akako
MF veteraan
Hey tOOter, ik neem aan dat je rekening gespecificeerd is. Dan kun je toch gemakkelijk nakijken of de haal- en brengkosten gerekend zijn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Breva rijders, ik heb een vraagje.
Ik rij momenteel een TDM en ben daar best tevreden over maar ik mis de cardan van mijn CX500.
Nu ben ik aan het kijken naar een andere motor en heb ik de BT1100 op mijn lijstje staan, hier pas ik goed op met mijn 1m98 en door de cardan en de twin config is dit een kandidaat.
Bij wat browsen kan ik de Breva 1100 tegen, ik heb wat testen gelezen en deze zijn allemaal erg positief over de motor, de motor en bak zijn veel moderner dan die van de BT1100 en mijn interesse is gewekt.
Kan iemand mij hier misschien vertellen of het een comfortabele motor is voor langere mensen? Is er misschien iemand van rond de 2m op zo'n apparaat? bij mij zit de lengte hoofdzakelijk in het bovenlijf en zijn mijn benen dus niet extreem lang.
Ik weet dat ik moet gaan proefzitten en dergelijke maar wat is er nou leuker in de winter om je alvast wat te oriënteren en uitzoeken!
Het zou dan gaan om de Breva 1100
Bedankt Ijzervreter, dan hoef ik hem in ieder geval niet meteen van mijn lijstje af te halen.
Natuurlijk ga ik proefrijden..maar daarvoor moet ik eerst nog even wat doorsparen want ik zit nog lang niet aan het benodigde budget voor zo'n toch best kostbare Guzzi.
Ik had begrepen dat ze bij koud weer nog wel eens vocht achter het glas hadden, zijn er meer dingen die je gaat tegenkomen met een Breva..laat ik ze eigenaardigheden noemen.
Ik heb 3 motoren gehad van verschillende types en weet nu wat ik wil qua type motor, nu dat ik weet wat ik wil durf ik daar wat meer geld aan uit te geven..mijn volgende motor moet voorlopig DE motor worden voor mij en ik ben dan ook op zoek naar een betrouwbare tweewieler die niet teveel kost in onderhoud, cardan, naked, lekker koppel, mogelijkheid tot vakanties, redelijke tot goede duo en een lange levensduur...want ik zal haar waarschijnlijk vele jaren gaan rijden.
Opties;
BMW R1150R
Yamaha BT1100 Bulldog
en dan nu ; Moto Guzzi Breva 1x00
Mijn ervaring is, dat je een motor gewoon elke dag moet gebruiken. Hij is dan vaak het meest betrouwbaar.
Vage storingen zijn vaak het gevolg van lang stilstaan,..of korte stukjes, even laten draaien,enz.
Zo, eindelijk weer eens een paar keer op de Breva gereden. Koud maar lekker
Hallo mede-Brevarijders!
Ik had me vast voorgenomen om vandaag eindelijk weer eens lekker een eind te gaan rijden. Vanmorgen mijn wintervoering in mijn pak geklust, daar was ik afgelopen najaar nog niet eens aan toegekomen.
Bandenspanning en nog zo wat gecheckt en op de startknop gedrukt .... klik ... klik ...
motor hartstikke dood! Daar ging mijn voorgenomen ritje voor vandaag.
Tja, ik heb ook nog nooit een motor vier maanden stil laten staan. Nu de accu eruit gehaald en maar eens aan de druppellader gezet. Dat ding hebben we al jaren in huis en nog nooit hoeven gebruiken ... tot nu.
Iemand een idee hoe lang het duurt voor er weer leven in de accu zit?
Misschien nooit meer want daar is die druppellader nou juist voor.
De precieze getallen weet ik niet, maar ik gebruik een Optimate III.Ligt er een beetje aan met welk aperage dat ding kan laden,.na een paar uren moet je wel weer kunnen starten als je accu niet helemaal dood gegaan is.
De precieze getallen weet ik niet, maar ik gebruik een Optimate III.
Morgenochtend ga ik het resultaat maar eens proberen en kijken of Guus wil starten, maar ik vrees het ergste...