna nooit op terug kunt vallen.Ze zijn gewoon niet te vertrouwen!!

Maar in ieder geval zwaar klote voor je en succes met opbouwen.

groeten
 
Ben nu eerst even bezig met slopen, eerst maar 's alle brand beschadigde zooi eraf.
Onderhuids lijkt 't nogal mee te vallen, blok is nog intact, rijwiel gedeelte ook.
Nieuwe kabelboom en tellerpartij zouden al heel wat doen, dus wie heeft er nog ´t een en ander.
Oh ja en een compleet nieuwe kuip natuurlijk.
Nog maar ´s lief lachen naar de sponsors :}
 
Hi R1chard

als je onderdelen moet hebben dan bel je maar ff,Menno heeft mijn mob nummer van Missy E gekregen,begrijp je het nog een beetje.

Goetjes Hen3
 
Terug
Bovenaan Onderaan